Hey forummerssss

wat vind je het meest iritante gebeurtenis als je aan het programeren bent?

Ik vind het heel iritant dat als ik programeer dat me script niet werkt en dat er iemand me probeert te helpen dat het wel lukt. Dan gaat de gene die me geholpen heeft weg en dan werkt me script niet. bleeh
Wat mij het meest irriteert.
een paar dingen die ook wel gezegd zijn.
Het eerste ding, van als je denkt dat je script het moet doen maar dat die het niet doet (Geen errors maar doet gewoon niet wat je wil) en van die opdrachtgevers die elke dag een mail sturen van hoe ver je al bent. Ook dat het altijd beter kan, is af en toe irritant ^^. Voor de rest gaat het eigenlijk best goed :) Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken ;)
Wat ook wel vrij iritant is, is als je een code bent aan het aanpassen, je een extra tab moet zetten.
Neem nu, je heb ergens een echo deeltje binnen 2 accolades staan, en je merkt opeens, sh*t, die moeten allemaal nog een tab naar rechts om men code overzichtelijk te houden.
Als die echo's dan met redelijk veel zijn, dan baal ik pas echt...

Meestal komt het nog het rotte toeval er dan nog bij kijken dat je merkt dat die tab er helemaal niet moest staan, omdat je ergens een accolade te veel hebt gezet..

En dan heb je natuurlijk het niet werken van je script, en dan de oplossing niet vinden..

Jens
@Jens, veel editors kun je gewoon een stuk code selecteren en op tab douwen hoor ;)

Verder erger ik me vaak aan muziek en andere irritante geluiden als grasmaaier enzo als ik een complex script heb en me door de geluiden daar niet op kan concentreren.
@Mark, zou in ieder geval serieus handig zijn;)
Maar mijn phpdesigner doet dat niet.. En ik blijf liever bij men phpdesigner 2005, aangezien ik de 2007 versie, naar eigen hand, maar rommel vind... (btw, als iemand nog een install-file van phpdesigner 2005 heeft, wil je dan aub zo vriendelijk zijn die even online te zetten, en me een linkje te bezorgen?)

Ik vind niets heerlijker dan een goeie r&b live set van een goeie DJ op men oren te hebben tijdens het programmeren:)

Jens
Ehmmm ik heb nog geen reactie van wes gezien:p
@Thomas:

Thomas schreef op 16.05.2007 14:02
Als ik ff lekker bezig ben dat m`n broertje weer komt "m`n scherm heeft een zwarte vlek!, Kom je even? Heb je er weer een magneet bijgehouden? Ja. kom je het even maken??. Of, m`n computer is vastgelopen. Kom jij hem even maken???"

Ik ken dit fenomeen ook, als voormalig wit/bruin goed monteur ken ik dit geintje ook en dan op gebied van de normale beeldbuis (CRT) schermen.

Dat is heel makkelijk op te lossen, je kan namelijk met een magneet inderdaad het raster beinvloeden waardoor de de kleuren projectie niet meer goed werkt en vlekken vertoond, van zwart tot andere kleuren.

Maar een magneet heeft twee kanten, Noord en Zuid om het maar eenvoudig te houden en je moet dan met die magneet al dan soms even afwisselend gebruiken als een soort kwast om van binnen naar buiten te vegen en je kan hiermee het vaak opheffen of anders wel geheel oplossen.

Je kan ook het zo laten en na een tijdje verdwijnt het vaak ook van zelf weer.
dat laatste zeg ik ook altijd. "wat kan ik nu doen?? zo min mogenlijk ;)"
mebus schreef op 16.05.2007 20:07
Ehmmm ik heb nog geen reactie van wes gezien:p

Leeft ie eigenlijk nog?? al een tijdje niet gezien...
Sommige CRT-monitoren hebben ook een de-magnetiseer functie 'Degauss'.

En mijn irritaties zijn formulieren en de database communicatie en dan zonder een gemakkelijke Class (ik moet eerst nog een goede class schrijven).

Een aan de vele 'shift' tekens als '()_!@#$%^&*<>?' Aangezien ik niet helemaal met tien vingers typ, is dat soms even lastig.
ik irriteer me der ook aan dat als ik opeens een goed idee heb ben ik hem vaak even later weer kwijt...

@Thomas: Dat vraag me ook af... Mischien weet ie geen bijdehante opmerkingen meer:p

Reageren