Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)
Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
Als je het JUIST NIET vanuit geloofsovertuiging doet, spreekt het veel meer mensen aan. Juist bij woorden als Bijbel, God of Jezus haken veel mensen af...
Ik zou dan juist een site maken waarbij je verschillende onderdelen hebt.. als
'rare hobbies', 'religie', 'uiterlijk', 'pesten', weet ik ut.. dan kunnen veel meer mensen aansluiting vinden bij de site..
JE HEBT ENORM GELIJK, wat ik eigelijk bedoelde (maaridd fout heb neergezet:P) is dat ook geloof een besprekebaar onderwerp word
en datdaar ook over gezeurd word, en dat je met mede gelovigen kunt praten.
Greetz,
AJ
Ooh, men pest je met je geloof ("je" in het algemeen trouwens)? Of bedoel je dat mensen er niet voor uit durven komen tegenwoordig? Als dat zo is dan is dit land nog slechter gesteld dan ik dacht.
ja eigelijk alle2, maarja, kleg later wel; uit, les is nu afgelopen
Kga vanmiddag nog wel ff poste.
@Pholeron;
idd de site word opgesplits in versch. delen natuurlijK!(zie die post drbove:P)
Zou mooi zijn als er dan ook een site kwam voor niet-gelovigen. Dat is denk ik de meerderheid tegenwoordig, en vloeken bij zo'n onderwerp lijkt me wel gewenst.
Mee eens, al dat gezeik over schelden mag niet volgens het geloof etc. Allemaal onzin. Het kan een goed excuus zijn voor sommigen maar soms werkt het erg tegen je.
Gewoon geen geloof hebben is het beste, totaal onafhankelijk (o.g.v. geloof) en gewoon zelf doen waar je zin in hebt. Zolang het maar niet tot extremistische zooi leid etc.
Om even op het onderwerp terug te komen, gewoon mensen negeren die pesten. Als ze dit onmogelijk maken door je te bedrijgen etc zou ik gewoon je ouders/leraar aanspreken erover. Houd het nog niet op? En heb je het lef om eens te laten zien dat ze niet met je moeten sollen? Gewoon op de neus foempen! Dan leren ze het vanzelf af.
Natuurlijk moet je wel onthouden dat niet alles "pesten" is. Mensen kunnen ook wat met je dollen om te kijken of je zelf snel "hapt".
Ookal blijven dit soort problemen toch eeuwig voortduren, dan wil het nog niet zeggen dat je er niets aan kan doen. Als niemand er iets aan doet weet je iig 100% zeker dat het altijd zo zal blijven.
@WIllemJan,
dat is idd ook een goeie maar voor de duidelijkheid; mijn bedoeling van de site is grotendeels ff alles wat je kwijt wil kwijt kunnen maar ook advies/hulp geven en de boodschap; IEDEREEN IS ANDERS EN DAT IS GOED! (deels maar niet enorm aanwezig op gelovige basis).
@Leo;
Ik negeer alles gewoon en ik kan er enorm goed overheenkomen en me "beheersen" ik vind het ehcter nog wel vervelend dat iedereen zit te zeike en wil graag anderen helpen met mijn "ervaring". En vanm ijn geloof EN EIGEN OVERTUIGING ga ik niet mensen verrot schoppen of schelden. dat kan ik gewoon niet echt.
Ik scheld en vloek dus bijna ook niet en voor mij geld hetzelfde als bij Pholeron, maar wat ik dus ook heb;
Tot groep 8 heb ik nooit gescholden
en nu doe ik het dus soms nog wel, oftewel door dat gedoe van anderen op scholen en andere instanties ga je langzamerhand toch meedoen, ik heb dat dan alleen bij vloeken, maar zo zijn er veel meer dingen op te noemen!; daar heb ik me gelukkig nog tegen weten te "weren" maar sommige mensen ook totaal niet.
EEN TIP DUS: BLIJF ALTIJD BOVEN ALLES JEZELF!