Hallo mensen,

Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)

Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
EEN: 'Vereer naast mij geen andere goden.'

TWEE: 'Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.'

DRIE: 'Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet.'

VIER: 'Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.'

VIJF: 'Toon eerbied voor uw vader en uw moeder.'

ZES: 'Pleeg geen moord.'

ZEVEN: 'Pleeg geen overspel.'

ACHT: 'Steel niet.'

NEGEN: 'Leg over een ander geen vals getuigenis af.'

TIEN: 'Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.'

1,2,4,5,6,7,8,9,10 Lukken me wel denk ik =P
[quote]
700[sup]e[/sup] post!!!
Ik ben katholiek, weet jij misschien hoe het daar precies mee zit =]?
Gefeliciteerd met je 700e post =D
ALSJEBLIEFT DOE DAT IN EEN ANDER TOPIC. tenzij je pesten vergelijkt met geloof. Oftewel geloof iets minderwaardig is. Hmmm ik denk toch dat het op de juiste plaats behandelt wordt.

Iig maak ff een faithtopic, zodat ik deze crap niet hoef aan te horen.
@ YPM: Jouw opmerking over de 'meisjes die je wel mogen ontmaagden' duidt er voor mij op dat je alles behalve klaar bent en weet wat seks inhoudt.

@ Kalla: Grapjas ;-) !

@ WillemJan: Het is inderdaad proberen na te leven, want als je ze echt letter voor letter moet gaan toepassen dan heb je geen leven meer.

@ YPM: Ziek... ;-p !
@Kalle: Lol, ok ik zal stoppen vanaf nu =]
Toch hoop ik dat YPM nog ff antwoord =P
Damn man... Geloof is een onderdeel van het leven van vele mensen, en het kan ze helpen, en zoals me is opgevallen zal elk topic in deze categorie richting geloof lopen (zie ook dat topic over gehandicapt zijn)...

@Ponzi:
Ik heb biologie, ik heb verzorging gehad, ik ben puber, ik weet heuswel wat sex inhoud en dat het hoofdzakelijk bedoelt is om voor te planten, het is gewoon een soort hobby van me geworden (ik zal jullie de details besparen) en ik weet dat sex veel breder is dan geslachtsgemeenschap...
Wikipedia:
"Seksualiteit is de benaming van een complex van gevoelens en handelingen die een mens kan ervaren of uitvoeren en die samenhangen met lichamelijke gevoelens met betrekking op een andere persoon. Sommigen gebruiken een engere definitie en zien seksualiteit als de begeerte naar geslachtsgemeenschap tussen mensen en de geslachtsgemeenschap zelf."
Seks gaat helemaal niet alleen over het voortplanten alleen. Het is iets intiem dat je beleeft tussen twee personen, waar je jezelf volledig openstelt voor de andere. Het is één van de mooiste 'giften' die je iemand kan doen. Dát is wat ik bedoel met 'je bent niet klaar voor seks'. En neem het van mij aan, het is zo. Ik kom ook juist uit 'jouw fase'...
YPM: Je houd je niet aan de tien geboden, als je al voor je huwelijk met elke meid in bed duikt ;)
Ponzi schreef op 15.03.2007 18:31
Seks gaat helemaal niet alleen over het voortplanten alleen. Het is iets intiem dat je beleeft tussen twee personen, waar je jezelf volledig openstelt voor de andere. Het is één van de mooiste 'giften' die je iemand kan doen. Dát is wat ik bedoel met 'je bent niet klaar voor seks'. En neem het van mij aan, het is zo. Ik kom ook juist uit 'jouw fase'...

Ergens weet ik dat je gelijk hebt =P
Ik ben lichamelijk klaar, maar geestelijk klaar kan ik niet echt met zekerheid zeggen, dus je hebt ergens wel gelijk... Het is ook een raar idee...
[Hier krijg ik gegarandeerd spijt van...]

ArendJan schreef op 15.03.2007 19:06
YPM: Je houd je niet aan de tien geboden, als je al voor je huwelijk met elke meid in bed duikt ;)

O ja? Waar staat dat dan?

Reageren