Ok, ik verveelde mij een beetje en besloot mijn PC eens op te ruimen. Ik gebruikte de zoekfunctie (winXP) en merkte dat de hond die je ziet aan het bladeren is door een boekje, en dit wel van achter naar voor :) .

Toen dacht ik hé... dat is wel een dwaze 'fout'.. zouden er zo nog zijn?

Leek mij wel tof om daar een topic over te openen :P !

Post hier de 'foutjes' die je ontdekt in windows :D ;P
Ja, dat is inderdaad waar. Als je zijn profiel wil bekijken gaat het wel via FF... Dat komt omdat IE standaard in windows zit ;) . En misschien ook wel omdat je via FF niet onmiddelijk aangemeld geraakt op de Live-service ofzo :) ?
nee, omdat micro$oft een monopoly wil met zijn producten, waaronder internet exploiter
Ik denk het wel.

En ook nog, als je updates van windows of office wilt doen via de site moet je ook IE hebben.
Bij FF komt der op

Thank you for your interest in obtaining updates from our site.

To use this site, you must be running Microsoft Internet Explorer 5 or later.

To upgrade to the latest version of the browser, go to the Internet Explorer Downloads website.

If you prefer to use a different web browser, you can obtain updates from the Microsoft Download Center or you can stay up to date with the latest critical and security updates by using Automatic Updates. To turn on Automatic Updates:

1. Click Start, and then click Control Panel.
   2. Depending on which Control Panel view you use, Classic or Category, do one of the following:
          * Click System, and then click the Automatic Updates tab.
          * Click Performance and Maintenance, click System, and then click the Automatic Updates tab.
   3. Click the option that you want. Make sure Automatic Updates is not turned off.

Ik was net als Kalle eerst niet van plan om hierop te reageren.

Ik thuis zowel Linux (Suse 10) als Windows (xp prof).
Ik werk al met windows sinds 3.1 eerst dos 3.0 zonder muis.
Linux sinds 5.0 Red Hat.

Mijn mening.
Beide OS zijn goed en hebben zowel voor als nadelen.
Linux is in mijn ogen goed voorzeer ervaren gebruikers en developers.
MAAR de nadelen van Linux in mijn ogen zijn.
Compabiliteit met programma's
Beeldkwaliteit Als ik onder linux surf en daarna onder windows surf, dan is onder windows alles veel helderder.
En ja mijn schermkaart is proper geinstalleerd onder Linux.
Mijn extra muisknoppen werken niet standaard onder linux.
Deze moet je allemaal handmatig instellen.
Linux werkt zo goed of slecht als de gebruiker die het instelt.
Alleen bij mensen met een hoge (linux)kennis krijgen deze zodanig fijn getuned dat het ideaal werkt.
Maar in mijn ogen bolt Linux alleen 100% stabiel in textmodus.
Bij de grafische modus stoot je imho op even veel fouten als bij windows.

Voor de meeste gewone desktop gebruikers is windows de beste keuze.
Hebben ze iets meer kennis dan kunnen ze ook overschakelen op mac.
Linux is voor mij een beetje voorbehouden voor de developers en de webservers en fileservers.

Wij hebben bij ons op het werk pas een nieuwe server aangekocht. Een fujitsu primergy TX200S2.
Wij hebben toen nagedacht over Linux vs Windows.
Wij hebben uiteindelijk voor Windows Small Business Server 2003 gekozen.
Deze heeft ook standaard outlook 2003 voor de gebruikers.
Dit systeem bolt zo stabiel als een klok.
Heel weinig verbruik van resources en ook heel weinig stroomverbruik.
Voor dit te krijgen van een Linux server dan hadden wij een persoon ervoor moeten aannemen.

Mijn conclusie.
Kraak een product niet af.
Vind je het niet goed, blijf eraf en geef de pluspunten weer van uw product.
Maar uw product niet aanprijzen met de fouten van een ander.

Windows HEEFT fouten maar is een van de gebruiksvriendelijkste systemen.
over de gebruikers vriendelijkheid van windows valt niet te twijfelen, die is gewoon goed! dat is gewoon het beste punt van windows in mijn ogen.
Maar door die gebruikers vriendeleikheid, ben je soms niet meer de baas over je eigen systeem. Voorbeeldje: Hoeveel vinkjes en radio buttons enz. moet je aanklikken voordat je ALLE mappen ziet?
één ;P .
nee ponzi, niet waar. Je hebt verborgen mappen, systeem mappen en dan nog iets en nog iets dacht ik...

edit: en al was het er één, dan was het er wel één teveel voor mij.. IK ben de baas over mijn pc, niet ome bill. snap?
Ah ja :) Was de systeemmappen vergeten :D ... twee dan ;P

'inhoud van systeemmappen weergeven' en 'verborgen mappen en bestanden weergeven' ;) ...
och niek,
Laat het toch rusten,
Ben jij goed in Linux gebruik het.
Laat de rest gerust Windows gebruiken.
Ik raad wel iedereen firefox aan en IE zoweinig mogelijk te gebruiken.
Goed plan RedCrew... dat is het beste wat je kan doen (of natuurlijk Opera, de nieuwe versie vind ik ook wel goed) ;) !

Reageren