Zoekresultaten verschillend per browser?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erick Schluter

Erick Schluter

30/03/2012 05:15:30
Quote Anchor link
Ik dacht ik plaats het hier :-)

Mijn website Linkage.nl stond jarenlang op Nr.1 wanneer gezocht werd naar 'nice websites'. Ineens...als donderslag bij heldere hemel stond de website op Nr.4?!

Paniek in de tent, want dat pik nik natuurlijk niet. De websites die er nu boven staan...die staan daar met oude pagina's...Linkage is dagelijks voorzien van een vers item...hebben die websites die er plotsklaps boven staan ineens meer backlinks? Meer bezoekers? Hoe komt zoiets ineens...en niet 1 positie...meteen van Nr.1 -> Nr.4?!

Ik dus op onderzoek uit en toen ontdekte ik iets vreemds.

In Internet Explorer 9 stond ik bij Google.nl op Nr.1 met zoekterm 'nice websites', maar in IE7 en IE8 op Nr.4...in Firefox ook op Nr.4...en in Chrome op Nr.1, maar niet met de homepage, maar met de 'submit a website' pagina.

Dat er verschil is tussen Google.nl en .com zoekresultaten is logisch...maar dat in verschillende browsers, met dezelfde zoekmachine, verschillende zoekresultaten worden getoond verbaasde me een beetje.

Nu dacht ik dat het zou kunnen liggen aan 'cache' van mijn browsers o.i.d. en was ik benieuwd naar of mensen hier ook eens kunnen kijken hoe zoekresultaten van dezelfde zoekterm(en) zich manifestreren in verschillende browsers.

Voor die momenten op je werk tussen 15:00 en 16:00 :-)
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 21:01:37
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/03/2012 06:39:32
Quote Anchor link
Via de nieuwere browsers is het mogelijk om plaatsbepaling te gebruiken bij het samenstellen van de zoekresultaten. Oudere browsers doen dat wellicht niet. In google zie je aan de linkerkant vaak je woonplaats staan. Stel dat dat Amsterdam is, dan worden er bij het zoeken resultaten (bedrijven) uit Amsterdam naar boven geschoven. Wijzig die locatie maar eens in Nederland en je zoekresultaten zullen anders zijn.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

30/03/2012 09:51:18
Quote Anchor link
Dat is me ook wel eens opgevallen bij Youtube, op mobiel/app krijg je hele andere zoekresultaten (vaak alleen maar live versies van nummers) dan op een PC. Heel apart :)
 
Erick Schluter

Erick Schluter

30/03/2012 15:17:01
Quote Anchor link
Ik heb nergens iets met een plaatsbepaling...LINKAGE is namelijk internationaal :-)

Ook heb ik dit even gechecked...en nergens iets m.b.t. plaatsbeplaing gevonden. Maar wat jij zegt, Ozzie PHP, geeft weer een extra invalshoek. Had ik nog meegenomen in mijn gedachten.

Toch blijft het een vreemde zaak...want...waarom zou de ene plaatsnaam dan boven de ander komen te staan in de zoekresultaten...op alfabet? Dan is 'A'msterdam naturlijk geen verkeerde...

Mijn idee is dat het komt door 'algoritme' aanpasingen van Google en als website-eigenaar doe je het daar maar mee...heb ik het goed? Ik begin Google meer en meer als irritante factor te beschouwen :worried:
 
Albert de Wit

Albert de Wit

30/03/2012 15:19:48
Quote Anchor link
je site valt nog wel op hoor... jij hebt niet als titel Top 50 of Top 25... titels die mij doen denken aan een blog ofzow.
 
Erick Schluter

Erick Schluter

31/03/2012 18:09:06
Quote Anchor link
@Albert - Wat bedoel je?
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

31/03/2012 18:13:53
Quote Anchor link
Google past je zoekresultaten aan naarmate je interesses. Dat kan per browser verschillen.
 
Erick Schluter

Erick Schluter

31/03/2012 21:02:17
Quote Anchor link
@Jordi - Google irriteert mij mateloos :-)

Ik heb zelfs begrepen van iemand dat je op Google Maps een slechte recensie kunt schrijven over een website, of aan kunt geven dat de vestiging die wordt genoemd op een website niet bestaat...waaruit Google vervolgens conclusies trekt en de website verwijderd uit de zoekresultaten.

Google controleert dit niet even bij de eigenaar van de website...maar gaat hier blind af op derden?!

Dus een website verdwijnt uit de zoekresultaten omdat 'iemand met een Google account' beweert dat een vestiging niet bestaat...ooit zoiets gehoord?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/04/2012 08:27:18
Quote Anchor link
Nog even ter aanvulling dit artikel wat mijn eerdere antwoord bevestigt. Leuk om even te lezen:

http://www.karelgeenen.nl/26/google-benadrukt-lokale-resultaten-venice-update/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.