Wie wilt allemaal overstappen naar Windows 10?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Eddy E

Eddy E

30/07/2015 20:43:57
Quote Anchor link
Performance: geen verschil.
Accu lijkt mij langer mee te gaan, al is dat een gevoel (en niets gemeten).
Werking: net 7 en/of 8. Echt geen dag en nacht verschil.
Leuk dat je geupdated ben, maar ik ben ook wel van het oude vertrouwde, dus alles zo veel mogelijk ingesteld op 'gewoon'. Dus geen apps (applicaties = programma's) gebruiken.
WinAMP stond er al op, doet het nog steeds.
Chrome is de enige 'app' die ik gebruik.
Foto's kijken doe ik vanuit een fotoboek (sowieso: wie gaat er 'gezellig' foto's kijken op een laptop?)
Edge heb ik opgestart, maar goed, dat is nog steeds geen Chrome waarmee ik automatisch overal ingelogd ben.
Euh... Word 2013 doet het ook nog. Tja, wat nog meer?

Synchronisatie van bestanden is uitgezet en al die rare meldingen ook gelijk. Dan is het net Windows 7/8.1
Windows-balk onderin is wel wat beter geworden: je ziet duidelijker welk programma er open staat etc.
ALT-TAB gaat niet per icoon, maar per scherm. Dat is fraai, niet sneller.
CTRL+SHIFT+ESCAPE is net 8.1 (zeg maar: identiek)
Alle sneltoetsen blijven in gebruik. Dat is handig.
CMD (command-prompt) doet het ook nog steeds.

Enige wat ik nog niet gevonden heb is, hoe ik de rechterhelft van het start-menu weghaal. Want wat daar staat, is 100% overbodig.
Enige wat een laptop nodig heeft is Word/PowerPoint/Excel en een browser...
En SolidWorks voor het 'tonen' van bestanden, want laptop is zo sterk niet helaas.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 04:50:40
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

30/07/2015 20:49:16
Quote Anchor link
Maar als ik ga update, moet ik daarna na een jaar gaan betalen ofzo?
Zijn er nog meer nare dingen aan de update mocht bovenstaande waar zijn?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/07/2015 21:31:21
Quote Anchor link
Nee, je betaalt alleen als je hem over een jaar aanschaft om te upgraden. Ik weet niet of dat speelt bij inmiddels -op de achtergrond gedownloade- installaties van Windows 10, of bij nieuwe downloads.
 
Willem vp

Willem vp

30/07/2015 23:51:06
Quote Anchor link
Pff... zojuist geprobeerd een Windows 7 Ultimate-systeem te upgraden. Dat was nog niet eens zó eenvoudig. ;-)

Het begon ermee dat ik nooit een Win10-icoontje heb gekregen, zodat ik die pc niet kon registreren. Gelukkig vond ik na wat zoeken de MediaCreationTool waarmee je de upgrade alsnog kunt uitvoeren.

Na wat moed te hebben verzameld om de MCT te starten heb ik uiteindelijk toch op de knop gedrukt. Slechts enkele minuten later (dat is wel het voordeel van een 500 Mbit-abonnement) kon ik al beginnen. Nou ja... na het akkorderen van de licentieovereenkomst kwam het scherm waarop je kan kiezen of je je instellingen wel of niet wilt behouden.

En toen hield het op... Ik kon alleen kiezen voor de optie om mijn instellingen NIET te behouden, aangezien "de versie die ik wil installeren in een andere taal is dan de versie die al op mijn systeem is geïnstalleerd". Euh, meneer Microsoft, een van de eigenschappen van Windows Ultimate is dat je hem in álle gewenste talen kunt installeren. Het is ook frappant dat ik in het Nederlands werd toegesproken, terwijl mijn -redelijk schone, want drie weken geleden geherinstalleerd vanwege een kapotte disk- Windows in het Engels was.

