Beste iedereen,

iedereen heb me wel eens gezien ergens op een topicje of tutje ofzo maar ik had een vraag over gehandicapt zijn:

heb jullie een handicapt of kennen jullie iemand die gehandicapt is of iets? ben ik naar benieuwd of wat is jullie mening kunnen gehandicapte mensen of kinderen scripten iets dergelijks

Groetjes Alex
Zullen we ontopic blijven?

Voor alle mensen die zelfmoord willen plegen
Ga vooral je gang, het scheelt je heel veel gezeik van ouders en vrienden en het bespaart jou en mensen om je heen heel veel kosten, dus wacht niet te lang en ga er niet te lang over zeiken. Of je doet het of je doet het niet, maar niet eerst een half jaar janken en het dan toch niet doen. Dat is lame.
Over handicaps gesproken (ontopic): met programmeren lijkt mij een lichamelijke handicap wel klote. Maar dat gezeik van "als ik dat zou hebben zou ik zelfmoord plegen" dat vind ik echt zwak. Heel kort door de bocht: iedereen heeft wel wat. De één heeft een lichamelijke handicap, de ander heeft geen familie en de ander kan geen vriendin krijgen. That's life. Begrijp me niet verkeerd, een handicap lijkt me zwaar klote, maar ik snap niet dat mensen altijd zo gigantisch overdreven er op moeten reageren. Als je door een auto-ongeluk 2 benen kwijtraakt ga je ook niet zelfmoord plegen. Dan ga je juist vechten samen met je familie en vrienden (als je die hebt, zie hierboven). Eerst denken, dan bullshit uitkramen :D
Zoals ik al gezegd had, iedereen heeft wel iets kloterig...
En nee ik zou er inderdaad geen zelfmoord om plegen, vaak zijn de mensen met een handicap juist doorzetters.
ja Goed zo Luke
heeft iemand hier nog iets over te zeggen?
Dat je door moet op de manier die je nu ook hanteert.
Je zo min mogelijk laten belemmeren door je handicap!
Dat een handicap een gevolg is van Adam en zijn appel geloof ik niet (ben sowieso niet gelovig, maar wie ben ik om het hele geloof onderuit te halen, er zijn mensen die er steun in vinden, wat natuurlijk positief is), volgens mij is het gewoon een speling v/d natuur.

Life goes on, laat je dus niet belemmeren.

Oh ja, geniet vooral van je leven, stel je voor dat er hierna helemaal niks is ;) (En ga vooral niet piekeren over wat er gebeurd na je dood, dat is een zorg voor dan)
@ Andries: je moet ook niet geloven dat Adam (het is trouwens Eva die de erfzonde heeft begaan) met zijn appel echt gebeurd is. Het is een symbolisch verhaal. Voornamelijk 'verzonnen' voor het ontstaan van de duivel (Lucifer, een minnachting gevallen engel) te verklaren. Niet dat ik echt gelovig ben, maar ik zeg het maar eventjes.
Met piekeren over het leven na de dood ben ik al lang gestopt, gewoon achter de bijbel aan lopen... je kan zelf toch niet veel beters bedenken...
Een handicap zit tussen je oren! En nergens anders.

Wanneer jij vindt dat je een handicap hebt, dan heb je die ook en zul je er ook flink last van ondervinden. Wanneer jij vindt dat er weinig bijzonders aan de hand is, dan kun je ook vrijwel ieder probleem overwinnen. Een probleem is dan een uitdaging, geen belemmering.

Persoonlijk vind ik dan ook dat mensen te pas en te onpas roepen dat ze een handicap hebben, zichzelf vreselijk te kort doen. Ze leggen zichzelf beperkingen op en kunnen daardoor niet voor de volle 100% van het leven genieten. Anderen zien echter altijd de zon schijnen, ook als ze door een ongeluk hun rug breken en niet (nooit?) meer kunnen lopen. Ik ken de verschillen en zie ook het verschil in kwaliteit van hun leven. Volop in het (sociale) leven staan of er maar een beetje bijbungelen. Het is maar waar je zin in hebt.

Volledig lichamelijk gehandicapt zoals bv. Stephen Hawkin lijkt mij overigens wel een ramp, maar desondanks heeft hij fantastisch werk verzet! Lijkt mij een goed voorbeeld voor een ieder die het even moeilijk heeft.

Succes!

Reageren