weinig ruimte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »
Huh bla

Huh bla

28/01/2006 20:14:00
Quote Anchor link
hey

Ik heb een pagina welke er zo uit ziet:

lied -- omschrijving 1 --- omschrijving 2 --- omschrijving 3

Nu heb ik een nieuw design waarbij dit niet meer past en nu wil ik graag omschrijving 3 laten weergeven als er over een link word gegaan met een achtergrond kleurtje zodat de info word weergeven over de andere text

weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Greetz
Lukie

PS: Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, anders hoor ik het wel
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 12:47:29
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/01/2006 20:16:00
Quote Anchor link
Niet helemaal; wat moet er precies in beeld komen als je niet met je muis over een link gaat?
 
Huh bla

Huh bla

28/01/2006 20:22:00
Quote Anchor link
oude design:

lied -- omschrijving 1 --- omschrijving 2 --- omschrijving 3

dit past niet meer in het nieuwe desgin dus wil ik:

lied -- omschrijving 1 --- omschrijving 2 --- link

als er dan over link word gegaan met de muis, wil ik dat omschrijving 3 verschijnt, met een mooi achtergrondkleurtje zodat het over de inhoud kan vallen
Als dan de muis van de link af word gehaalt moet de text weer verdwijnen.

Ik dacht dat het met javascript moest, maar dan kan het ook zijn dat het niet goed werkt in firefox, dus ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/01/2006 20:37:00
Quote Anchor link
Als je het gedeelte dat je wilt laten verschijnen en verdwijnen in een div stopt met id="omsch3", dan kun je een JavaScript koppelen aan de hyperlink. Ongeveer zo:

<a href="" onMouseOver="show (this)" onBlur="hide (this)">linktekst</a>
 
Huh bla

Huh bla

28/01/2006 20:46:00
Quote Anchor link
dus ik maak een layer op een bepaalde plek waar ik de omschrijving wil en die noem ik omschrijving_3_1

dan vervang ik this door omschrijving_3_1

op de volgende regel doe ik hetzelfde maar dan met omschrijving_3_2

heb ik het zo goed?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/01/2006 20:49:00
Quote Anchor link
Ja, mijn voorbeeld met this is niet helemaal goed uitgelegd. Je moet het id van het element dat je wilt laten verschijnen en verdwijnen meegeven.

De functie show zou er dan zo uit kunnen zien:

function show (elem) {
document.getElementById (elem).display = 'none';
}
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/01/2006 20:51:00
Quote Anchor link
Luuk:
dus ik maak een layer op een bepaalde plek waar ik de omschrijving wil en die noem ik omschrijving_3_1

dan vervang ik this door omschrijving_3_1

op de volgende regel doe ik hetzelfde maar dan met omschrijving_3_2

heb ik het zo goed?


Precies, dus bijv:

<div id="nummer1">omschrijving 1</div>

en dan in de link: <a href="" onmouseover="show('nummer1')"
 
Huh bla

Huh bla

28/01/2006 20:53:00
Quote Anchor link
maar hoe verwerk ik dat dan in een link
 
Huh bla

Huh bla

28/01/2006 20:55:00
Quote Anchor link
oeps sorry

jij was eerder met jouw post dan ik met de mijne (A)
 
Huh bla

Huh bla

28/01/2006 21:01:00
Quote Anchor link
het probleem wat ik nu heb, is dat de layer altijd in beeld staat, maak ik de layer "hidden" dan word hij ook niet weergeven als ik over de link heen ga
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/01/2006 21:03:00
Quote Anchor link
Ik zie een foutje in een eerdere post:

function hide (elem) {
document.getElementById (elem).display = 'none';
}

die functie had ik show genoemd, maar die moet hide heten. Voor de show functie:

function hide (elem) {
document.getElementById (elem).display = 'block';
}
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/01/2006 21:08:00
Quote Anchor link
Je moet de div in eerste instantie invisible maken via je CSS.
 
Huh bla

Huh bla

28/01/2006 21:11:00
Quote Anchor link
HO!

Nu snap ik het helemaal niet meer, ik heb deze link:

<a href="" onmouseover="show('omschrijving')">klik hier voor omschrijving</a>

dit stukje css:

<style type="text/css">
<!--
#omschrijving {
position:absolute;
left:291px;
top:447px;
width:393px;
height:15px;
z-index:1;
background-color: #FFFFFF;
visibility: inherit;
}
-->
</style>

en deze layer

<div id="omschrijving">test text</div>

Wat moet ik nu doen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.