Zou dit wellicht zijn gekomen doordat ik de MCT van de Nederlandse Microsoft-site had gedownload? Voor de zekerheid ook gedownload van de Amerikaanse site, maar die download bleek exact gelijk te zijn.

Gelukkig biedt de MCT ook de mogelijkheid om een DVD-image te downloaden. Maar eens proberen of dat beter werkt. [pom, pom, pom... weer 3,5 GB downloaden, want de tool ruimt netjes elke keer dat je hem gebruikt hebt zijn troep op.]

Omdat ik het zonde vind om zomaar een DVD te branden, heb ik eerst eens geprobeerd de ISO-file met VirtualCD te mounten en vervolgens setup.exe te starten. En tadaa, nu kon ik wel upgraden met behoud van instellingen.

Ik ben wel benieuwd in welke taal Windows terugkomt als hij straks klaar is met installeren. ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/07/2015 00:26:27
 
Johan de wit

johan de wit

31/07/2015 02:34:05
Quote Anchor link
Willem vp op 30/07/2015 20:33:11:
> Normaal ben ik geen fan van Linux omdat je veel met sudo etc etc moet werken

Ik zie geen verschil met Windows UAC...


Bij Windows heb je CMD niet echt nodig en bij Linux heb je wel soms nodig.

Toevoeging op 31/07/2015 02:37:49:

> Hoe bevalt Windows 10 bij jullie?

Ik vind zelf dat Windows 8.0 stabieler is met 1GB ram.

Windows 8.0 neemt (512MB) in beslag.
Windows 10 neemt (900MB) in beslag.

Toevoeging op 31/07/2015 02:39:06:

Dit vond ik leuk om met jullie samen te delen: https://www.security.nl/posting/437638/Anti-virusbedrijf%3A+Microsoft+Edge+net+zo+veilig+als+Chrome
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

31/07/2015 12:16:54
Quote Anchor link
Ik ben nu een backup van de harde schijf aan het maken, daarna installeer ik W10

Ik zie meerdere keren voorbij komen dat W10 meer schijfruimte nodig heeft, tot 500Mb meer. Is dat in deze tijd met Tb-schijfen nog een issue?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/07/2015 14:09:19
Quote Anchor link
>> Ik zie meerdere keren voorbij komen dat W10 meer schijfruimte nodig heeft, tot 500Mb meer. Is dat in deze tijd met Tb-schijfen nog een issue?

Volgens mij geef je zelf al het antwoord ;-)

Toevoeging op 31/07/2015 14:30:37:

5 irritante bugs ...

http://www.xgn.nl/5-windows-10-bugs-die-behoorlijk-irritant-zijn
 
Eddy E

Eddy E

31/07/2015 14:39:43
Quote Anchor link
500 MB schijfruimte meer? Pfff dat is 3 minuten video...

Afijn, die bugs zijn vaak heel goed uit te schakelen.
Tot nu toe best tevreden.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

31/07/2015 15:30:31
Quote Anchor link
Installatie is klaar.

Eerste indruk: Alles ziet er wat anders uit, maar alle software etc werkt allemaal nog prima
 
Willem vp

Willem vp

31/07/2015 15:45:02
Quote Anchor link

Die tweede bug is geen bug, maar techneutenhumor. Hoevaak komt het niet voor dat een gebruiker de helpdesk belt met de probleemomschrijving "mijn computer geeft een foutmelding"? (Zelfs hier op het forum zie je varianten daarop regelmatig terugkomen.)

De melding "Something happened" moet dan ook gezien worden als een humoristische poging om de foutmeldingen in het besturingssysteem af te stemmen op het niveau van de gemiddelde gebruiker.
 
Johan de wit

johan de wit

31/07/2015 20:28:10
 
Johan K

Johan K

01/08/2015 14:53:23
Quote Anchor link
Aangezien het gratis is heb ik wel interesse, maar.. ik ga mijn Windows 7 niet helemaal opnieuw installeren alleen maar om een licentie te krijgen.

