Ik erger me steeds meer aan newbies die een systeem hebben gedownload en nu ff wat willen aanpassen zonder kennis. Zijn er vast wel meer die zo denken. Is hier niet iets tegen te doen?
Ik had een jaartje ofzo terug een website waar ik een loginsysteem op wilde. M'n broer zei dat dat met PHP moest (ik kende toen alleen HTML nog maar) en hij had ook nog wel een boekje. Daar heb ik zo'n beetje een miniloginsysteempje mee gebouwd, maar dat boek heb ik maar weer weggezet toen ik deze site tegenkwam.

Maar weer ontopic, (:P) er loopt een hoop newbies rond hier (ja, er loopt, hoop = enkelvoud) en soms heb ik ook zoiets van 'ga toch weg' (A), maar het blijft leuk om mensen te helpen.

Toen ik aan de 100 posts zat hierzo had ik ook zoiets van 'dat zijn meer vragen dan antwoorden die ik heb gegeven.'
volgens mij is het wel lopen, aangezien het hier niet om een 'hoop' in de zin van 'bult' newbies gaat, maar om 'newbies', waarbij 'hoop' alleen maar een bijw bepaling van hoeveelheid is...

Sorry, ik kon het niet laten even mijn 2 centen te posten. Tis weer zo'n typische zondag, dat je met een probleem zit dat je maar niet op kan lossen...
Tis weer zo'n typische zondag, dat je met een probleem zit dat je maar niet op kan lossen...
Misschien een idee om het met ons te delen?
Ik erger me zelf meer aan personen als Tdr93 dan de echte newbies die er ook nog wat van leren. Dan is het ook niet meer leuk om daar nog vragen te gaan beantwoorden...
Ik ben ook een newbie, die veel vraagt en antwoorden krijgt. Maar ik leer er zeker wel wat van bij...
Tjah.. volgens mij is iedereen ooit een "newbie" geweest..

Zo mooi om altijd te zien dat mensen die net even iets meer weten.. gelijk neer kijken op "newbies"..

Jij (en iedereen..) bent ook een "newbie" geweest.. en toen wilden de mensen je ook helpen..
@Frank: Ik heb m'n host maar gewoon gemaild, aangezien ik het hier op 2 servers thuis heb getest, en het hier prima werkte. Probleem opgelost verplaatst :)

Ik kan me nog herinneren dat ik hier een hele tijd geleden voor het eerst kwam, als hulpeloze 13-jarige op zoek naar, jep, hulp. Ik heb ook even PHPfreakz tegelijkertijd geprobeerd, maar ben hier blijven hangen. Hoeveel vragen ik toen heb gesteld, kan me niet herinneren. Het waren er in ieder geval niet zo heel veel. Het grootste deel van mijn posts zijn antwoorden, of suggesties :)
Ik niet dat je zo klakkeloos meteen een vraag moet posten, zoals de meeste errors, die kan je zo op internet vinden en dan ff goed speurwerk door je script. Maar iniedergeval dat je zelf er al vast naar kijkt en GOOGLE gebruikt.
[mijn mening]
Het probleem is, zonder beginners zal deze site op den duur totaal niet meer lopen, iedereen wordt ouder, en op een gegeven moment zullen de beste php-ers er mee stoppen, dan hebben we newbie's nodig, die 'hogerop' zijn gekomen..

Dus als we alle newbie's gewoon helpen, zullen we daar op den duur alleen maar profijt van hebben!
[/mijn mening]
Om nog even door te gaan, newbie's vind ik prima, eens ben ik ook zo begonnen. Zolang ze maar:
-Net zijn, dus vriendelijk vragen, niet aandringen, bedanken als het script werkt, enz, enz..
-Ze een beetje goed Nederlands kunnen spellen
-Geduld hebben, en niet constant hun topic *bumpen*
-Zelf ook enigszins research doen (Bijv.: Google, PHP.net)

Reageren