Ok, ik verveelde mij een beetje en besloot mijn PC eens op te ruimen. Ik gebruikte de zoekfunctie (winXP) en merkte dat de hond die je ziet aan het bladeren is door een boekje, en dit wel van achter naar voor :) .
Toen dacht ik hé... dat is wel een dwaze 'fout'.. zouden er zo nog zijn?
Leek mij wel tof om daar een topic over te openen :P !
Post hier de 'foutjes' die je ontdekt in windows :D ;P
Tja, ik vind het OS windows op zich niet slecht. Er zitten (standaard) gewoon enkele echt domme/slechte progjes bij zoals IE en Outlook Express. Zonder heel die reutemeteut is het best wel goed. Ik ben meer voor het OpenSource gedoe, Linux dus. Het is evengoed, maar heeft veel minder compatibiliteit met software.
Maar alé Niek, je moet een beetje objectief blijven. Windows heeft veel meer last van malware e.d. dan Linux en is dus een 'gevaarlijker' OS. Maar dat is toch logisch ? Iets wat populair is wordt altijd als eerst 'uitgebuit' ;) . Op zich is er niet mis met Windows... Het is zoals al gezegd duur en heeft gewoon enkele enorm slechte programma's aan boord (IE, ...) ;) . Oh ja, en het wordt traag na een tijd... (lange tijd)
Het zal vast wel al gezegd zijn, maar ik heb totaal geen zin om 5 pagina's terug te lezen in een voor mij te kinderachtig topic. MS is dik marktleider. Hoeveel procent? Geen idee, maar dat doet er ook niet toe. Veel mensen gebruiken MS en dus is dit ook waar wizzykiddies zich op richten. Fouten bij MS.
Ik ben ook niet altijd blij met dingentjes, zoals IE en als Windows gek doet. Zoiets als IE, dan gebruik je toch FF of een andere browser. MS zal er snel genoeg achter komen dat IE marktleiderspercentage (is dat een woord?) afneemt. Ze zullen hier op reageren, wat ze overigens al gedaan hebben met IE 7. Ze zullen er alles aan doen om marktleider te blijven en dit alleen maar weten te vergroten ipv te verkleinen.
Om even terug te komen op de fouten, vrij logisch bij iets wat zo groot is.
Dat dit topic bestaat vind ik al dramatisch, maar dat er dan voor Microsoft ook nog de zieligste naampjes opkomen... komop word volwassen.
MS is daarentegen wel erg overzichtelijk en duidelijk, dat kan ik van OS en Linux niet zeggen. Daarnaast vind ik Office ook echt een product van klasse.
Gebruik dit topic om antwoord te krijgen hoe je fouten kan oplossen die je hebt opgelopen of fouten die je kan vermijden... maar MS afkraken, daar zijn al zoveel posts aan vooraf gegaan. Weet beter.
Gegroet van een gebruinde jongenman uit Amsterdam.
haha, het was ook niet mijn bedoeling om zo over te komen, maar geef toe. Micro$oft is gewoon stuken minder goed als bijvoorbeeld linux. En neem dan een vergelijkbaar operating system als je het wil gaan vergelijken, ga dan niet een helemaal kaal FreeBSD vergelijken met windows vista of dergelijke, nee neem dan ubuntu, of red-hat in vergelijking met windows. iets met de X-server er al op geinstalleerd, iets met KDE. niet de saaie command prompt (wat trouwens wel veel sneller is :-) neem mijn server, geen X, geen KDE. alleen command prompt, werkt als een tierelier! draai je er windows server of dergelijke op, dan is het in vergelijking alleen door de grafische omgeving al een stuk langzamer ;-) )
Tja, mijn bedoeling was trouwens ook gewoon de stomme kleine foutjes aan te halen :) , maar het draaide wel serieus anders uit :P .
Over office ben ik het ook gedeeltelijk met je eens. De standaarprogramma's zijn echt goed, maar de 'extraatjes' bij de professional zijn een stuk minder en lijken eerder een verkoopsargument dan iets anders ;) .
Over duur gesproken: zorg dat je vader leraar wordt en koop alles met docentenlicentie (o.i.d.). Ik heb voor mijn nieuwe PC Windows XP gekocht voor €17,-.
En natuurlijk wordt Microsoft afgekraakt. Jij zegt niet elke keer als je computer het goed doet 'Hij doet het!', maar wel elke keer als hij het niet doet 'Hij doet het niet!'. Daarom lijkt het alsof er van alles mis is in Windows. Hoewel ik wel een grote tegenstander ben van Internet Explorer!!
En als het langzamer wordt, helpt het dan niet om af en toe te defragmenteren?
Ja natuurlijk, maar je register raakt onvermijdelijk vervuild... Een hele hoop rommel komt er in te zitten en defragmenteren heeft enkel met de 'plaatsing' van de bestanden op de HD te maken ;) .
Over die docentenlicentie: Ik heb mijn vader niet kunnen kiezen, loos argument dus ;P !
En Internet Explorer, draai het hoe je wil, het is echt bucht. Dat is nog de grootste vervuiler van je PC... voor de rest geen slecht woord over windows. Het zal trouwens een goede zaak zijn als IE standaard NIET in windows wordt ingebouwd !