Met de preview versie van Windows 8 ben ik vrijwel direct afgestapt van Microsoft. Als hun zo'n O.S. door je keel willen duwen wat niet normaal aan te passen is naar de wensen van de gebruiker ben ik uitgekomen bij Linux. Ubuntu was mij aardig goed bevallen en sinds kort draai ik Arch & KDE Plasma 5 en dat bevalt mij zelfs nog veel beter.

Wil ik Windows 10 proberen en een tweede kans geven, Ja. Een dual boot is geen probleem.
Wil ik mijn computer vanaf de meegeleverde Windows installatie DVD opnieuw installeren om een geldige licentie te hebben zo dat ik een nieuwe licentie kan krijgen voor Windows 10 om deze nogmaals opnieuw te installeren omdat Microsoft hier kansloos bezig is? Nee. Daarbij gebruik ik nu EFI, en Windows 7 ondersteund dat niet.

Voor mij is het tijd verspilling, het enige wat ik dan nog wel eens zou willen spelen is Fallout 4, dan koop ik hem toch gewoon voor de PS4? Jammer van de mods dan maar.

Daarbij ben ik zeer benieuwd over het update proces, naar mijn idee staat Microsoft er niet om bekend om hun systeem zeer efficiënt te updaten. Had een mini laptopje waar Windows 8 op staat wat prima werkte maar geen video's normaal kon afspelen na de update van 8.1 door het toegenomen CPU gebruik van het systeem.

Dit probleem zit hem ook in de Apple software, een Iphone 3/4 met het laatste iOS is eigenlijk niet meer te gebruiken.


Nee hoor, ik vind het prima zo. Eerst zien, dan geloven.
Gewijzigd op 01/08/2015 15:00:04 door Johan K
 
Johan de wit

johan de wit

01/08/2015 22:08:43
Quote Anchor link
Johan K op 01/08/2015 14:53:23:
Daarbij ben ik zeer benieuwd over het update proces, naar mijn idee staat Microsoft er niet om bekend om hun systeem zeer efficiënt te updaten. Had een mini laptopje waar Windows 8 op staat wat prima werkte maar geen video's normaal kon afspelen na de update van 8.1 door het toegenomen CPU gebruik van het systeem.

Dit probleem zit hem ook in de Apple software, een Iphone 3/4 met het laatste iOS is eigenlijk niet meer te gebruiken.


Groot gelijk heb je!
 
Randy vsf

Randy vsf

02/08/2015 13:11:41
Quote Anchor link
Johan K op 01/08/2015 14:53:23:

Dit probleem zit hem ook in de Apple software, een Iphone 3/4 met het laatste iOS is eigenlijk niet meer te gebruiken.



Op een iphone 3/4 kan de nieuwste IOS niet geinstalleerd worden. ;)
ik heb hier een iphone 3GS liggen, en de laatste keer dat ik die gebruikt heb lag hij al een paar versies achter met geen mogelijkheid om te upgraden.

Ik ben zelf sinds een paar weken ook helemaal over naar linux.
En dit bevalt mij beter! Geen windows 10 meer voor mij :)
Gewijzigd op 02/08/2015 13:12:04 door Randy vsf
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

06/08/2015 15:27:25
Quote Anchor link
Werkt lkkr W10 ! (net geinstalleerd)
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/08/2015 15:32:39
Quote Anchor link
Ik ga denk ik niet upgrade, wil geen risico's dat applicaties niet meer werken en heb me laptop hard nodig volgende jaren (ICT opleiding).
En als er een nieuwe versie van een OS uit is, nooit meteen upgrade, zoals bij iOS en Windows zijn er altijd wel bugs waarvoor je liever even 2 maanden wacht totdat die eruit zijn gehaald..
 
