Welk CMS systeem zal ik gebruiken/andere oplossing?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

M W

M W

06/11/2014 12:58:10
Quote Anchor link
Goedemiddag allen,

Net nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik dit op de juiste plaats vraag!

Mijn probleem is als volgt, ik heb de vraag gekregen een site voor een kennis te maken. Ik ben vormgever en het design is dus iets wat ik erg leuk vind om te doen. De website moet een soort showcase worden van wat de klant zelf maakt, accessoires zoals kettingen, oorbellen en armbanden etc. Nu wil deze kennis graag een foto upload systeem er in, zodat ze zelf nieuwe foto's toe kan voegen, omdat geen enkele accessoire hetzelfde is.

Ik weet dat je met een CMS systeem zoals Wordpress dit goed op kan vangen, maar dan blijft er niet veel vormgeving/HTML CSS werk meer voor mij over. Ook is Wordpress veel te uitgebreid..

Mijn vraag is dus, wat is er nodig om een soort image uploader te maken (bijvoorbeeld een login pagina op de site? en moeten de foto's opgeslagen worden in een database?) en zijn dit soort scripts online te vinden? Ik heb bijvoorbeeld wel al een foto uploader gevonden, maar hoe kan ik deze geuploade foto's dan op de site tonen?

Een berg met vragen zoals jullie zien.. Hopelijk kan een programmeur mij hiermee helpen!

Alvast bedankt,
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 06:47:17
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2014 13:11:04
Quote Anchor link
Ikzelf heb voor mijn eigen CMS ook een upload-systeem ontwikkeld, en hierbij heb ik de opensource PLupload gebruikt om de afbeeldingen te uploaden (meerdere selecties was een must). Hierbij worden de afbeeldingen die in de wachtrij staan achter elkaar geupload, en door een eigen gemaakt PHP-scripts vervolgens geresized naar enkele formaten, en opgeslagen worden met een unieke tijdstempel als naam.

De opslag van de foto's vindt op de server plaats, waarbij in de database een koppeling met de bestandsnaam is gemaakt. Als ik de foto's wil tonen lees ik gewoon de bestandsnaam uit de database uit, en verwerk die in de URL om de image aan te roepen: /uploads/thumbs/1415275855.jpg

PLupload werkt best wel lastig, maar eventueel kan ik wel een opzetje geven met hoe ik het heb.
Gewijzigd op 06/11/2014 13:11:58 door - Ariën -
 
Wouter J

Wouter J

06/11/2014 13:14:57
Quote Anchor link
Een wordpress site heeft evenveel vormgeving als elke andere site. Wordpress gaat alleen over de admin, de hele site zelf moet je gewoon nog stijlen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2014 13:18:38
Quote Anchor link
Verder is het uploadsysteem van Wordpress ook best wel voortreffelijk. Het stylen is best wel makkelijk te doen als je ervaring met HTML en CSS hebt.
 
M W

M W

06/11/2014 13:30:51
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, het probleem is alleen dat ik zelf niet echt/basis kennis heb van PHP. Met Wordpress heb ik nog maar één keer gewerkt, het is allemaal niet zo lastig, maar er gaat veel tijd in zitten, terwijl het enige wat ik nodig heb een foto uploader is. Het liefste ontwerp ik zelf een site, bouw deze in HTML en CSS en 'hang ik hier een foto uploader achter'. Ik heb namelijk geen idee hoe ik mijn site rond het CMS van Wordpress moet bouwen.

Ik kan dus het beste gewoon echt hulp inschakelen van een programmeur wordt me duidelijk..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2014 13:47:22
Quote Anchor link
Wordpress kent gewoon een fotouploader, en anders vast een hoop upload-plugins als je leden ook mogen uploaden. Je moet alleen een leuk design verder ontwerpen.
 
M W

M W

06/11/2014 13:50:37
Quote Anchor link
Aha, ik moet me dus gewoon even gaan verdiepen in Wordpress. Dat moet wel lukken denk ik :) super bedankt voor de tips in ieder geval!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.