Beste iedereen,

iedereen heb me wel eens gezien ergens op een topicje of tutje ofzo maar ik had een vraag over gehandicapt zijn:

heb jullie een handicapt of kennen jullie iemand die gehandicapt is of iets? ben ik naar benieuwd of wat is jullie mening kunnen gehandicapte mensen of kinderen scripten iets dergelijks

Groetjes Alex
Die gast mag blij zijn met de techonologie! In de nabije toekomst games spelen met puur gedachten ;)
Voor alle mensen die zelfmoord willen plegen
Ga vooral je gang, het scheelt je heel veel gezeik van ouders en vrienden en het bespaart jou en mensen om je heen heel veel kosten, dus wacht niet te lang en ga er niet te lang over zeiken. Of je doet het of je doet het niet, maar niet eerst een half jaar janken en het dan toch niet doen. Dat is lame.
Doe is normaal man.
ja ten 1e is zielig en ten 2e jezus heb je op aarde gebracht om een doel niet om zo vroeg weer te sterven weer
Laat ik me ook eens bemoeien met dit topic:
Wat is nu eigenlijk een handicap? Ben je dan afwijkend dan de rest, de massa? Meestal heeft het te maken dat je iets niet kan of doet. Maar was het ook niet een 'regel' dat elk mens uniek is? De ene persoon valt 'negatief' uit op de dingen die wij normaal vinden, maar is het soms geen verbetering? Als je blind bent leer je veel beter horen dan de rest, als je lichamelijk gehandicapt bent leer je veel beter eerst dingen denken of het niet anders kan (minder inspanning), etc..
Maar ben je niet in die punten veel beter voor onze 'maatschappij'? We hebben al heel veel mensen die 'hetzelfde' (eigenlijk heel weinig verschillend zijn) in deze wereld. Als je anders bent leer je anders denken, dus waarom kan je zoiets niet als positief zien?
PS: Ik probeer hier niet alles goed te praten van: 'Elk voordeel heeft zijn nadeel', want dat doe ik niet. Ik bekijk het van de kant wat je wilt bereiken en niet van 'eigenlijk hebben we niks aan je, ik probeer je wel wat goede moed in te praten'.
Was Einstein heel associaal en was hij sociaal gehandicapt? Hij heeft wel 'goede' dingen bedacht (in zijn opzicht, maar dat terzijde). En is dus een veel belangrijker persoon als het gaat om inbreng in deze wereld.

Ps: en dan heb ik alles 'nogmaar' bekeken vanuit het menselijke oogpunt. Veel mensen denken dat je alleen zoiets kan 'goedpraten' vanuit een geloof, maar dat is zeker niet zo.
PHPerik schreef op 08.03.2007 10:16

Voor alle mensen die zelfmoord willen plegen
Ga vooral je gang, het scheelt je heel veel gezeik van ouders en vrienden en het bespaart jou en mensen om je heen heel veel kosten, dus wacht niet te lang en ga er niet te lang over zeiken. Of je doet het of je doet het niet, maar niet eerst een half jaar janken en het dan toch niet doen. Dat is lame.

Ik denk dat er meerdere mensen zijn, zoals mij, die je met een reactie zoals deze vrij. BOOS. Maakt.

Sorry hoor, maar je kan ook normaal reageren. Dit slaat echt NERGENS op.
Ow ja, heb ik nu zeker ook nog een ban aan mijn broek omdat ik je een dom egoistisch jong vind?
Rustig maar Niek jongen ;-) . Ik snap je punt perfect. Het is inderdaad een beetje een 'zware' opmerking van PHPerik.

Denk er eens over na Erik of je daar geen mensen mee kan kwetsen? Bijvoorbeeld mensen die een dierbare zijn verloren omwille van zelfmoord?

Lijkt me slim om dit voorval in het midden te laten....
Ja idd het is ongelovelijk stom om zoiets te zeggen, als er iemand is die er ff helemaal doorheen zit en dat leest, vergroot je de kans op zelfmoord aanzienelijk...
ja
Zei Alex kortaf :-) . Haha, sorry dat is grappig. Alsof je als een 'schoothondje' YPM volgt. Grapje he ;-) .

"Aan wie scheelt niets?" zegt mijn trainer altijd... ik denk dat hij daarmee ook het punt van Zim kracht bijzet. We moeten er gewoon allemaal het beste van proberen te maken, vind ik... met of zonder PHP desnoods.
Ik denk dat PHPerik het ook een beetje sarcastisch bedoelt. Ik ken ook van de pubers die gaat zeiken dat ze zelfmoord gaan plegen omdat ze alleen een beetje ruzie hebben. Ik vind dat heel vervelend, vooral als ze dan tegen je gaan zeuren op MSN o.i.d.

Daarnaast vind ik de opmerking:
[qoute]
het bespaart jou en mensen om je heen heel veel kosten
[/qoute]
Wel een beetje misplaatst.

De mensen die het meeste zeuren over zelfmoord zijn meestal de mensen die het juist niet doen en gewoon aandacht te kort komen. De mensen die het wel doen gaat dat niet echt overal rond roepen.

Reageren