Randy vsf

Randy vsf

06/08/2015 15:36:20
Quote Anchor link
PHP Maarten op 06/08/2015 15:32:39:
Ik ga denk ik niet upgrade, wil geen risico's dat applicaties niet meer werken en heb me laptop hard nodig volgende jaren (ICT opleiding).
En als er een nieuwe versie van een OS uit is, nooit meteen upgrade, zoals bij iOS en Windows zijn er altijd wel bugs waarvoor je liever even 2 maanden wacht totdat die eruit zijn gehaald..


Ik heb de tech preview gehad, en alle software draaide. Enige wat niet werkte was 1 game.
Verder draaide echt alles lekker op win10.
Gewijzigd op 06/08/2015 15:37:04 door Randy vsf
 
Jeroen germers

jeroen germers

06/08/2015 16:23:25
Quote Anchor link
Quote:
Ik ga denk ik niet upgrade, wil geen risico's dat applicaties niet meer werken en heb me laptop hard nodig volgende jaren (ICT opleiding).
En als er een nieuwe versie van een OS uit is, nooit meteen upgrade, zoals bij iOS en Windows zijn er altijd wel bugs waarvoor je liever even 2 maanden wacht totdat die eruit zijn gehaald..


Dus je bent bezig of gaat beginnen met een ICT opleiding, maar je durft niet eens naar een nieuwere windows? word dan aub geen systeembeheerder of netwerkbeheerder!

Windows 10 werkt beter dan elk ander besturingsysteem (van windhoos), als je win 7 of 8/8,1 gebruikt kun je met alle gemak de overstap maken, alles werkt.

Wat betreft de update systeem, werkt mooi. deze maakt gebruik van p2p netwerk ( data gaat van gebruiker naar gebruiker) deze kun je teven uitzetten of alleen via het lokale netwerk toestaan(makkelijk als je meerdere pc thuis hebt die updates moeten hebben).

qua performance ga je erop vooruit, iedereen die zegt dat win 7/8 op 500MB/1GB ram werkt heeft het mooi mis. win 7/8 is niet stabiel en al helemaal niet vooruit te branden met zi weinig RAM geheugen.win 7 en 8 hebben beide minimaal 2GB RAM nodig om fatsoenlijk te functioneren.

Een schreeuw van iemand.... een laptop heeft alleen word, excel, etc nodig want hij is niet sterk genoeg voor iets anders. Gebruik dan ook geen laptop van 5-10 jaar geleden. doe is een format. wedden dat hij minimaal 8x zo snel kan zijn als dat die nu is.

Kortom wil je windows 10, doe dan niet zo dom en upgrade, waarom wachten op iets wat al werkt? win 10 is een rechtreekse kopie van windows 8.1 en hier werkte alles al op.


//edit
LET OP: welke versie van windows 10 je installeerd!!!
win 7 en 8/8.1 pro gaat naar win 10 pro
alle lagere versies gaan van home naar home versie.
TEVENS heb je versies met een N symnool erachter, deze staat voor: Not with mediaplayer, dit is de europese versie, waar ze alle ingebakken mediaspelers en toepassingen uit moesten halen van de EU wetgeving. Download dus de versie zonder N erachter om alles te verkrijgen.
Gewijzigd op 06/08/2015 16:30:24 door jeroen germers
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2015 17:18:57
Quote Anchor link
>> Dus je bent bezig of gaat beginnen met een ICT opleiding, maar je durft niet eens naar een nieuwere windows? word dan aub geen systeembeheerder of netwerkbeheerder!

Euh ... wat is dat nu weer voor onzin. Iedereen heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken. Bovendien kan het juist heel verstandig zijn om even te wachten in plaats van als een kip zonder kop zomaar overal achteraan te rennen.

>> Kortom wil je windows 10, doe dan niet zo dom en upgrade

Doe niet zo dom? Pardon? Wil je alsjeblieft dit soort waardeoordelen achterwege laten? Zoals ik al aangaf, maakt iedereen hier z'n eigen keuzes en het is niet aan jou om daar een waardeoordeel aan te koppelen. Het siert je in ieder geval niet en zo gaan wij op dit forum niet met elkaar om.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.