Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zelf een PC mag gaan samenstellen en dus mijn eisenpakket opschrijven zodat er een PC voor me 'gemaakt' kan worden. Dat is mooi zou je denken..... nou inderdaad ware het niet dat ik niet goed weet wat nu slim is om te nemen.
Ik wil mijn PC gaan gebruiken voor maken/schrijven van PHP applicaties en kunnen tekenen/grafisch designen in bijv. PhotoShop of Paint Shop Pro.
Hebben jullie suggesties wat slim is wat er wel en juist niet in de PC(kast) zou moeten?
Wil je zelf eens goed kennismaken met een iMac, ga dan eens naar een Apple-Centre, bv.
MEXPERT B.V.
BINNENHAVENSTRAAT 63
NL - 7553 GH HENGELO
Tel: 074-2912008
Niet zo heel ver bij jou uit de buurt.
Succes met de speurtocht naar een nieuw werkpaard!
Tja...ik zal zeker gaan kijken en is zien wat IRL het een en ander er zo uitziet :)
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en wanneer ik het nieuwe 'werkpaard' in mijn bezit heb zal ik jullie hiervan op de hoogte brengen :))
Nog een kleine aanvulling: Mocht je een iMac kopen en daar ook Windows op willen hebben (m.b.v. Bootcamp) dan kun je gewoon een OEM-versie van Windows kopen. Dat kan omdat je een nieuwe pc koopt, dan voldoe je aan de eisen van een OEM-licentie. Dat is een stuk goedkoper dan de 'normale' licentie van Windows.
Ik ben het eens vista is 2gig beter, maar dit wordt meestal alleen behaald door games :D. Trouwens lissy als je geen mac koopt dan raadt ik je aan via sallandautomatisering te bestellen goeie zaak en goedkoop.
[offtopic
Ik heb trouwens gisteren mijn nieuwe computer van 1700 euro opgehaald.
Hij loopt als een trein(Zelf bouwen veel goedkoper en leuker :P). Er is echter een probleem 1 van de drivers cd'tjes is krom (en goed ook). Hierdoor kan de computer het niet lezen, balennnnnn. Maar als nog heb er nu al plezier meee hehehhehe.
[offtopic]
CB2thephp, ikzelf gebruik eigenlijk nooit de bijgeleverde cdtjes... alhoewel de hardware soms spiksplinter nieuw is zullen de driver op zo'n cdtje soms als een half-jaar oud zijn. Het is bijna altijd aan te raden om even de laatste drivers te downloaden :).
Ikzelf heb een PC met 512 MB ram, ik draai daar Photoshop CS2, MSN, Real Player, COD2 en een aantal webdesignbestandjes op, het gaat dan wel niet helemaal 100% soepel, maar het gaat prima!