video beveiligen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »
Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 14:29:59
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

volgens vele is het iets simpels, maar voor mij blijft het een groot raadsel, ondanks al mijn opzoekwerk.
Ik wil namelijk de videos die ik op mijn websie plaats beveiligen tegen diefstal.
Ik weet dat alles achterhaalbaar is en dat elke video kan opgeslagen worden, maar je kan het ze wel moeilijker maken door videos te beveiligen daartegen.

Ik zal het iets concreter uitleggen:

Als ik een video plaats op mijn websie, en ik kijk naar de source code dan zie ik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<!-- Video player generator starts -->
    
        <link rel="stylesheet" href="https://site.be/assets/global/plyr/plyr.css">
        
        <div class="plyr__video-embed" id="player">
            <div class="hidebtn"></div>
            <iframe class="mobile_vedio_player" src="https://drive.google.com/file/d/allemaaltekens/preview" style="border: 0px;" allowfullscreen></iframe>
            <!-- <video class="mobile_vedio_player_html" controls>
                <source src="https://drive.google.com/uc?export=download&id=12e5u9MrcRYkF0ZcPJ7UL_M0jcjNrWgDj" type='video/mp4'>
            </video> -->
        </div>
        <script src="https://site.be/assets/global/plyr/plyr.js"></script>
        <script>const trailer_url = new Plyr('#player');</script>

        <!-- Video player generator ends -->


Zoals u kunt zien, kunnen mensen niet alleen de link zien waar de video staat, maar ook nog eens de video opslaan.
Ik geef jullie hieronder de naam van de player die ik gebruik en het stukje code die word gemaakt voor het vertonen van de video.

Ik maak gebruik van PLYR.IO

Ik upload mijn videos naar Google Drive, dus vertoon ik enkel het stukje hiervan, zodat elke video van Google Drive kan beveiligd worden.

Dit is het stukje code, hopelijk bestaat er een manier om de url ofwel te verbergen, ofwel een soort van encriptie systeem te kunnen gebruiken met id's i.p.v een url:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<script src="<?php echo base_url();?>assets/global/plyr/plyr.js"></script>
        <script>const player = new Plyr('#player');</script>
    <?php elseif (video_type($row['url']) == 'drive'): ?>

        <link rel="stylesheet" href="<?php echo base_url();?>assets/global/plyr/plyr.css">
        <?php
        //video id generate
        $url_array_1 = explode("/",$row['url'].'/');
        $url_array_2 = explode("=",$row['url']);
        $video_id = null;

        if($url_array_1[4] == 'd'):
            $video_id = $url_array_1[5];
        else:
            $video_id = $url_array_2[1];
        endif;
?>


        <div class="plyr__video-embed" id="player">
            <div class="hidebtn"></div>
            <iframe class="mobile_vedio_player" src="https://drive.google.com/file/d/<?php echo $video_id; ?>/preview" style="border: 0px;" allowfullscreen></iframe>
            <!-- <video class="mobile_vedio_player_html" controls>
                <source src="https://drive.google.com/uc?export=download&id=<?php echo $video_id; ?>" type='video/mp4'>
            </video> -->
        </div>


Ik hoor graag jullie tips, alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Met vriendelijke groeten,
Jordy
Gewijzigd op 02/08/2020 17:30:01 door Jordy Php
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 21:22:46
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/08/2020 14:54:51
Quote Anchor link
Gelukkig hebben we hier ook code-tags.
Zou je die kunnen toepassen op je bericht?
Gewijzigd op 02/08/2020 14:55:21 door - Ariën -
 
Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 17:30:48
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/08/2020 14:54:51:
Gelukkig hebben we hier ook code-tags.
Zou je die kunnen toepassen op je bericht?


Mijn excuses! Bij deze, aangepast.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/08/2020 17:37:50
Quote Anchor link
Je kan met readfile() het bestand uitlezen, en vooral controleren of iemand die rechten heeft.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/08/2020 17:44:08
Quote Anchor link
Mja, maar al die hocus pocus (dat gedoe met id's, niet de voorgaande reactie van @Ariën) vindt aan de serverkant plaats, dus een eindgebruiker ziet en merkt hier niets van.

Recent was over iets soortgelijks ook een draadje, maar daar betrof het afbeeldingen.

Ik denk dat hier hetzelfde principe geldt: als iemand iets kan bekijken, dan heeft die persoon alle data al binnen en dan is er in wezen niets wat hem er van weerhoudt hier een kopie van te trekken.

Zelfs als je dingen zou streamen geldt ook nog steeds hetzelfde, dit kan nog steeds opgenomen worden.

Ik zou andere manieren zoeken om het "stelen" te ontmoedingen. Het voorkomen van de diefstal zelf zal vrij onmogelijk zijn omdat je het per slot van rekening zelf deelt.

Dit alles onder de aanname dat je zelf geen illegale dingen aan het doen bent, uiteraard.

edit: als het meer gaat om het beveiligen van je Google drive dan zul je je in moeten lezen in hoe je dat verder dicht kunt timmeren (hier is ongetwijfeld documentatie van?) en anders, in het verlengde van wat @Ariën voorstelt, zou je deze bestanden op de webserver zelf, maar buiten de webdirectory, kunnen onderbrengen, zodat je hiertoe geen rechtstreekse toegang hebt.

edit2: en zoals @Ariën dus voorstelt, zou je dus ook je website als doorgeefluik kunnen laten fungeren, waarbij je dus de google-drive URL niet prijsgeeft. Maar het enige wat dat (wederom) tot resultaat heeft is dat je de rechtstreekse toegang verbiedt.
Gewijzigd op 02/08/2020 19:21:17 door Thomas van den Heuvel
 
Jordy Php

Jordy Php

02/08/2020 20:29:21
Quote Anchor link
** quoteknip **

Bedankt voor uw nuttig antwoord, ik zal alles eens uitproberen en zien of ik toch op een of andere manier een oplossing vind.

Toevoeging op 02/08/2020 20:30:18:

- Ariën - op 02/08/2020 17:37:50:
Je kan met readfile() het bestand uitlezen, en vooral controleren of iemand die rechten heeft.


Ik zal hier de nodige informatie over opzoeken, hartelijk dank!

Edit:
Het is niet nodig om het eerst voorgaande bericht integraal te quoten.
Gewijzigd op 02/08/2020 20:38:09 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.