Beste PHPHulpers,

Via deze weg wil ik jullie informeren over een recente stap in mijn leven. Ik heb besloten om mijn functie als moderator op PHPHulp neer te leggen. Ik ga jullie dan ook verlaten, niet als persoon maar wel als moderator.

Als moderator op PHPHulp ben je eigenlijk een gewone user, je hebt dezelfde rechten (behalve dan dat je topics kunt dichtgooien) maar je word niet behandeld als een gewone user. Users zien je blijkbaar als een soort 'opper-phper' die tijd over heeft om iedereen maar te helpen met zijn of haar problemen. Mijn mailbox explodeerd dan ook bijna uit zijn voegen met dingen als 'kan jij dit even voor mij maken'. En als mensen niet snel genoeg op het forum geholpen worden sturen ze mij een PM, E-mail of voegen ze mij toe op MSN.

Combineer bovenstaande met mijn persoonlijkheid, ik wil graag iedereen helpen, en PHPHulp kost je gewoon een enorme berg tijd. Tijd die ik liever in andere projecten kan stoppen, projecten waar ik zelf mijn enthousiastme en intresse in kwijt kan.

PHPHulp is aan het veranderen, het niveau veranderd en daarmee ook de gemiddelde PHPHulp gebruiker. Zelden kom ik iets tegen waar ik echt een avondje lekker mee kan stoeien of iets ingewikkeld waar ik weer van kan leren. Daarintegen is het aantal topics van mensen die zich registreren om hun vraag te dumpen wel aan het toenemen.

Ik voel mij niet meer thuis op PHPHulp en toch steek ik er een hoop tijd & moeite in. Als moderator gaat dat op een soort verplichte basis, niet zozeer verplicht als in contractueel maar meer als... je hebt toch een soort verantwoordelijkheid. En daar heb ik geen zin meer in.

Dus ik leg mijn functie neer, maar als persoon blijf ik hier aanwezig. Al was het maar omdat er een aantal personen hier rondlopen waar ik het goed mee kan vinden en ik hier altijd wel wat kan leren.

'The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.'

@Arend

Het toegankelijk houden van PHP-hulp vind ik wel een goed plan, daar sta ik ook volledig achter, wel mag er meer worden opgetreden op topics als wie kan dit voor mij maken. Bij vacatures lukt het al vrij goed, de laatste vacatures worden goed opgesteld, of na een opmerking toch aangepast.

Dit kan bij topics ook meer gebeuren. Voor wat betreft het puntensysteem, -> laat dit door Moderators/ Admins doen, geef als mod/ admin gewoon eerst een opmerking dat titel beter moet, omschrijving beter en de instelling ook goed. Wordt dit niet beter, dan 1 punt + waarschuwings PM. Zo hou je het forum wel toegankelijk, maar zullen "wangebruikers" of luiwammesen die gewoon willen dat je iets voor ze maakt eerder gebanned / herkent worden. Misschien krijgen zij ook wel het gevoel niet welkom te zijn, maar dat ligt dan aan hun eigen insteek, omdat ze herhaaldelijk zijn gewaarschuwd.

Ik vind niet dat je zoiets aan users over kan laten, daar zal veel mis mee gaan, omdat er altijd users zijn die er niet serieus mee om weten te gaan.
Met
Ze zijn er om een discussie te leiden.
als doel voor de moderators, wil ik best als moderator fungeren.

En wat PM's betreft, zorg er voor dat je eerst een flinke vergoeding hebt overgemaakt (minimaal 50 euro per uur) en stuur dán pas de PM... ;)

Bas, je kunt contact met mij opnemen mocht je een mod nodig hebben.
Jacco schreef op 03.04.2007 14:53
[edit]
Zijn er mensen met behoefte aan een nieuwe Ajax/JS tutorial ?
[/edit]
Kon zo snel niet vinden of hier nu al op gereageerd was. Maar dit vind ik altijd van die 'GRRR!! *boze-smiley*' berichten... :) Waarom vragen? Als jij denkt dat je een fatsoenlijke tutorial kan maken waarin je kan uitleggen wat je wilt en waarmee je ook nog eens iets toevoegt aan de website. Go ahead!

Misschien zegt nu niemand: "Ja, Jacco, doe mij maar!!". Maar in de toekomst zal iemand er vast wel wat aan hebben. Alleen bijvoorbeeld al door de hoge score die PHPhulp.nl in Google heeft.

Kortom, maken, posten en laat ons lezen. :)

Elwin
Erg jammer dat je stopt met modder-eten, Arjan! Je hebt je erg goed ingezet als moderator, maar ik vertrouw erop dat je dat blijft doen, misschien in iets mindere mate.

Misschien is het een idee om een open FAQ te maken, waar iedereen met een bepaald aantal posts (bijvoorbeeld 500) vragen in kan stoppen en vanaf een hoger aantal posts (iets van 1000) ook vragen van anderen kan wijzigen. De nieuwste vragen worden uiteraard ook getoond aan de linkerkant van de pagina, waar ook de nieuwste topics, scripts, enzovoort, staan. Zo valt hij wat meer op. Ideetje voor de nieuwe versie van PHPhulp?
WIE MOET ER DAN VAN DIE GOEDE TUTS SCHRIJVEN! :(
Een soort van Wiki ofzo bedoel je dan?

edit: Dan kunnen alle ervaren PHP'ers informatie toevoegen over veel voorkomende problemen, dan kan er bij zulke topics meteen naar de wiki doorverwezen worden.
Hey Arjan, 't is een keuze he...zoals ik je hier ken ben je een goeie kerel met het hart op de juiste plaats, maar denk ook aan jezelf. Verstandige beslissing, lekker doorgaan met PHP-en, je taak als modje zit er hier gewoon op :)

Succes!

PS: Trouwens wel 1337 dat je als lid 1337 een post maakt om 13.37, maar dit geheel terzijde ;)
Jammer dat je ermee stopt maar ik kan je motivatie goed begrijpen want ben zelf ook moderator geweest en inmiddels ook gestopt.
De hoe en waarom argumenten voor mijn stoppen van het zijn van een moderator laat ik maar even in het midden.
Nogmaals ik kan je motivatie goed begrijpen.
Ik ga niet hier uit de school klappen wat ik destijds vond/vind wat niet liep bij het "team" e.d..dat is denk ik wel bekend bij de eigenaren/admins.

Persoonlijk mis ik op PHPhulp een soort van "lijm" iets of iemand die de boel bij elkaar houdt en er wel een sociale gemeenschap van maakt/houdt.
Ik doe geen waardeoordeel over niveau dat laat ik aan de experts over.
Wel merk ik dat ik minder makkelijk een vraag stel op PHPhulpt t.o.v. vroeger en ik de drempel om te komen hoger vindt.
Waarom?
Dat is een goeie vraag en wellicht handig om over na te denken....ik ga hem niet beantwoorden omdat ik domweg niet het idee heb dat hier iets meegedaan wordt.....of geef ik nu toch antwoord op mijn vraag......ROFL

In iedergeval ARJAN >>>>> BEDANKT voor ALLES!!!
Het ga je goed met alles!!!

Reageren