Ik had dus net een leuk probleempje met een oude pc die ik voor de grap helemaal uit elkaar had gehaald en weer in elkaar gezet heb. Toen ik na het in elkaar zetten de stroom kabel in de voeding plugde schoten de vonken uit de voeding =P ik trok snel de stekker eruit maargoed het stok wel =P even later de pc weer uit elkaar geschroefd en raad eens... niets te zien... geen geblakerde onderdelen... ik vermoed dus dat de voeding aan z'n einde is, maar ik wil graag weten wat ik fout kan hebben gedaan, zodat het niet weer gebeurd. Het enige wat ik kan bedenke (is niet echt logisch) is dat de stroomkabel van de HD los zat...
Er zitten een aantal dingen op die voeding:
Input stroom
Output stroom
Luchtuitlaat
Uitgaande stroom kabels...
Geen schakelaar... hij is ook alleen voor 230 volt...
Ik vind het zelf wel raar dat er helemaal niks te zien is... het kan ook niet gewoon een flits van een scheve stekker geweest zijn (want het stonk)...
Stof lijkt mij idd een van de meest aannemelijke dingen ook...
Waarom gebeuren dit soort dingen nou niet gewoon op een makkelijk oplosbare manier... maargoed ik dorst de stekker er niet weer in te rammen... want we willen geen dode ik of brand =P
Hoe bedoel je? Tussen de kast en voeding? In dat geval niet... Maar de vonken zag ik door het ventilatie ding heen, deze kwamen dus echt uit de voeding... maar ik begin nu steeds meer te twijfelen of het niet gewoon een langdurende scheve stekker vonk was...