Let op! Veel van de features zijn ongetest. Ik gebruik hem pas enkele dagen en alleen in Safari. Nu heb ik gehoord dat hij ook redelijk werkt op Windows, maar ik kan jullie niets garanderen. Mocht hij vreemde effecten hebben, je kan hem gemakkelijk uitzetten door hem via de apenkop in je onderbalk (waneer je Greasemonkey geïnstalleerd hebt) af te vinken.
Veranderingen dit maal:
[li]Knoppen zoals vet, schuin en doorhalen maken HTML binnen [ignore][code][/ignore]-blokken. Sterker nog, zo goed als alle knoppen hebben een aparte eigenschap binnen [ignore][code][/ignore]-blokken[/li]
[li]Tekstveld vergroten en verkleinen met [cmd] + '+' en [cmd] + '-'[/li]
[li]tab-knop maakt alleen nog maar tabjes binnen codeblokken. Je kan weer naar je 'plaats bericht'-knop tabben Jan![/li]
[li]< intypen in code-blok levert niet meer een code-blok extra op[/li]
[li]URLs binnen img, url of code-tags plakken zet geen [ignore][/ignore] meer om de URL heen[/li]
Zie [url=http://phphulp.ikhoefgeen.nl/ubb/changelog.php]de changelog voor een compleet overzicht.
Ik denk dat ik nu wel zo ongeveer alle storende dingen eruit gestreken heb.
Ow, en een probleempje: de update-functie van versie 9 is stuk. Hij zal dus wel gaan zeuren dat er een nieuwe versie is, maar in de feature-lijst zal PHPhulp verschijnen, en niet de daadwerkelijke lijst met update-knop.
Helaas, in Opera op Linux nog steeds niet, maar je had al uitgelegd dat dat ook niet ging komen waarschijnlijk. Maar dat de tabjes alleen binnen[ignore] [code][/code[/ignore]] werken is wel erg handig! Geen spaties meer op rare plaatsen :)
Ik heb nog één wens: een knop die het text-veld vanaf linkboven tot rechtsonder in je scherm zet, full-screen dus (net als in tinymce)
Dit zou evt ook onder het 'boekje' kunnen:
Bumpen
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten heet bumpen. Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan. Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten. Gebruik het knopje om je tekst aan te passen indien nodig.
[ignore]Bumpen
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten heet bumpen. Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan. Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten. Gebruik het knopje om je tekst aan te passen indien nodig.[/ignore]