Hallo,

Het is weer verkiezingstijd!
Wat gaan jullie stemmen, en waarom?
(Bas, kan je niet een poll maken?)

Groeten,
Jonathan

[hr]

SP omdat ze goed denken over de dingen (tja, dat zegt iedereen over zijn of haar favoriete partij).
PvdA heeft er een stem bij... Nummertje 2.
Pvda = :@:@:@:@:@:@:@
Sp of cda

Edit\\\ O was vergeten dat je nog niet mag stemmen als je 12 ben
Het valt mij altijd op dat het meerendeel van de mensen zeggen dat ze links stemmen, maar er toch altijd zo veel mensen rechts stemmen. Als je niet eerlijk bent, hou die mening dan voor je. Ga er in ieder geval niet over liegen.

Overigens wil ik deze nog even in de discussie gooien:
Webmakerij schreef op 22.11.2006 15:07
Zoek even het minimumloon van een 18 jarig op. Hiervan moet iemand van 18 jaar zonder hulp van derde gewoon kunnen rondkomen, dus je elektriciteit, gas, huur, water, eten e.d. gewoon kunnen betalen
Volgens deze website is het netto minimum inkomen van een 18 jarige die 40 uur per week werkt het geweldige bedrag van € 550,00 per maand (€ 585,00 bruto of (12*585) € 7.020,00 p/j). Nou sorry als ik mensen op hun tenen ga trappen: daar kan ik niet in mijn eentje van leven!

Even een praktijkvoorbeeld:
Voor een tweekamer appartement van net 50m2, naast het metrospoor op Rotterdam Zuid betaal je nu € 60.000,00 (K.K). Dus ik ga naar Google en kies daar de gesponserde koppeling van Moneyou, toevallig omdat ik die ken.

Ik ga daar een berekening uitvoeren. Ik voer de gegevens in.
Volgende pagina geeft al een leuke mededeling:
Het gewenste hypotheekbedrag (€ 66000) is hoger dan uw maximale hypotheek (€ 21766).
Dan houdt het kopen dus duidelijk op.

Nu.. ik ga kijken naar een huurhuisje: een twee kamer, totaal 35m2, Tarwewijk, Rotterdam Zuid voor € 300,00 p/m.

Dan hou je dus € 250,00 p/m over voor gas, water, licht, voedsel, kleding, ziektekostenverzekering (gemiddeld toch bijna € 100,00), overige verzekeringen, etc.

Is het nog reëel dat een 18-jarige met het minimumloon voor ze eigen kan zorgen?

Elwin

[Edit: quote-fix]
Ik vind het een beetje raar dat er geen SGP bij staat en wel Christenunie. Maak er dan een combinatie van. Dus mijn stem gaat nu naar de Christenunie hierzo, ik heb net gestemd en die ging idd naar de SGP.

Waarom? Nou, mijn levensovertuiging. Ik heb een reden om mijn standpunten op te vestigen en niet een 1 of andere eigen mening die ik opdoe uit de menigte. Dat is mijn standpunt :)
Het wordt tijd dat Vlaanderen een onderdeel van Nederland word... Zo als Vroeger toen alles beter was...

Nee dank je ;)

kan er geen optie bij "op niemand, ik ben belg" of iets in die zin

Eerder iets à la "ik woon in het buitenland", anders discrimineer je Frank al zeker ;)
Ik (en ik neem aan Marien ook) hoop dat de poll alhier een reeele afspiegeling van de werkelijkheid is.

ja dit is al veel beter! nu moet het er enkel nog bij staan ;)

en is frank niet een nederlander die gewoon in het buitenland woont? Dus ook stemplicht?
Je hebt in Nederland geen stemplicht. Volgens mij zou Frank op het consultaat in Brazilie mogen stemmen.
@Hipska: In Nederland heb je geen stemplicht.

[edit]te laat[/edit]
Ookal ben ik pas 16, vind ik toch dat balkenende wel zoetjes aan zijn koffertjes mag pakken. Al dat gelul van die lijsttrekkers word ik ook zat. Het is iig tijd voor iemand anders, want anders denk ik dat dit nieuwe kabinet alweer binnen 1 maand van de baan is.

Ik zou zelf voor de SP stemmen, dit omdat ik goede standpunten heeft. Iig beter als de rest. En ik ken hem persoonlijk, dus ik weet precies wat hij ergens van vind.

En toch is het vreemd dat ik op stemwijzer.nl als resultaat: Party voor de Dieren krijg :x

En waarom scoort Christen Unie zo hoog op phpulp? Weten jullie wel dat de mensne van de Christen Unie geweldadige DVD's & videogames willen afschaffen :S

Dan zou ik toch persoonlijk diegene een klap verkopen.. cultuur-barbaren.. ><

Reageren