Zoeken op foto....

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

05/05/2012 17:39:22
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik was deze week op vakantie in Spanje,
en daar zag ik allemaal insecten die ik nog niet ken. Nu heb ik hier allemaal foto's van gemaakt. Om te gaan zoeken wat het nu precies voor insecten zijn, nu ben ik hierop gaan zoeken maar tevergeefs.

Na uren zoeken kwam ik uiteindelijk op het idee om een script te maken waarmee ik kan zoeken op een afbeelding dus stel ik heb een foto van een aardbei, en ik upload deze dan naar het script. Dan zoekt het script wat het is wat er op de foto staat. En geeft hier dan een beschrijving van.

Nu vraag ik mij af of ik het zo kan maken dat als ik een plaatje upload er via Google naar een soort gelijk plaatje gezocht wordt, of dat ik allemaal plaatjes in een database moet opslaan en dan gaan kijken of er een plaatje is waar hetzelfde object op staat en dan een beschrijving tonen?

Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om objecten te vinden in een foto, zoals je op moderne fototoestellen ziet.

Iemand misschien een idee en een aantal functies of dingen waar ik rekening mee moet houden met het maken van dit script? Of iemand die mij met plezier hier mee wil helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 23:05:51
 
Eddy E

Eddy E

05/05/2012 17:52:59
Quote Anchor link
Kan jij zo'n script schrijven, dan zit je gebakken qua werk.
Is nogal geavanceerd.

Google Goggles doet dit.

En anders heb je determinatietabellen.... die zijn voor dit soort werk.
(tel aantal poten, kleur, haartjes en beantwoord een hoop ja/nee-vragen en je hebt je antwoord).
Dat is sneller dan een script schrijven, maar wel minder uitdagend :D

Toevoeging op 05/05/2012 17:53:18:

http://www.google.com/mobile/goggles/#text dus
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

05/05/2012 18:04:43
Quote Anchor link
Uhm, jammer dat dit al bestaat. Dan is het ook niet leuk om het wiel opnieuw uit te vinden, dat het geavanceerd is weet ik daarom was het eigenlijk vond ik zelf een leuk idee en een uitdaging.
 
Eddy E

Eddy E

05/05/2012 18:40:23
Quote Anchor link
Kan alsnog, want Google Goggles is alleen voor telefoon's met een camera.
Als jij het via een upload-script via het web kan doen: graag!!!!

Maar nieuw is het niet.
Wat wel mooi zou zijn (dat zoek ik nog), en bestaat nog niet:

Maak een 3D-tekening in AutoCAD of Inventor/Solidworks/etc... van een foto!

Dus ik loop met een camera langs bijvoorbeeld een auto.
Ik maak 20 foto's van dat ding... en thuis upload ik alles.
dan kan ik een bestand downloaden met daarin een 3D-object voor mijn CAD-tekenprogramma.
Eventueel zo'n zwart-wit-balkje erbij leggen (op of naast de auto) is geen probleem.

Succes.


Ik verwacht wel een maximale afwijking van 0,1%.
Dus bij een foto van een brug van 200m een maximale afwijking van 20cm!
 
Jeroen VD

Jeroen VD

05/05/2012 19:00:33
Quote Anchor link
@eddy, vacature is hiervoor gemaakt, niet in het eerste het beste topic posten.

@bas: je kunt bij google afbeeldingen volgens mij ook een afbeelding uploaden, en dan zoeken op soortgelijke. misschien heb je daar wat aan.
 
Niels K

Niels K

05/05/2012 19:37:24
Quote Anchor link
Eddy,

Volgens mij bestaat al zoiets, ik heb ben het wel eens tegengekomen. Was overigens niet met PHP gemaakt.

Niels
 
Eddy E

Eddy E

05/05/2012 20:06:59
Quote Anchor link
@ Niels: waar dan? Want dat zou echt het ei van Columbus zijn voor mij.
Dat het niet in PHP is maakt mij niet uit. Zolang het maar werkt.

@ Jeroen vd: vacature? Ik volg je niet helemaal. Dit is toch gewoon een topic in het forum?
 
Niels K

Niels K

05/05/2012 20:08:36
Quote Anchor link
Hoi Eddy,

Ik weet het niet. Er was ooit eens een klant van mij die het met zijn producten deed. Volgens mij had hij daar wel een aparte machine voor.

Ik zou eens googlen als ik jouw was ;-)

Niels
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

05/05/2012 20:10:08
Quote Anchor link
Eddy dit bestaat inderdaad al, had het pas een keer gezien bij iemand. Overigens om het wiel opnieuw uit te vinden maar dan voor pc vind ik niks, waarschijnlijk maakt Google dat binnenkort wel.
 
Eddy E

Eddy E

05/05/2012 20:45:11
Quote Anchor link
http://cadngis.blogspot.com/2010/07/making-3d-models-from-2d-photos.html doet wel ongeveer wat ik wil.

Zoek ik verder, blijkt er zelfs een add-on te zijn voor het tekenprogramma waarmee ik werk om dit te doen. Binnenkort maar eens installeren/kopen dan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.