xubuntu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik heb een pc over met Win XP erop. Ik wil wel eens wat met Linux aan de gang. Wat is het handigst om te doen? Kan ik gewoon de hd formatteren en een installatie cd er in klappen? Of is het slimmer om zo'n Desktop CD te maken en Win XP er nog even op te laten?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 03:57:03
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/07/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Wat jij wilt.

De vraag is: Wil je Windows blijven behouden? Ja/nee
 
Han eev

Han eev

01/07/2008 19:49:00
Quote Anchor link
Ik zou windows er op laten.
maar wat je ook kan doen (had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht) is virtueel.
gewoon met virtual desktop. Wil prima :)

Ik zou het virtueel doen, als je computer snel genoeg is, wil dat prima.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

01/07/2008 19:49:00
Quote Anchor link
@Jan

Ik zou Windows er in eerste instantie gewoon op laten staan, dat lijkt me altijd handig en kan je altijd kiezen watje wilt gebruiken. Niet alle programma's draaien op Linux, dan kan soms in Windeows opstarten wel handig zijn. Wil je die computer eigenlijk alleen gebruiken om dingen met Linux te doen -> Dan windows eraf halen;)
 
Bo az

Bo az

01/07/2008 19:52:00
Quote Anchor link
Heeft je hd partities? Wil je windows behouden? Zo nee is het makkelijk om gewoon te formatteren, je zal namelijk een ext2/ext3 partitie moeten maken.

Als je al partities hebt kan je ook gewoon zo'n partitie er voor gebruiken, en dan blijft windows behouden, je hebt met windows alleen geen toegang tot ext2 ext3 partities (kan wel maar standaard niet).

Je kan prima zo'n desktop cd gebruiken, als ik me niet vergis heb ik daarvan zelf ook Ubuntu geïnstalleerd, je kan het dan eerst eens proberen en later gewoon installeren vanaf de zelfde cd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 19:54:00
Quote Anchor link
Die pc is gewoon over, de data erop is gebackupped en van iemand anders, dus die Win XP erop is wat mij betreft niet echt nodig. Ik vraag me alleen af of ik, als xubuntu er eenmaal op staat, hem gemakkelijk in mijn netwerk kan integreren.
 
Bo az

Bo az

01/07/2008 19:59:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of je windows xp home pc's in je netwerk hebt? Dan weet ik het niet helemaal zeker, ik heb namelijk professional en heb "eenvoudig delen van bestanden" uitgeschakeld, omdat ik alleen via wachtwoorden toegang wil. Dit werkt prima, netwerk bestaat uit 2x XP Pro, 1x Ubuntu 8.04 en 1x Een NAS die ook op linux draait. Ik kan alles onderling uitwisselen. Ik heb zelfs een HP netwerk printer die ook prima onder Ubuntu werkt, werd zelfs automatisch gedetecteerd en dat doet windows niet eens...

Ik denk niet dat het problemen op zal leveren met xp home, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Ik heb een Windows Vista Home pc, een Win XP Professional PC en een Win XP home laptop in mijn netwerk.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

01/07/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Je kunt gewoon delen via Windows, als je nog wat hulp nodig hebt met dingen waar je niet uit komt kun je mij PMen.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

01/07/2008 20:10:00
Quote Anchor link
Of jullie doen het in het topic, daar kunnen anderen ook nog wat van leren:)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 20:12:00
Quote Anchor link
@ Robert: hmmm, goed idee, had ik nog niet aan gedacht ;)
 
Bo az

Bo az

01/07/2008 20:20:00
Quote Anchor link
Ik zat even mijn favorieten door te spitten of er nog iets bruikbaars tussen zit voor je en ik kwam dit tegen, misschien heb je er iets aan: http://www.multidesk.be/artikels/artikel/233/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 20:37:00
Quote Anchor link
Bedankt Boaz. Die gaat in de delicious favo's.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.