Ik heb een aantal dagen geleden een blog online gegooid. Omdat ik nog steeds op een gratis lycos-dingetje zit te klooien en dat stilletjes aan mijn keel uit begint te hangen (traag, service, ...) heb ik dan maar besloten om ergens iets betalend te nemen.
Toen kwam ik op dit uit: klik !
Vraag 1: Is het iets voor mij?
Vraag 2: Vormt het één of ander (juridisch) probleem omdat ik een Belg ben en het in Nederland aankoop?
Vraag 3: Heeft er misschien iemand een beter idee?
Ik heb voor je (heb een reseller account bij x-hosted) in de aanbieding: alles fair-use (bandwith and space) voor €1 per maand :). .NL kan ik regelen voor €5 per jaar :)
http://www.awardspace.com/
Gratis, maar 2 nadelen:
Bestands limiet van 500 KB.
Database limiet van 10 MB.
10 MB is ruim genoeg voor een blog, behalve als je grote plaatjes wilt weergeven maar kijk dan even op picsplace.to / imageshack.us etc. en je kunt gewoon uploaden, 10 MB is ruim genoeg.
- wat voor versie php en mysql hebben ze daar
- wat is de up time.
- fair-use.... hoe bedoel je, wat moet ik daar bij denken
Ja, de link klopt.
-PHP-versie: 4.4.2
-MySQL Versie: 4.1.20
-PHPmyAdmin versie: 2.8.2
-Up-time is een lange tijd onbetrouwbaar geweest. Nu is dat weer helemaal goed. Hebben een nieuwe server bij RedBus (kijk eventjes op hun site onder 'Algemeen' > 'Servers' en dan Server 2) Deze hebben ze nu 1½ maand en heb geen problemen gehad.
-Fair-Use. Ik heb veel ruimte (3GB) en veel bandwith (40GB). Faire Use betekent; als je niet te veel bestanden er op knalt (dus geen 1,5GB er op zetten bijvoorbeeld) en niet te veel bandwith gebruikt (dus dat je geen 20GB per maand gaat verbruiken). Dan hoor je mij niet klagen. Ga je hier overheen krijg je eerst een waarschuwing. Ga je hier weer overheen, dan krijg je een boete of kick ik je van de server of krijg je 't beide (hangt af hoe erg je er overheen bent). Voor de rest heb je ongelimiteerde POP-accounts, FTP-accounts, MySQL-databases etc. etc. etc. :). Dat moet je je er bij voorstellen ;)