welke browser?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Leo

Leo

21/05/2006 12:23:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik zoek een klein scriptje voor bovenaan me pagina wat het browser checked, en deze dan een andere style sheet geeft, ik ben namelijk nu haast klaar met firefox en ie goed te krijgen echter lukte dit niet in 1 sheet dus heb ik er maar 2 gemaakt.

Ik weet dat het script simpel is alleen ik kan er even niet op komen.

Bvd

Mvg leo
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 23:13:30
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:27:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// Dit geeft de browset van de bezoeker weer
$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
?>
 
Leo

Leo

21/05/2006 12:33:00
Quote Anchor link
ik moet dus hebben dat hij kijkt wat de gast heeft, dus IE of FireFox, als hij IE heeft selecteerd die IE.css en anders FF.css

Ik heb het vaker gezien hier op het forum..
 
Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:34:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<SCRIPT type="text/javascript" language="Javascript">
<!--
browserName = navigator.appName
if (browserName == "Netscape") {
document.write('<link rel="stylesheet" href="htmlnn.css" type="text/css">')
}
if (browserName == "Microsoft Internet Explorer")
{
document.write('<link rel="stylesheet" href="htmlmsie.css" type="text/css">')
}
else {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ander.css" type="text/css">')
}
// -->
</SCRIPT>


Wel met Javascript. In PHP weet ik 't even niet zo snel...
 
B a s
Beheerder

B a s

21/05/2006 12:35:00
Quote Anchor link
Misschien kun je hier ook wat mee.. :)
 
Leo

Leo

21/05/2006 12:41:00
Quote Anchor link
Moet je per see een 3e file opgeven, ik ga namelijk alleen 100% support verlenen aan IE - FireFox en miss later opera/safari (dat word weer minder gebruikt dus is minder belangrijk)

@Bas wat kan je precies met die functie? alleen kijken wat voor browser iemand heeft en wat voor systeem?
 
Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:46:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<SCRIPT type="text/javascript" language="Javascript">
<!--
browserName = navigator.appName
if (browserName == "Microsoft Internet Explorer") {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ie.css" type="text/css">')
}
else {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ff.css" type="text/css">')
}
// -->
</SCRIPT>


Vrij easy...
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:47:00
Quote Anchor link
het moet toch mogenlijk zijn om je site in IE en FF goed te laten draaie?
 
Leo

Leo

21/05/2006 12:49:00
Quote Anchor link
De eerste werkt iig niet en de 2e wel :) bedankt.

Kan iemand me misschien nog even helpen met dit
In ie word het wel weergeven en in Firefox niet:

.content {
width: 1000px;
height: 100%;
background: url('images/body_background.gif') repeat-y;
}

Voorbeeld: http://www.worldofzelda.com/
 
Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:53:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
.content {
width: 1000px;
height: 100%;
background: url(images/body_background.gif) repeat-y;
}


Haakjes weghalen?
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:55:00
Quote Anchor link
Je hebt het over de hoogte van 100% neem ik aan?

als je iets 100% hoog wilt hebben moet je alles waar dat (.content) in zit ook 100% hoog maken.

dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<div id="iets">
  <div id="nog_wat">
    <div class="content">
    </div>
  </div>
</div>

als je hier dus 'content' 100% hoog wilt hebben, dan moeten 'iets' en 'nog_wat' ook 100% hoog zijn
 
Leo

Leo

21/05/2006 13:13:00
Quote Anchor link
@Michiel, dat werkt iig niet ;)


@jordy, content valt alleen nog binnen de body en voor de rest heeft die alleen maar divs in zich..
 
Leo

Leo

21/05/2006 14:27:00
Quote Anchor link
Iemand die weet wat ik kan doen??
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 14:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
.body{
height: 100%;
}

<_<
 
Leo

Leo

21/05/2006 15:12:00
Quote Anchor link
heb ik al, en de body is geen var maar gewoon de body tag
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/05/2006 15:20:00
Quote Anchor link
Je kan beter wat meer tijd steken om ervoor te zorgen dat het in IE en FF gewoon goed werkt.

Waarom die width: 1000px?
 
Leo

Leo

21/05/2006 15:40:00
Quote Anchor link
Omdat het plaatje ook gewoon 1000px breed is.
Maar het lijkt het alsof hij in firefox dit nooit zal doen, ik heb al zowat alles geprobeerd kwa height en niets werkt :(

Is hier dan geen oplossing voor, want IE doet het wel gewoon goed.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/05/2006 16:47:00
Quote Anchor link
Waarom zou je dan een width meegeven? Op mijn website (www.arjaninkenia.nl) heb ik ook een achtergrond plaatje van 2000px, maar daar heb ik ook geen breedte aan meegegeven.
 
Joop

joop

21/05/2006 17:14:00
Quote Anchor link
Arjan:
Waarom zou je dan een width meegeven? Op mijn website (www.arjaninkenia.nl) heb ik ook een achtergrond plaatje van 2000px, maar daar heb ik ook geen breedte aan meegegeven.

als je height en width meegeeft weet de browser al waar alles moet komen voordat het plaatje geladen wordt. Bij veel of grote plaatjes moet je dit zeker doen
 
Frank -

Frank -

21/05/2006 17:28:00
Quote Anchor link
Ontwerp je site voor een Mozilla-browser (Firefox, Opera, Safari, etc.) en ga dan de gekke fratsen voor IE in je css opnemen. Eerst bouwen voor IE maakt het vrijwel onmogelijk om de boel in Mozilla aan de praat te krijgen.

Mozilla-browsers zijn overigens niet helemaal gelijk aan elkaar. Ik heb tevens begrepen dat Opera 1 van de beste browsers is daar wat het de meest zuivere vorm van (x)html en css rendering betreft. Ik kan het mis hebben...
 
Leo

Leo

21/05/2006 18:07:00
Quote Anchor link
Maar het maakt niet uit of ik nu met IE begin of met firefox, het enigste is dat die achtergrond niet werkt in firefox en firefox sommige margins en paddings negeert :S

En ik ben hem nu juist goed aan het maken voor mozilla, alleen aan 10x aan te horen dat ik het andersom moet doen schiet ik dus niets mee op.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.