Hallo mensen,

Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)

Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
Alex-Jan, jij doelt volgens mij op logica, niet op creatief..
Je kan een oplossing misschien creatief noemen, maar dat maakt hem nog niet creatief.

En het lage EQ ontwikkeld zich juist omdat mensen zich afzonderen.
Gezien iedereen z'n hartje hier wat weet te luchten, ga ik voor deze uitzondering met jullie mee doen, genoeg om medelijde mee te wekken hoop ik :)

Ik ben op m'n 8ste verhuisd naar een klein dorpje, en paste totaal niet bij de kids aldaar. Hun ambitie was vrachtwagenchauffeur worden of boer, en ze hadden het continue over 'trekkerrijden' e.d.

Kom ik aan.. te dik, rare interesses (in hun ogen), rare familie (pleeggezin), iemand die leren als zijn grootste hobby ziet, iemand die nadenkt over zaken als politiek, de wereld, het leven, enz. Ik was een makkelijke prooi omdat ik alleen tegen over alle anderen stond. Ik kon gewoon totaal geen aansluiting bij hun vinden.. Note: In die tijd was ik nog geen 'nerd' :P.. dus dat heeft toen nooit meegespeeld.

'k had in het begin wel een paar 'vriendjes'.. maar die was ik al snel weer kwijt omdat ze van de massa niet met mij om mochten gaan. 'k ben regelmatig geslagen, geschopt, bespuugt, spullen van me afgepakt, getrijtert, genegeerd, enz. De leraren moeten het gezien hebben, maar grepen nooit in.. Er is denk ik vast ooit wel eens over gesproken, maar het heeft nooit geholpen.

Nadeel was dat veel mijn klasgenootjes destijds broertjes/zusjes hadden die een (paar) klassen hoger zaten, die waren altijd bereid met hun mee te pesten.

Mijn ouders vonden dat ik me niet moest aanstellen.. ik had pleegbroers en zusjes die er veel erger aan toe waren (drugsverslavingen, ouders overleden/in gevangenis, gedwongen prositutie, mishandeld, enz.. dus ik moest maar lachen en doen of m'n neus bloedde). Ik heb die jaren maar geprobeert ze zoveel mogelijk te vermijden.. speelde altijd binnen, enz.

Ik weet nog wel heel goed dat ik eens door een hele grote groep op het punt stond in elkaar geslagen te worden.. iemand uit die groep had me uitgedaagd met 'knikkeren', en ik won.. waardoor ie eerst steeds de regels 'spontaan' veranderde.. maar toen ik nog steeds won moest ie perse z'n knikkers terug omdat het 'potje niet telde'.. (kids).. maar toen sprong er uit het niets een jongen tussen.. geen idee waarom, en die heeft toen de gene tegen de vloer geslagen... iets waarvoor ik hem nog elke dag dankbaar ben..

Op latere leeftijd ging ik nooit stappen omdat ik bang was oude klasgenootjes tegen te komen, en als ik ging stappen (wat ik wel erg leuk vind) dan het liefste zo ver mogelijk uit de buurt van dat dorp.. als ik sommige van hun nu nog tegen kom is gelijk mijn dag verpest..

Achteraf terug kijkend baal ik er van dat ik nooit iets heb durven terug doen.. de meelopers waren het ergst, en ik baal er van een enkeling van hun nooit in elkaar geslagen te hebben... dat zou een hele opluchting zijn geweest denk ik. Maar ik heb dat nooit aangedurft..

Op de middelbare school paste ik beter bij de rest, en werd het pesten een stuk minder.. ik besloot niet lager gepest te willen worden en zette toen sneller een grote mond op, waarop ze mij ook eerder met rust lieten..

ik probeerde mensen die gepest werden bij te staan, in de hoop zelf niet meer alleen te staan als het bij mij weer zou gebeuren. Ik weigerde mij aan te sluiten bij 'populaire' groepjes en maakte toen zelf een vriendengroep waar ik nu nog steeds veel mee omga..

De docenten op de middelbare school zelf waren trouwens wel een stuk actiever tegen het pesten.. (: Er waren nog wel wat mensen van m'n basisschool ook naar die middelbare school gegaan, maar in hun eentje durften ze niet zo veel.

Hoe verder ik kwam in mijn studie hoe beter ik trouwens bij 'de groep' hoorde.. want mensen hechten steeds meer waarde aan studie/kennis naar mate ze ouder worden.. en dat is iets waar ik redelijk in uitblonk t.o.v. leeftijdsgenoten.

Het gepest worden is een groot onderdeel geweest van de 'vorming' van wie ik nu ben. Door mijn vriendenkring nu is mijn zelfvertrouwen wel weer wat toegenomen, maar daar zit nog steeds een groot lidteken op van vroeger..

Maar ik ben wel 'trots' op mezelf en wie ik nu ben.. ik lach om de stumpers uit die tijd die niets 'bereikt' hebben (in mijn ogen), en 'k ben blij niet hun leven te hebben, en 'k hoop dat ze beseffen wat een mislukkelingen ze zijn (:

@Paul
Aan Paul is dan ook mijn boodschap te bedenken wie het laatst lacht.. focus je op de dingen die wel kan en leuk vind, vind je ambitie/passie daarin terug en heb schijt aan de stumpers die jou anders willen laten geloven. Een paar goede vrienden kunnen je daarin zeker versterken. Er zijn doorgaan maar en klein groepje die 'echt pesten', het grootste deel van de mensen durft niets te doen uit angst om zelf gepest te worden. Kom op voor anderen die gepest worden en je zult snel het 'respect' van hun krijgen en ze zullen jou (hopelijk) t.z.t. ook bijstaan.. Satire werkt ook goed trouwens om pesters belachelijk te maken.

