Ik had dus net een leuk probleempje met een oude pc die ik voor de grap helemaal uit elkaar had gehaald en weer in elkaar gezet heb. Toen ik na het in elkaar zetten de stroom kabel in de voeding plugde schoten de vonken uit de voeding =P ik trok snel de stekker eruit maargoed het stok wel =P even later de pc weer uit elkaar geschroefd en raad eens... niets te zien... geen geblakerde onderdelen... ik vermoed dus dat de voeding aan z'n einde is, maar ik wil graag weten wat ik fout kan hebben gedaan, zodat het niet weer gebeurd. Het enige wat ik kan bedenke (is niet echt logisch) is dat de stroomkabel van de HD los zat...
Als je de pc aan zet piept ie dan of hoor je de hd draaien? Zo nee, voeding opgeblazen.
Je pakt een molex en meet:
De gele met een zwarte: 12v.
De rode met een zwarte: 5v.

Dan weet je iig of je nog normaal stroom hebt :)
@SanThe: Hij reageerd dus helemaal niks op het boot knopje, helemaal dood =P

250[sup]e[/sup] post!
Kan veel simpele. Steek die stekker er in. Pak een voedingsuitgangkabel en even op je tong legen. Wel even van te voren 112 bellen.

Nu weer even serieus. Bij mij gaat de ventilator van de voeding draaien heb je dat nog of is dat ook verleden tijd. In dat geval zoek een andere voeding geheugen (nauw je het zegt legolas) of nog beter gooi dat ding gewoon het raam uit. Misschien dat je nog wat hebt aan de voeding, cd drive en hardeschijf.

Als je slim bent loop je even op school langs het natuurkunde lokaal en jat een aantal 'dure' dingetjes; b.v. zoon mooi schakelaartje waarmee je heel snel de spanning er weer afhaalt (kastje van elektro magnetisme proeven) of een extra stoppen set.
Webmakerij schreef op 17.02.2007 22:21
Misschien dat je nog wat hebt aan de voeding, cd drive en hardeschijf.

Denk nog heel even na over die zin
Er gebeurd dus echt helemaal niks, niet als de stroomkabel erin gaat, niet als ik op de aan knop druk, dus ik denk dat ie gewoon aan zn einde is...
Dooie voeding. Voor ongeveer 25 euro heb je een nieuwe.
Ja en voor 30€ koop je tegenwoording zo'n pc =P Ik koop alleen nieuwe voeding als mn ouders me dwingen =P gezien de pc van hun is =P...
Mitch schreef op 17.02.2007 22:09
Je pakt een molex en meet:
De gele met een zwarte: 12v.
De rode met een zwarte: 5v.

Dan weet je iig of je nog normaal stroom hebt :)

[Zeikmodus]
Je weet dan of je nog spanning hebt, of de voeding ook nog stroom kan leveren, is een ander verhaal.
[/Zeikmodus]

YPM schreef op 17.02.2007 23:43
Ja en voor 30€ koop je tegenwoording zo'n pc =P Ik koop alleen nieuwe voeding als mn ouders me dwingen =P gezien de pc van hun is =P...

Blij dat jij toch met je 'grap' kan lachen...
Als je slim bent loop je even op school langs het natuurkunde lokaal en jat een aantal 'dure' dingetjes; b.v. zoon mooi schakelaartje waarmee je heel snel de spanning er weer afhaalt (kastje van elektro magnetisme proeven) of een extra stoppen set.
Dit lijkt me natuurlijk geen schoondheidsprijs verdienende tip en al helemaal niet 'slim'; je adviseert hier gewoon om te gaan stelen! :/ Afgezien van de morele ontoelaatbaarheid kan het onder omstandigheden zelfs strafbaar zijn. Om nog maar niet te spreken van de gevolgen die dit voor de TS kan hebben als hij betrapt wordt. Als je het nodig hebt en graag wilt hebben, koop of maak het dan zelf, of vraag van je school of je het mag lenen als je het toch maar één keertje nodig hebt.

Reageren