Hallo !

Ik heb een aantal dagen geleden een blog online gegooid. Omdat ik nog steeds op een gratis lycos-dingetje zit te klooien en dat stilletjes aan mijn keel uit begint te hangen (traag, service, ...) heb ik dan maar besloten om ergens iets betalend te nemen.

Toen kwam ik op dit uit: klik !
Vraag 1: Is het iets voor mij?
Vraag 2: Vormt het één of ander (juridisch) probleem omdat ik een Belg ben en het in Nederland aankoop?
Vraag 3: Heeft er misschien iemand een beter idee?

Mvg,
Ponzi

[edit]typo[/edit]
Niels schreef op 05.08.2006 23:14
[quote=Andries Louw W. schreef op 05.08.2006 13:01]http://www.awardspace.com/
Gratis, maar 2 nadelen:
Bestands limiet van 500 KB.
Database limiet van 10 MB.

10 MB is ruim genoeg voor een blog, behalve als je grote plaatjes wilt weergeven maar kijk dan even op picsplace.to / imageshack.us etc. en je kunt gewoon uploaden, 10 MB is ruim genoeg.[/quote]

Het is niet enkel een blog, het dient ook als pagina van 'Thomas' blog': het script dat ik online heb geplaatst hier op phphulp (http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/714/). Het heeft ook een foto-album functie, dus dan zit ik al snel over de 10MB hé ;) !
@ Ponzi

Niet als je windows XP hebt en de powertoy gebruikt. Verklein alle foto's naar 800 * 600 of 640 * 480 en je behoudt goede kwaliteit en je foto's worden maar 40KB! :D. Kijk maar ff op de microsoft site, onder windows XP, PowerToys en zoek ff onder Resize Pictures. :) Gratis en klein tootlje. Rechtermuisknop op je foto(s) klik op Resize Photo(s) en selecteer 't formaat (zelf kun je ook een formaat instellen). :)
Ja Bas, ik weet ook hoe ik fotootjes moet verkleinen hoor ;) ! Maar dan ben ik na 250 foto's opnieuw al aan het verwijderen. En er komen ook zipjes enzo op te staan hé ;) !

Het is een soort download pagina met allemaal info e.d. op ! (En 'toevallig' ook mijn blog)
FUP (Fair Use) betekend iets anders.
Er word geen hard limiet gesteld (dus geen 40 GB). Onder "fair-use" word verstaand dat je niet excessief meer dataverkeer veroorzaakt in verhouding tot andere gebruikers met een vergelijkbaar iets (pakket).
Eigenlijk is het gewoon onbeperkt zolang het maar niet heel erg veel word.

Overigens heb ik 4 Gb bandbreedte nooit vol gekregen. Pas als je veel filmpjes en zware downloads (50 Mb) aanbied kom je er redelijk snel aan.
@webmakerij Dat is ook precies wat ik bedoel. ;)
ik gebruik zo'n 3,5 gb in de maand, hier ontvang ik dan ongeveer 1500 unieke bezoekers op in de maand en er staat een webshop op. dus je dataverkeer gaat niet zo hard als je zelf soms zou denken.
Het 'probleem' is wel dat ik 1100 bezoekers heb op 9 dagen tijd nu al :D ;) .
@Ponzi Hoeveel bandbreedte heb je ondertussen verbruikt?
Ik heb niet echt een idee omdat ik op een gratis lycos dingetje zit, maar het zal toch gemakkelijk boven de 1 tot 1,5 gig uitkomen denk ik :) .

Reageren