webpagina-toegang restrictie op basis van het eerste ingelogde ip.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Berends

Pieter Berends

25/06/2015 19:11:38
Quote Anchor link
Hallo, Ik ben nieuw hier en heb mij geregistreerd voor 1 specifieke vraag, namelijk hoe ik de toegang tot een webpagina kan beperken tot het eerste ip dat er op komt.

Ik heb verschillende voorbeelden voorbij zien komen over hoe je de toegang tot een pagina tot een specifiek ip-adres beperkt, maar ik heb vooralsnog niet kunnen vinden hoe dit dynamisch kan op basis van het eerste voorbijkomende ip.

Wat ik wil bereiken is een pagina die ik kan gebruiken voor online handel en ik aan bv mensen op marktplaats kan geven zodat zij mijn adresgegevens via die route kunnen opvragen, dit om te voorkomen dat deze gegevens via mail of fora terecht komen bij partijen als Google, Facebook of Tweakers.
Gewijzigd op 25/06/2015 19:13:01 door Pieter Berends
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 23:45:37
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/06/2015 19:15:54
Quote Anchor link
En wat als iemand op een mobieltje contact maakt met de pagina, en later opnieuw wil kijken terwijl hij een nieuw IP-adres heeft? Kan je er geen geldigheid aan vasthangen, en een random-bedachte URL?

Iets als ?userID=A5FD659861DDF65E5796BA8E399E60795B9825A7 raadt toch niemand.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/06/2015 19:19:32
Quote Anchor link
Laat dat plan maar varen: mensen die mobiel internetten, hebben voortdurend een ander IP-adres. Dan bekijken ze bijvoorbeeld in de trein op weg naar huis je webpagina, maar kunnen ze die bij thuiskomst ineens niet meer openen.

Wat je beter kunt doen, is een variabele code toevoegen aan de URL die tijdelijk toegang tot de webpagina geeft. Is het zaakje op Marktplaats netjes afgehandeld, dan verklaar je die code ongeldig. Zo kun je zelfs nog per individuele bezoeker bepalen wat deze te zien krijgt.

Edit: Aar was me net voor, twee zielen één gedachte.
Gewijzigd op 25/06/2015 19:21:34 door Ward van der Put
 
Pieter Berends

Pieter Berends

25/06/2015 20:04:24
Quote Anchor link
Oei, daar zeg je wat.
De reden dat ik niet direct de route koos van een unieke code, of van een gebruikersnaam/wachtwoord login (dat bovendien voor velen wat hoogdrempelig is), is dat er in het verleden mensen zijn geweest die vast stelden dat hun per private email gecommuniceerde ftp adres + inloggegevens, door een webrobot (van ik dacht google en gecommuniceerd via gmail) werd gehanteerd om daar op in te loggen.
Maar uiteindelijk is er inderdaad niet echt een verschil en zal ik ongeacht de toegangsmethode, ook met een blacklist moeten werken. (waar o.a. uiteraard ook het ov in hoort met hun lokale netwerkrechten)

Bedankt voor de tips :)


Toevoeging op 26/06/2015 10:40:44:

Heeft het gebruik van zo'n url code ook een bepaalde naam? Of enig idee van een tutorialtje om zoiets te maken?
Het is alweer een tijd terug dat ik me in php heb verdiept en wordt in mijn zoektocht even overspoeld met termen.


oeps, laat maar.. ik dacht te moeilijk maar was uiteraard heel simpel :)
"get-url-query-string"
Gewijzigd op 26/06/2015 11:36:53 door Pieter Berends
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.