ik heb bij e-dentify.nl een website gehost alleen ik heb een rekening gekreegen dat ik 3x een email bom heb gestuurd wat ik dus niet gedaan heb. Ze brengen het me nu opeens in rekening. Ze willen €207,00 van me hebben. Ondertussen is m'n site ook offline.. Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Aanvallen heeft in ieder geval geen zin. Rechtbank ook niet, dat wordt allemaal nog veel en veel duurder en je berijkt er helemaal niets mee. Jij bent tenslotte wel degelijk verantwoordelijk voor jouw scripts. (en zijn zei dat voor hun servers, en ik vind het heel zwak dat hun servers niet beveiligd zijn tegen dit soort dingen)
Ik zou ze gewoon eens mailen, of via de telefoon ter woord staan en zeggen dat dit niet de bedoeling was, dat je het niet weer zal doen en dat je snapt dat zij met dit soort dingen problemen krijgen.
Het klinkt heel sneu, maar met medeleven kom je denk ik toch verder dan met haat en agressief aanvallen, zeggen dat zij wel even een waarschuwing hadden mogen sturen voor een boete, dat ze wel een beetje beveiliging tegen dit soort dingen hadden mogen inbouwen enz.
Ik heb zelf ook een keer per ongeluk een server van mijn hosting eruit getrapt, en daarna gezegd dat dat niet de bedoeling was en ik het niet had voorzien, en dat ik het niet weer zou doen. Nu was dat wel een nog ongebruikte testserver, maar ze hebben er geen probleem van gemaakt. Naja, de testserver ging niet door :)
Waar het op neer komt... Jij hebt hier verteld dat het jou schuld niet is. Dat is echter wat anders dat ik nu lees. Jij hebt dat script gemaakt, geupload en op een onbeveiligde directory gegeven aan een vriend waarvan je wist dat hij er misbruik van wilt maken.
Jij bent verantwoordelijk, juridisch gezien wil ik het allemaal uittikken voor je maar in een rechtzaak word je tot op de grond toe totaal afgemaakt.
erder vind ik het erg slecht om alles af te schuiven op e-dentify. Tuurlijk, ikzelf zou bepaalde dingen anders aangepakt hebben. Maar je kan niet verwachten dat er 20 man honderden, zoniet duizenden klanten 24 uur per dag in de gaten houden. Je kan niet verwachten dat ze direct zien dat een bepaald script een loopje heeft en dat ze die direct verwijderen. Dat kan je simpelweg niet verwachten.