Hallo mensen,

Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)

Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
Fijn dat je het toegeeft :-) .

O ja? Waar staat dat dan?

Komop zeg, geloof je nu of niet? Je WILT het gewoon niet weten....
EEN: 'Vereer naast mij geen andere goden.'

Je denkt dat daar alleen Boedha mee wordt bedoelt?
Meer waarde hechten aan je computer dan aan God maakt je computer tot aan afgod.

ZEVEN: 'Pleeg geen overspel.'

Dus als jij met zo'n 14 jarig meisje naar bed zou zijn geweest zou je de rest van je leven bij haar gebleven zijn.

ACHT: 'Steel niet.'

De teksten op de snoepjesbakken in winkels: 'Ook 1 snoepje is stelen'

NEGEN: 'Leg over een ander geen vals getuigenis af.'

Roddel, leugens..

TIEN: 'Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.'

Jaloezie

Ja je hebt gelijk, het is onmogelijk om ze allemaal te houden, wil dat zeggen dat je daarom er maar op los kan neukenleven?

@Kalle, wie verplicht je dit topic te lezen? Dacht dat het koffiehoek was, dat het daar mocht gaan wat je wou?

Nogmaals @YPM:
@AJ: Waarom doe je eigenlijk zo uber je best? Een mens kan toch niet zonder zondes leven...

Oooh, het lukt me toch niet om je aardig te vinden en normaal te doen, ik ga het ook niet proberen...
Vrijheid van menings uiting, geen punt mee..
Gaat me er gewoon om dat ik het beetje moeilijk vind om te zien dat je zegt dat je gelooft, maar ondertussen zulke dingen zegt..
@YPM;

sorry hoor, maar je gelooft of je gelooft niet:S

@(ik weet ff niet meer wie);

Ik geloof niet dat je absoluut zonder zonden moet en KUNT leven, ik denk echter wel dat het een beetje "flauw" is om wel in hem te geloven en het goede van hem te hebbe maar ondertusse de regels aan de laars lapt en iedere keer maar zegt; o god vergeef maar ik begin zo weer opnieuw:S
maarja, dat is mijn mening over mijn geloof en ik denk dat je het over dit soort dinge niet gauw meer eens word.

Overigens ik heb ook nog geen ervaring op het sex gebied dus hou me daar maar (deels) buiten want ik kan daar idd niet echt goed over mee prate miss. en daarnaast; het is nu echt weer enorm off-topic aant worde:P

Greetz,
AJ
Ik bekijk ze redelijk letterlijk...

Ik vereer mijn computer niet...

Overspel?
Wikipedia:
"Echtbreuk of overspel is de schending van de huwelijkstrouw. Het is een begrip dat gebruikt wordt in de burgerlijke wetgeving, de jurisprudentie en in de huwelijksmoraal."

Sinds ik weet wat stelen inhoud heb ik niet meer gestolen...

^^^
Die neem ik terug, downloade...

Hier heb je wel gelijk =P

Ik ben niet zo'n type dat jaloers is op iemand...
Je vereerd je computer niet, maar besteeds zeker meer tijd aan hem dan aan God gok ik. Dat is ook niet raar, maar wat zou je eerder wegdoen, je computer of je bijbel/geloof... (Even niet meegerekend dat je op je PC bijbel kan lezen :P)

En wat weet Wikipedia over echtbreuk uit de 10 geboden? In de tijd van Mozes was er niet zoiets als burgerlijke wetgeving..
Mag ik er op wijzen dat seks met KS wordt geschreven en niet met een X zoals velen hier doen.

Alex-Jan: je bent nog erg jong, als ik dat mag zeggen. Het mag nog zijn dat je hoog begaafd bent, maar het is nu eenmaal zo dat menselijke hersenen pas volgroeid zijn rond de leeftijd van 25 jaar. Daarom lijkt het me verstandig je niet echt uit te laten over onderwerpen als geloof. Niet dat ik echt het recht heb om je dat te verbieden (18 jaar), maar het is wel een levensles die ik de afgelopen jaren heb geleerd.

Je kan beter denken en je mond houden. Afwachten hoe het uitdraait, je mening scherp stellen (ook al denk je juist te zijn) en dan uiteindelijk een 'beslissing' te nemen op basis van een juiste mix tussen ervaring en 'verhalen van anderen'.

Mooi voorbeeldje: een vriend van mij dacht dat hij homo was (rond de leeftijd van 15-16 jaar) en beslist het aan iedereen openlijk te vertellen. Nu (hij is 19) blijkt dat hij eigenlijk helemaal niet homo is, maar niemand gelooft zijn verhaal echt. Gevolg: hij wordt nergens voor de volle 100% vertrouwd, hij 'geraakt' niet aan een vriendin en zijn zelfvertrouwen staat op een énorm laag pitje.

Denk eraan, het kan je alleen maar van pas komen ;-) .

Verder ziet het er naar uit dat dit topic op niets goed gaat uitdraaien... misschien tijd om allemaal mijn website te bezoeken ofzo :-p ?

WillemJan Zijderveld schreef op 15.03.2007 19:23
Je vereerd je computer niet, maar besteeds zeker meer tijd aan hem dan aan God gok ik. Dat is ook niet raar, maar wat zou je eerder wegdoen, je computer of je bijbel/geloof... (Even niet meegerekend dat je op je PC bijbel kan lezen :P)

En wat weet Wikipedia over echtbreuk uit de 10 geboden? In de tijd van Mozes was er niet zoiets als burgerlijke wetgeving..

Ik kan niet het grootste deel van mn tijd aan geloof besteden...

Alex-Jan: je bent nog erg jong, als ik dat mag zeggen. Het mag nog zijn dat je hoog begaafd bent, maar het is nu eenmaal zo dat menselijke hersenen pas volgroeid zijn rond de leeftijd van 25 jaar. Daarom lijkt het me verstandig je niet echt uit te laten over onderwerpen als geloof. Niet dat ik echt het recht heb om je dat te verbieden (18 jaar), maar het is wel een levensles die ik de afgelopen jaren heb geleerd.

Verstand staat los van geloven, geloven is vertrouwen, het is héél makkelijk en tegelijk héél moeilijk, maar het heeft geen bal met je hoeveelheid hersens of ervaring te maken...

(moest er ff uit :D)
Daarin heb je gelijk, maar je 'uitlaten' over je geloof heeft wel te maken met de mate waarin je hersenen ontwikkeld zijn (en op die manier bij machte zijn).

Reageren