Voorstel: Is het geen leuk idee om de script (en eventueel daarna de totorials database) uit te zoeken?

Er staan enorm veel items waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Veel items zijn sterk verouderd, of eigenlijk helemaal geen artikel waard (slechte code, geen nut, bestaat al een functie voor of is simpelweg maar 5 regeltjes...). Misschien is het ook mogelijk om items onder elkaar te plaatsen, zodat bijv. v2 van mijn nieuwsysteem gekoppeld is aan v1 als een soort revisie. Ipv dat ze er als 2 losse instaan.

Tevens wellicht een andere indeling?
Jan Koehoorn schreef op 11.03.2006 22:32
Ik zou eerder zeggen: alleen leden met minder dan 500 posts mogen stemmen. Als een noob een script aan de praat krijgt, moet het wel een goed script zijn.
Dan hoef je de grens niet bij het aantal posts te stellen, aangezien ik genoeg noobs heb gezien met méér dan 500 posts.

Verder wil ik opmerken dat ik me als moderator heb aangemeld om de site te moderaten, so count me in.
In ieder geval wel hufterproof :+.
PHPerik schreef op 11.03.2006 22:35
Ik zou eerder zeggen: alleen leden met minder dan 500 posts mogen stemmen. Als een noob een script aan de praat krijgt, moet het wel een goed script zijn.
Dan hoef je de grens niet bij het aantal posts te stellen, aangezien ik genoeg noobs heb gezien met méér dan 500 posts.

Tja, dan moet je even een scriptje maken dat de kwaliteit van een post meet, PHPerik.
Jan Koehoorn schreef op 11.03.2006 22:32

Hele mooie invalshoek. Ik ben eigenlijk meer voor dit dan voor het omgekeerde zoals hierboven wordt voorgesteld. Alleen dan missen we het stukje waar Arjan het eerder over had. Een n00b zal nog niet kunnen zien of een script netjes/strak geprogrammerd is en/of veilig, zonder mysql-injection, etc.
Voor iemand met minder ervaring is een script geweldig als het 'werkt', dat het niet veilig is, niet netjes geprogrammeerd is etc zien hun niet.
Dus misschien dan zo: minder dan 500 posts, of meer dan 2000 posts.

edit: of maak twee polls: een voor beginnelingen en een voor experts.
Maar dat is pure discriminatie dan, tot wat voor groep zou 500-2000 dan horen? De net niet dom genoeg, maar ook niet slim genoege mensen ofzo? (Ik voel me nogal dom door deze vast niet correcte zin).

We kunnen ook erg uitgebreid gaan doen, eerst een soort proef draaien, we laten een paar noobs en een paar pro's naar een script van buiten PHPhulp kijken, en dan zien wat er uit komt, of de pro zich kan inleven in de noob. En of het toch veilig genoeg is.

Edit: Kijk Jan, we denken ongeveer dezelfde kant op nu...
@ Willem-Jan: wat zou jij als alternatief voorstellen?

edit: je stelt al een alternatief voor, lees ik
Zoals je zelf al zei, door 2 groepen laten keuren. Noobs en Pro's, het mooiste zou zijn als je dan zelf kon kiezen tot wie je behoorde (ivm met pro's die net hier komen, zoals Arjan kort geleden), maar ik denk dat dat niet goed gaat.
Wat er uiteindelijk komt is dit:

Iedereen, wel of niet lid, wel of niet veel posts, kan reageren. Reageren = onderbouwen + cijfer (1 t/m 5).

Waarom?

Ik verwacht dat de mensen die van zichzelf weten dat ze niet kunnen phpen daar niet reageren. Ik zet boven de site een uitleg wat het is, de bedoeling en een stukje eigen verantwoording.

Daarbij is het aan de onderbouwing goed te zien of iemand 'handig' is of niet. En bij één reactie ga je niet automatisch een script verwijderen. Bij meerdere reacties wellicht wel.

Het moet in ieder geval de taak van de admins gemakkelijker maken. Wij komen met suggesties, onderbouwing van de score en de admin beslist of het klote, gruwelijk klote of godsgruwelijk klote is. En aan de hand daarvan gooit hij wat weg.

Snappie?

Reageren