Hey mensen,

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe computer (waar ik dan Linux op wil zetten) maar ik dacht toen bij me zelf: "Ik ben nu tog aan het sparen, kan ik net zo goed door sparen voor een iMac!".
Het is niet zo heel veel duurder als een normale PC.
Het enige wat ik er mee wil doen zijn tog maar scripts bouwen.. textverwerken, af en toe school opdrachten. Hij moet in ieder geval wel heeeel stabiel zijn :-)

Ik draai nu Linux, maar voor dat ik ga sparen voor nog iets duurders, vroeg ik me af wat jullie vinden wat ik het beste kan doen.
Wat de voordelen zijn van een Mac, maar ook de nadelen.

MvG,
Niek van der Steen :-)
Gefeliciteerd!

Let op: 17-inch breedbeeld 1440 x 900 pixels (iMac) is wel wat anders dan 17-inch 1280 x 1024 wat je nu waarschijnlijk hebt. Breedbeeld bevalt mij overigens beter, ik heb nooit meer applicaties op fullscreen omdat er altijd nog andere applicaties links of rechts naast staan. Wel zo handig!
Lijkt me juist inderdaad fijner =D

En als ik ooit een keer geld zat heb, neem ik een Mac Pro. Haha ;-)

Maar Dat is inderdaad makkelijk!
Bijvoorbeeld een PHP script maken, en aan de zijkant www.php.net voor het juiste gebruik van de functie! Dat is inderdaad makkelijk! =D
Haha, ik wordt steeds enthousiaster hierdoor ;-)
Als je 18 jaar of ouder bent en nog studeert, kun je profiteren van studentenkorting, en dat kan je al snel 100 euro of meer schelen!

Wat betreft Mac, Een goede keuze. Je zal er zeker geen spijt van hebben, en wat betreft de applicaties, binen kort worden alle releases die op windows gedaan worden, ook op Mac gereleased, door nieuwe technieken!

En is het binnenkort (waarschijnlijk) mogelijk, windows applicaties op Mac te draaien!

Veel mensen stappen over op Mac, en das ook logische! Ik moet helaas nog even wachten tot Mac Word SF, hier wordt de nieuwe Mac Pro gereleased waar ik al lang op zit te wachten (Da Octocore :D)
Als ik naar jouw wensen kijk, raad ik persoonlijk jouw niet aan om over te stappen naar een mac.

De vooruitgang met mac die je grotendeels maakt, is de verbetering met graphische bewerkingen. Iets wat ik bij jouw in de eisen niet terug kan vinden.

Ik raad aan om over zo'n 30 dagen een goede nieuwe pc te kopen, met daarop Windows Vista. Uit mijn ervaring kan ik jouw vertellen dat de onstabiliteit van vorige Windows versies hier echt niet terug te vinden is, en ook de veiligheid is weer erg flink verbeterd. Naast dat het graphisch gezien flink verbeterd is, met een veel logischere opbouw, en werking, is er technisch extreem veel veranderd. Waarbij je over zo'n 5 jaar nog steeds de nieuwste technieken en programma's kunt gebruiken.

Als je het geld uitgeeft, dat je ook kwijt zou zijn aan de mac, zou je de ultimate versie al in bezit kunnen hebben, waardoor je als thuisgebruiker en als bedrijf overweg kan, en het zelfs als server kunt gebruiken!

Zeker omdat je het ook voor school doet,,, die momenteel ook Windows gebruikt, krijg je nooit te maken met bestanden die op het ene systeem wel of niet werken. Ook omdat je gewend bent, en programma's gebruikt onder Windows, lijkt het me helemaal nie slim om over te stappen.

En voor veiligheid? Nee, daar is mac niet veel beter op. Ja momenteel hebben ze nog niet zooo veel last van virussen, die je ziet. Echter blijkt al uit deze maand, dat er iedere dag een nieuwe lek tevoorschijn kan komen. Volgens officiele statistieken blijkt dat sinds November de Windows ook veiliger is dan een Mac. Dus de verandering begind te komen. Dus ook binnenkort zal je op een mac lang niet zo veilig zijn...

Ik raad aan om een nieuwe pc met Windows Vista te kopen, en geen mac
Houd bij de prijs wel rekening met:
- "het Apple Care Protection Plan"
- "Mircosoft Office 2004" (van Microsoft, maar haast noodzakelijk voor school)
- "iWork" (minder aantrekkelijk omdat de Word-processor niet helemaal zo werkt als die van Microsoft)
- eventuele kabeltjes voor extra monitoren
niek schreef op 04.01.2007 13:55

En als ik ooit een keer geld zat heb, neem ik een Mac Pro. Haha ;-)

en daarom zal ik NOOIT overstappen op Mac :) een beetje grof geld gaan betalen voor een systeem wat je bijna niet aan kunt passen (hardware-gewijs) en waarop alle 'goede' software niet draait... en dan kun je wel met emulators gaan smijten, maar echt: koop dan een pc :) paar honderd euro en je hoeft nooit meer een nieuwe, want als ie outdated wordt, kan je hem upgraden!

Ik hou niet zo van mac :)
Gelukkig zijn niet alle mensen het eens wat betreft Windows Vista!
Waarom een pc kopen, terwijl je met een Mac overal van kan proviteren!
Je kan zowat alle OS-en draaien, incl. Windows Vista, Linux, etc.

De systemen, zijn supperstabiel en zo samengesteld dat je geen hardware conflicten hebt. En stabiliteit in Windows (Wat is dat?). Sowieso als je naar het geheugen gebruik van Vista kijkt, wordt ik al gek (1 GB om alleen het besturingsysteem maar te draaien!).

Het is iedereen zijn eigen keuze wat betreft systeem en besturingsysteem, maar Mac heeft toch zeker (meerdere) voordelen wat betreft Windows(Vista). Ook met de opkomst van Adobe CS3 & Max OS X Leopard!
Als ik dit zo lees zijn alle 'niet doen!!!111' reacties van mensen die nog nooit achter een mac gezeten hebben, of microsoft certified IT verkoper zijn... :P

Oja, was ik nog vergeten te zeggen. Bij de nieuwe Windows Vista, merk je ook helemaal niet dat nie in verloop van tijd vertraagd. Ik heb momenteel meet dan 65 programma's geinstallerd, en draai de hele dag zware programma's, en alles werkt ten alle tijden nog vloeiend.

En virussen? Die moet je eerst toegang geven voordat ze iets kunnen :)
Was Vista niet min of meer geript van Mac?

Reageren