Genoeg zakdoekjes gevult hoop ik :P

Peace 2 the world :)

Leuke link: Why nerds are unpopulair
Misschien lost een datingsite voor gepeste jongeren wel het probleem op?

Zo, nu effe het lange verhaal van Pholeron lezen (m'n vermoeide ogen willen ven niet).
"Mooi" verhaal Pholeron. Hoop dat anderen er wat mee kunnen.
ik heb er vroeger ook last van gehad
maar ben me daar anders tegeover gaan opstellen en op een gegeven moment hielden ze op
maar dat deden ze voornamelijk omdat ik altijd zoveel van computers afwist en hun snapte daar natuurlijk toen niks van dus gingen ze me er maar mee pesten.
heb daar gelukkig nu geen last meer van
ben er ook wat anders tegenop gaan kijken en reageer ook iets aggresiever als ze me pesten, schijnt wel te helpen ^^
k ben nu bijna 17 trouwens
Persoonlijk denk ik dat door "jouw" probleem hier neer zetten en te "bespreken" je deels aan je eigen probleem werkt/wordt gewerkt. Naar mijn smaak is alles al gezegd en ga ik op pagina 4 niet nog meer dubbele posting(s) doen.

OK......... 1tje dan wanneer ik jou was zou ik ALTIJD hulp zoeken bij die instanties die hier allemaal al zijn genoemd. De macht van je "pester" bullebak is altijd isoleren en erop gokken dat je jezelf schaamt omdat je gepest (geslagen of iets dergelijks etc.) wordt. De pesterijen wil niet dus met je probleem naar buiten komen en je isolement doorbreken.

Heel veel sterkte gewenst!!!
Hoi idereen,

@Pholeron(sorry khebt hele verhaal nog niet kunne leze);
Ik woon ook in een dorp, een heel klein <piep> dorp. WAT SOMMIGEN DENKEN MAAR TOTAAL NIET ZO IS, ik sluit me niet op. mn ouders denken soms helaas wel dat ik me opsluit achter mn PC en alleen maar zit te klooien met PHP en dat soort dinge. maar integendeel, ik zit ENORM VEEL achter msn e.d. omdat ik daarmee toch nog wel wat contact kan hebben met mensen die het wel over iets anders kunne hebben dan sex, drugs of iets in die richting en soms ook over het geloof. (in mijn dorp wonen ff ter info alleen maar bejaarden en kleuters van 5 met hun"jonge ouders")

GReetz,
AJ

ik zit achter msn e.d. omdat ik daarmee toch nog wel wat contact kan hebben met mensen die het wel over iets anders kunne hebben dan sex, drugs of iets in die richting en soms ook over het geloof

Heel herkenbaar :D
Aangezien ik nu ff geen zin heb om door te gaan met mn Nederlandse opdrachten dan nog maar even een verhaal;

Op school ken ik nu sinds dit jaar een meisje uit de 1e (ik zit in de 3e). Zij is ook hoogbegaafd en word in dr klas nu ook een beetje gepest (voorbeeld; HE KLEINE KUT KABOUTER of ; ik sla je omdat je klein bent). Het stomme is alleen dat met meisjes omgaan in de cultuur van tegenwoordig ook niet meer kan, als je dat wel doet dan is het 1 van de volgende dingen;
- je hebt sjans of je wilt het
- je bent verliefd
- je wilt neuken
DAT IS TOCH NIET MEER NORMAAL?!
Zij en ik zijn nu gelukkig goede vrienden alleen aangezien ik de langste van de onderbouw ben en zij de kortste gaan er nu weer andere verhalen rond; verhalen naar aanleiding van zon leuke opmerking tegen haar; JIJ KAN EEN BOVENBOUWER STAAND PIJPEN. je raad ongeveer wel hoe dat nu gaat, heel de dag op school;
WAS HET LEKKER?!, PAST JE ... wel in haar ....? HEBBE JULLIE AL GEZOEND?!
kortom, er gebeurt dus veel meer, we zijn nu gelukkig vriende en hebben steun aan elkaar, een tip;
ALS ER IETS IS WAT HET OOK MOGE ZIJN, PRAAT EROVER!!! want andere mensen kunnen je helpen en als je het erover hebt met iemand en het eruit praat dan ben je het zelf ook even kwijt. Heb je niemand of mee te praten of wil je liever neit praten, schrijf dan gewoon een brief, ook al verstuur je hem niet, ik denk dat je het dna wel ff kwijt bent en weer verder kunt gaan.

Greetz en jullie zulle vast nog wel meer van mij horen/zien hier,
AJ
Hoi allemaal,

Zoals ik gisteren al deels aangekondigd had; ik wil miss. een site gaan makne, ik weet nu zeker dat ik dat wil, want als je ziet hoeveel hier al word gepost, moet je na gaan hoeveel mensen dan graag hun verhaal kwijt willen! Ik zit nu alleen te denken, welke naam!? ik zat te denken aan Ik ben anders.nl ofzo.. want het moet niet alleen over pesten gaan, ook vooral over dat je verschilt van anderen en dat je via de site misschien ook anderen kunt vinden die dezelfde "problemen" hebben.
Ik hoop dat het een suc6 word.

Nu ga ik toch maar weer es wat aan me nederlands doen,

Greetz,
Alex-Jan

Reageren