Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)
Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
over de inhoud enzo praat ik morge wel verder, kmoet nu snel weg eigelijk, maar gewoon nog ff poste, ik vind dat we door moete gaan met deze topic, hoe off-topic ie ook word, het heeft er allemaal wel iets mee te make en het krijgtt een leuke wending en de onderwerpe nu zijn ook interresant en anders zijn we dat deels in andere topic kwijt maar nog maals binnekort is die site dr en dan hoop ik dat we daar allemaal een hoop aan hebbe (niet als reclame bedoelt!)
over de inhoud enzo praat ik morge wel verder, kmoet nu snel weg eigelijk, maar gewoon nog ff poste, ik vind dat we door moete gaan met deze topic, hoe off-topic ie ook word, het heeft er allemaal wel iets mee te make en het krijgtt een leuke wending en de onderwerpe nu zijn ook interresant en anders zijn we dat deels in andere topic kwijt maar nog maals binnekort is die site dr en dan hoop ik dat we daar allemaal een hoop aan hebbe (niet als reclame bedoelt!)
Greetz,
AJ
En P.S. geloof kan idd wel iets met peste te make hebbe, sommige mense peste gewoon omdat je gelovig ben en kijke helemaal niet naar de inhoud oftewel; als je gelooft is dat hoe dan ook fout, ik bedoel dan bekijk je de wereld ook maar van 1 kant:S!
maarja, later verder babbele(zoals onze NaSk leraar dat dan zegt;):P))
En owja, kweet niet hoe het kan maar op de een of andere manier is mn bericht van net dubbelgepost:S(denk omdati k heel hektisch met vorige/volgende bzig was:p) SOrry admins!
Als je een topic over de varianten van geloven e.d., en de voor en nadelen daarvan wilt bespreken houd niemand je tegen daareen topic over te beginnen.. maar wat hier begon als een bijzonder boeiend, gevoelig en interessant onderwerp, is weer uitgelopen tot ordinair moddergooien; jammer.
Als we nu hier het topic 'pesten' verder kunnen voortzeten, en een nieuwe thread openen voor hen die graag over het geloof verder willen discussieren?
Wat dat betreft sluit ik me dus graag aan bij Arjan Schuurman
Bij ons in de eerste werd ook gezegd dat een meisje bij ons in de klas gepest werd. Ik geloof dat wij als klas zelf het gevoel hadden dat we dit niet deden, maar who are we to judge? Dat zal het meisje toch zeker zelf wel geweten hebben. Ik kan me herinneren me zo neutraal mogelijk gehouden geprobeerd te hebben, maar als nog kreeg ik botte reacties als ik het meisje begroette. Ik kreeg zo het idee dat het toch zeker ook aan haar lag, hoe ze zich gedroeg ten opzichte van andere mensen.
Uiteindelijk is ze blijven zitten, wel of niet hierdoor.
:P over meisjes gesproken, er zit nu een meisje bij mij in de klas, en als ze met een ander staat te kletsen en ik loop langs haar, wijkt ze 1,5 meter uit, alsof ik vies ben :S:S
Ik denk dat als je vaak gepest bent, je ook elke uiting naar je toe al snel als pesten zal opvatten.
Maar voor zo iemand (iemand die gepest wordt) kunnen die 'rare maar onbedoelde blikken' e.d. net de druppel zijn die de emmer doen overlopen.
Je wordt angstig op alles en iedereen om je heen.. Self forfilling prophecy..
je bent bang dat je gepest wordt, dus vat je elke reactie op als pesten, dus heb je het gevoel vaak gepest te worden, dus wordt je nog banger om gepest te worden.
[quote='WillemJan Zijderveld schreef op 15.03.2007 19:23'][..]
Ik kan niet het grootste deel van mn tijd aan geloof besteden...[/quote]
Je bedoel: ik geef mijn geloof geen prioriteit. Dat je niet 24/7 bijbel kan lezen en kan bidden is logisch. Geloven houd alleen iets meer dan dat in. Hopelijk leer je dat later nog.
:P over meisjes gesproken, er zit nu een meisje bij mij in de klas, en als ze met een ander staat te kletsen en ik loop langs haar, wijkt ze 1,5 meter uit, alsof ik vies ben :S:S
Kijk, dat je bovenstaand onthoudt is al frusterend, je moet gewoon denken: "fak it" en er niet over in zitten. Misschien wijkt ze wel 1,5 meter uit omdat ze anders kletsnat van je wordt. Maar #care. Je bent niet met die mensen getrouwd dus je hoeft je ook niks van ze aan te trekken. Met die instelling heb je een stuk minder zorgen.