Beste PHPHulpers,

Via deze weg wil ik jullie informeren over een recente stap in mijn leven. Ik heb besloten om mijn functie als moderator op PHPHulp neer te leggen. Ik ga jullie dan ook verlaten, niet als persoon maar wel als moderator.

Als moderator op PHPHulp ben je eigenlijk een gewone user, je hebt dezelfde rechten (behalve dan dat je topics kunt dichtgooien) maar je word niet behandeld als een gewone user. Users zien je blijkbaar als een soort 'opper-phper' die tijd over heeft om iedereen maar te helpen met zijn of haar problemen. Mijn mailbox explodeerd dan ook bijna uit zijn voegen met dingen als 'kan jij dit even voor mij maken'. En als mensen niet snel genoeg op het forum geholpen worden sturen ze mij een PM, E-mail of voegen ze mij toe op MSN.

Combineer bovenstaande met mijn persoonlijkheid, ik wil graag iedereen helpen, en PHPHulp kost je gewoon een enorme berg tijd. Tijd die ik liever in andere projecten kan stoppen, projecten waar ik zelf mijn enthousiastme en intresse in kwijt kan.

PHPHulp is aan het veranderen, het niveau veranderd en daarmee ook de gemiddelde PHPHulp gebruiker. Zelden kom ik iets tegen waar ik echt een avondje lekker mee kan stoeien of iets ingewikkeld waar ik weer van kan leren. Daarintegen is het aantal topics van mensen die zich registreren om hun vraag te dumpen wel aan het toenemen.

Ik voel mij niet meer thuis op PHPHulp en toch steek ik er een hoop tijd & moeite in. Als moderator gaat dat op een soort verplichte basis, niet zozeer verplicht als in contractueel maar meer als... je hebt toch een soort verantwoordelijkheid. En daar heb ik geen zin meer in.

Dus ik leg mijn functie neer, maar als persoon blijf ik hier aanwezig. Al was het maar omdat er een aantal personen hier rondlopen waar ik het goed mee kan vinden en ik hier altijd wel wat kan leren.

'The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.'

Probleem is dat je dan gauw GoT (tweakers) activiteiten krijgt. Daar hebben ze een heel streng moderating beleid. Maar ik denk toch wel dat moderators iets strenger mogen worden met betrekking tot "dommere" vragen.
Wellicht dat het zo gemaakt kan worden dat je bij je allereerste post, dus zeg als je op nieuw bericht c.q. nieuw topic klikt, eerst de regels voor je neus krijgt...
Ook met een soort 'tijd' beveiliging (zoals bij de installatie van add-ons in Firefox) of een 'scroll' beveiliging, dat je eerst helemaal naar beneden moet scrollen voordat je op doorgaan kan klikken?
Jammer dat je weggaat arjan... Ik hoop nog wel dat ik je nog eens op een PHPhulp uitje zie uiterraard:)

Verder vind ik eigenlijk dan ook wel dat er wat nieuwe regeltjes moeten worden gemaakt maar zorg er dan niet voor dat het zo belachelijk word als PHPfreakz en Tweakers.net

Daar gooien ze al je topic dicht als je je bericht eindigt met "GR. mebus"... ( @ tweakers )
ik wil wel de topic-pliesie spelen :)) de meesten kunnen me toch al niet uitstaan dus nothing to lose ^_^
@arjan

Je hebt je goed ingezet voor de site en dat is het belangrijkste.. De redenen die je schreef zullen velen van ons herkennen aangezien we hier al diverse malen over hebben gediscussieerd in het forum..

Misschien dat een eventuele oplossing kan zijn een aanpassing van het script meld systeem..

Als we nou een klein projectgroepje samenstellen die samen het "Meld dit script! (misbruik wordt bestraft)" aanpassen.. Dan kunnen we een soort puntensysteem maken.. Ik heb vorige week mijn site review geplaatst op phphulp.. met een teller achter het script.. daaruit bleek dat ik in 1dag bijna 200 bezoekers kreeg op mijn site allemaal via phphulp (aangezien het alleen hier nog bekend was).. waar doel ik op?... Maak een meld systeem voor nodige scripts/forumtopics etc.. iedereen die het maar nutteloos iets vind..denk hierbij aan:

- Heeft iemand een gastenboek voor me? (google)
- Kan iemand dit maken voor mij ik wil dit dit dit dit en dit.. doei (1e post)
- Mijn script geeft een fout weet iemand waarom? (1e post van lid)

dat men dan een melding kan maken onder een bepaalde term.. Als er dan binnen 1 dag meer als 100 punten (meldingen) binnenkomen over 1 script/forumtopic dan krijgt de user gewoon 1 punt achter zijn naam..
als er dan een user is die 5 punten heeft.. die krijgt een ban...
5 punten is dus 5x heel erg k*tten... daarbuiten moet vallen natuurlijk:
dat de mensen die wel de moeite doen met google, wel de moeite doen hun script bij het probleem te poste... kortom.. de meeste gebruikers hier weten wel wanneer een topic of script totaal nergens op slaat.. dan zou dit een oplossing kunnen zijn.. ben ik de enige die hier zo over denkt?
Allermooiste is een meld knopje bij een topic. Bij 10 meldingen wordt het topic weggeschopt, automatisch, de mods en admins zullen later nog ff checken of hiet niet een georganiseerd misdaadje was (met corruptie ed).

@wes: als jij mod wrdt, ben ik hier weg :S
;)
Soort puntenrijbewijs bedoel je :)? Dat vind ik niet eens zon slecht idee
Jammer dat je stopt met Moderator zijn Arjan!
Maar ik snap het ook wel...

Het valt mij ook al op dat PHPhulp aan het veranderen is, vroeger was het heel anders. Nou ja, vroeger... Toen ik hier begon in ieder geval. Ik was zelf ook nog zo'n beginnelingetje dat net wist dat er iets als PHP bestond, heb ook een paar vage topics gemaakt, maar ik was wel bereid om te leren. Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat PHP niet echt mijn ding is, dat ik me meer op designen moet richten, maar toch vind ik het wel leuk om hier rond te hangen :)
@jona, zal niet gebeuren, mag nie van bas ://

Lotte schreef op 03.04.2007 16:02
Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat PHP niet echt mijn ding is, dat ik me meer op designen moet richten, maar toch vind ik het wel leuk om hier rond te hangen :)

Zo zie je maar weer dat deze website er niet alleen is voor hulp maar ook een beetje voor de gezelligheid:)

En wes ik stem tegen:p

[edit]SplaakGeblek[/edit]

Reageren