iedereen heb me wel eens gezien ergens op een topicje of tutje ofzo maar ik had een vraag over gehandicapt zijn:
heb jullie een handicapt of kennen jullie iemand die gehandicapt is of iets? ben ik naar benieuwd of wat is jullie mening kunnen gehandicapte mensen of kinderen scripten iets dergelijks
Vind ik niet, de wetenschap is gewoon nog niet zo ver om het allemaal te verklaren. Maar in de loop van de tijd denk ik dat alles verklaarbaar zal zijn. En als je het toch over het christendom hebt, ik hoor/lees steeds meer verhalen waarin naar voren komt dat de schrijvers van de bijbel helemaal niet leefden in de tijd van Jesus leefden. (Ik weet het niet meer precies, maar het komt eropneer dat ze het uit hun duim hadden gezogen).
En dan klopt het wel wat jij zegt YPM, uitgevonden.
Sure... ik heb een soort van me eigen geloofs stroming =P
Wetenschap + Geloof... en hij zal nooit loslaten het werk dat zijn hand begon.
Mijn ontstaan van de aarde:
Oerknal
Vorming van de aarde als lavabol
Uitharden aarde
Dinosauriers
Inslag
Genesis (Bijbel boek 1)
Wetenschap beantwoort enkel de 'hoe'-vraag. Voor elke ontdekking die er gedaan wordt, komen er wel twee nieuwe existentiële vragen bij. Het geloof daarentegen probeert de 'waarom'-vraag te beantwoorden.
Wanneer we, zoals velen onder ons, de opvatting delen dat de wetenschap ook het 'waarom' kan verklaren bega je een fundamentele vergissing. Aan de andere kant mogen we het geloof ook niet gebruiken om het 'hoe' te verklaren. Daarom dienen verhalen als dat van Adam en Eva in de tuin van Eden puur symbolisch gelezen te worden. Ze bieden mensen een reëele voorstelling van de 'waarom'-vragen.
Einstein heeft ooit zelf gezegd dat het onmogelijk is dat er geen hogere macht betrokken is geweest bij de 'schepping'. Het feit dat alles (fysica, chemie, biologie) zo perfect bij elkaar aansluit, kan niet enkel berusten op louter toeval.
Als je zegt dat je gelooft in de wetenschap, dan moet ik je teleurstellen: je gelooft in iets wat niet 'bestaat'. Daarom zou je beter behoren tot de categorie van de 'Nihilisten', zei die nergens in geloven. Verder kan ik je deze tip geven: geloof in jezelf. (Dan ben je wel een atheïst).
Tot zover deze ongemeen interessante (kuch) uiteenzetting over geloof en wetenschap.
Vraag je je echt nooit af 'waarom ben ik er?', 'waarom staat mijn linkerteen iets te fel naar binnen?', 'waarom is er ooit een big bang geweest?', 'wat is het nut van ons bestaan?'....
Zo'n dingen vraag ik mij dagelijks af. Daarstraks nog op de fiets verwonderde ik mij erover dat ergens hoog boven mij andere planeten rond een gelijkaardige ster (lees: zon) draaien. Daar is misschien ook leven (mogelijk)?
Jaa! mijn 400e post. Toen ik vandaag in de trein zat genoot ik wel van de zon. Die was echt prachtig, vooral de zonne stralen. Maar als ik daar na kijk vraag ik me niet af hoe komt dat daar. Hoe komt deze aarde er ineens, hoezo ben ik er. Ik weet niet of dat normaal is maar het interreseert me niet. Ik denk dat ik het nut dat ik leef en op deze aarde rond loop zelf invul. Wat ik bereik e.d.
[edit]
Hoe weet jij dat mijn linker teen te fel naar binnen staat? :P
[/edit]
Als ik even mag inhaken op het onderwerp Wetenschap en de Bijbel. Er word door veel mensen gesuggereerd dat de Bijbel verzonnen is. Ze zijn het er wél mee eens dat de Bijbel (het Nieuwe Testament) ouder dan 1000 jaar is.
Als we daar van uitgaan en we gaan de wetten die God (maar in jullie geval dus gefantaseerd door een doogewone man) gaan bekijken dan zie je dat die wetten exact de problemen voorkomen waarvan we sinds een pakweg 20 jaar pas weten hoe het komt en hoe we het kunnen bestrijden.
Als we dat concluderen kun je dus zeggen dat óf een superintelligente fantasieschrijver óf toch daadwerkelijk een hoger iemand die geschreven moet hebben. Ik kan veel meer voorbeelden noemen, maar die staan allemaal in het boek: Wetenschap & de Bijbel. Echt een aanrader.
By the way, de evolutietheorie is achterhaald. Zelf bekende evolutionisten geven toe dat de evolutietheorie puur een illusie is. Ik ga het niet allemaal uitleggen maar het komt er op neer dat er een kans van 1: 1000 (en dan 130 nullen) dat er een nieuwe cel kan ontstaan.