Beste PHPHulpers,

Via deze weg wil ik jullie informeren over een recente stap in mijn leven. Ik heb besloten om mijn functie als moderator op PHPHulp neer te leggen. Ik ga jullie dan ook verlaten, niet als persoon maar wel als moderator.

Als moderator op PHPHulp ben je eigenlijk een gewone user, je hebt dezelfde rechten (behalve dan dat je topics kunt dichtgooien) maar je word niet behandeld als een gewone user. Users zien je blijkbaar als een soort 'opper-phper' die tijd over heeft om iedereen maar te helpen met zijn of haar problemen. Mijn mailbox explodeerd dan ook bijna uit zijn voegen met dingen als 'kan jij dit even voor mij maken'. En als mensen niet snel genoeg op het forum geholpen worden sturen ze mij een PM, E-mail of voegen ze mij toe op MSN.

Combineer bovenstaande met mijn persoonlijkheid, ik wil graag iedereen helpen, en PHPHulp kost je gewoon een enorme berg tijd. Tijd die ik liever in andere projecten kan stoppen, projecten waar ik zelf mijn enthousiastme en intresse in kwijt kan.

PHPHulp is aan het veranderen, het niveau veranderd en daarmee ook de gemiddelde PHPHulp gebruiker. Zelden kom ik iets tegen waar ik echt een avondje lekker mee kan stoeien of iets ingewikkeld waar ik weer van kan leren. Daarintegen is het aantal topics van mensen die zich registreren om hun vraag te dumpen wel aan het toenemen.

Ik voel mij niet meer thuis op PHPHulp en toch steek ik er een hoop tijd & moeite in. Als moderator gaat dat op een soort verplichte basis, niet zozeer verplicht als in contractueel maar meer als... je hebt toch een soort verantwoordelijkheid. En daar heb ik geen zin meer in.

Dus ik leg mijn functie neer, maar als persoon blijf ik hier aanwezig. Al was het maar omdat er een aantal personen hier rondlopen waar ik het goed mee kan vinden en ik hier altijd wel wat kan leren.

'The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.'

Ik heb hier nu niet heel de discussie liggen volgen, maar vind het alleszins spijtig dat je er mee stopt. Je was, voor mij dan toch, één van de leukste en meest duidelijke PHP-kenners op dit forum.

Er zouden meer mensen als jou moeten zijn... spijtig dat het zo is moeten eindigen. Veel succes met je verdere projecten !

PS: Wel fijn dat je hier actief blijft !
Remco van Arkelen schreef op 03.04.2007 20:11
PS: Trouwens wel 1337 dat je als lid 1337 een post maakt om 13.37, maar dit geheel terzijde ;)

Wauw... dat was dus een detail die ikzelf dus _niet_ gezien had... Wauw... wat een toeval :P. Bewijst maar weer eens dat ik iets bijzonders over mij heen heb :+.
Ik zal wel die persoon zijn waar je het goed mee kunt vinden, dan...

Ik snap ook wel dat je er mee stopt. Elke keer de zelfde scriptjes maken en steeds je oude record probeert te verbeteren waarin je dat scriptte.

Je gaat je nu richten op je Nederlands!

Arjan ik wens je veel succes daarmee en dat is zeker je aandacht en concentratie waard.

Ik doe trouwens ook nooit meer wat op phphulp. Het niveau wordt met elk nieuw lid bedroefter (het begon met Wes. Als hij eerder lid was dan ik, dan was ik de uitzondering op de regel). Het is een drama!

Eventjes over die mail, msn, sms gedoe jegens jou; je vraagt er wel om. Ja, ik maak wel weer eventjes wat, moment.
Met zo'n instelling krijg je vragen, dat zal niks uit maken door je moderatorschap. (Ask PHPerik).

Verder niet zo klagen.

Succes met je nieuwe 'programmeertaal' zoals je het zelf noemt.

Nou, de groeten.
lissy schreef op 03.04.2007 20:19
Persoonlijk mis ik op PHPhulp een soort van "lijm" iets of iemand die de boel bij elkaar houdt en er wel een sociale gemeenschap van maakt/houdt.

Die is er: het IRC-kanaal.

irc.chat4all.org #phphulp
Ja... we hadden het er daarstraks nog over lijm... Toch, Steffan?

Elwin
Zo zeg! Kom ik net thuis van een dagje muziekles geven, is dit het eerste topic dat ik zie. Ik begrijp je redenering Arjan. Jammer dat je stopt, leuk dat je hier wel rond blijft hangen. Ik hoop dat er mensen zijn met kennis van zaken die vaak online zijn die zich als mod willen aanbieden.
Elwin schreef op 03.04.2007 21:48
Ja... we hadden het er daarstraks nog over lijm... Toch, Steffan?

Elwin

Plakte die lijm van jou nou wel of niet onderwater? Had het namelijk nodig in C
Ik wil me ook wel als mod aanbieden. Weet alleen niet of ik straks als ik ga afstuderen nog zoveel online kan zijn als nu. (waarschijnlijk wel, want met een ict opleiding heb je toch bijna altijd internet tot je beschikking)
Jan Koehoorn schreef op 03.04.2007 21:49
Zo zeg! Kom ik net thuis van een dagje muziekles geven, is dit het eerste topic dat ik zie. Ik begrijp je redenering Arjan. Jammer dat je stopt, leuk dat je hier wel rond blijft hangen. Ik hoop dat er mensen zijn met kennis van zaken die vaak online zijn die zich als mod willen aanbieden.

Ik bied me aan.. :-)
Je lijkt mij een goede kandidaat Robert.

Reageren