Ik had dus net een leuk probleempje met een oude pc die ik voor de grap helemaal uit elkaar had gehaald en weer in elkaar gezet heb. Toen ik na het in elkaar zetten de stroom kabel in de voeding plugde schoten de vonken uit de voeding =P ik trok snel de stekker eruit maargoed het stok wel =P even later de pc weer uit elkaar geschroefd en raad eens... niets te zien... geen geblakerde onderdelen... ik vermoed dus dat de voeding aan z'n einde is, maar ik wil graag weten wat ik fout kan hebben gedaan, zodat het niet weer gebeurd. Het enige wat ik kan bedenke (is niet echt logisch) is dat de stroomkabel van de HD los zat...
een geheugen ding er verkeerd om in gezet? Meestal kan je de goede kant niet geod zien.
Geheugen...? RAM en HD zitten gewoon zoals het hoort... RAM kan ook maar op 1 manier...
Alle voedingkabeltjes in de pc loshalen en vingers er vanaf houden en stekker in het stopcontact. Vonken, schroeilucht? Zo nee, één voor één de kabeltjes weer vast zetten met de stekker uiteraard uit het stopcontact. Testen, goed? Volgende kabeltje.
Klinkt slim... heb ik alleen wel minder reactie vermogen... de vorige keer zat ik er met mn hoofd bovenop... ik plugde de kabel nl. in mn pc...

Ga ik straks wel ff probere
Altijd eerst het netsnoer in de pc en dan pas de stekker in het stopcontact. Nooit andersom. De kans is anders namelijk groot dat je de pc nog aanraakt.
Ff on de run resultaten van de test (heb nog niet alles maar edit zo wel)

Voeding: Geen problemen
MoBo + RAM, Video, Audio: Geen problemen
HD: Geen problemen
Floppy-drive: Geen problemen
CD-Speler: Geen problemen
Boot: Geen reactie

... R.I.P. (zal dan wel de voeding zijn... binnenkort miss. nog ff de hardware in andere pc testen)
Klinkt als defect BIOS? Wellicht kortsluiting in de voeding gehad die je BIOS heeft opgeblazen?
Ja en hoe weet ik nu of het de BIOS of de voedig of iets anders is...
Testen met een andere pc, onderdelen overzetten, doormeten met een multimeter?
En waar moet ik dan de multimeter bij doen?

Reageren