Dit gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verwijderd worden, maar toch;

PHPHulp heeft in mijn ogen niet het recht om zich een community te noemen. In ieder geval geen goede. Er word gezeurd over het feit dat er slechte scripts toegevoegd worden, maar het is het php-hulpteam zelf wat er ook geen oplossing voor verzint of maakt. En over oplossingen gesproken. De nieuwe versie, die al een jaar over de deadline is. Mooie oplossing om het daar ook direct bij te zetten, mocht de nieuwe versie ooit komen. Want onze leuke admin heeft wel tijd voor zijn freelance site, maar phphulp de update die allang over de deadline is geven, ho maar. En ondertussen worden de Senior leden van PHPHulp steeds bitcherig. Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter. En de 2 dingen die ik in de zin hiervoor noemde worden niet op een nette manier gedaan. Er worden meerdere dubbelposts gemaakt, mensen vallen elkaar aan en als dan de scriptposter zijn script verwijderd lacht iedereen zich nog kapot ook.

Deze site heeft het recht niet zich PHPHulp te noemen.
Robert_Deiman schreef op 23.04.2009 22:33

Waar ik dan zelf iets minder tegen kan is mensen die géén PHP kennen/ kunnen iets hebben gezien, dan maar een code ergens vandaan kopiëren en dan met de vraag komen "het werkt niet". ...

Vind ik ook. Zelfs al probeer je op een vriendelijke manier uit te leggen dat wij liever niet op die manier werken, vaak zullen ze het nog als een aanval zien.

Ook mensen duidelijk maken dat ze hun script beter compleet wegsmijten en hen er op wijzen dat ze het beter op een andere manier proberen, kan soms lastig zijn.
Ik denk: je helpt iemand niet echt door hem de weg te wijzen door een doodlopende straat. Je bent meer geholpen met het advies terug te keren en een andere straat in te slaan.
Ik denk bv. aan vragen over frameset, of mensen die gegevens in text files willen opslaan, maar wel verwachten dat ze kunnen sorteren, groeperen, ...

Wel probeer dat maar eens vriendelijk te zeggen. Nog zullen mensen denken dat je ze niet wil helpen.

Mij maakt het weinig uit of het een gevorderd probleem is, of een ";" die verkeerd staat.

Wanneer mensen een duidelijke vraag stellen, wanneer ze 1 probleem hebben met en script dat verder wel werkt, wel, dan krijgen ze over het algemeen een deftig antwoord.
Mij maakt het ook niet uit of het een gevorderd of beginners probleem is. 1 van de problemen die misschien wat zeikerig overkomen is inderdaad in de post hiervoor genoemd:
dusdanige problemen met een script, of een heel slechte opbouw, waardoor ze beter opnieuw kunnen beginnen.

Een andere is dat veel mensen verwachten: Ik heb een probleem, zij lossen het voor mij op. Ik ben in 't geval van iemand die wel moeite doet, maar het niet ziet of een probleem waar ik niet meteen van kan zeggen waar het fout gaat best bereid een stukje code te posten wat wel werkt. Maar er moet niet verwacht worden dat dit altijd zo gaat.
Het op het juiste spoor (of om meer in de termen van mijn collega hiervoor te praten op de juiste weg) zetten van iemand die een vraag heeft, is voor mij een heel goede manier van helpen. Daar komt bij dat de vraagsteller (topicstarter of TS) daar ook het meeste van leert.
Sommigen ervaren dit ook als lomp/ bot, omdat ze een pasklaar antwoord verwachten. Terwijl ik zoiets heb van: Wees blij dat je zo snel en zo accuraat in de juiste richting wordt gestuurd. Zie het als een soort van TomTom bij het zoeken naar een oplossing.

Ten slotte wil ik nogmaals aangeven dat ik het geen zeik-communitie vind, maar dat er gewoon een aantal raddraaiers zijn die het voor anderen verpesten.
/shakes fist
Robert_Deiman schreef op 24.04.2009 07:21

Ten slotte wil ik nogmaals aangeven dat ik het geen zeik-communitie vind, maar dat er gewoon een aantal raddraaiers zijn die het voor anderen verpesten.

hier wil ik me bij aansluiten.
sommige mensen hebben alleen ander idee bij hulp.
hulp != steljevraagenwijmakenhetvoor

ik had gister en vraag en binnen 180 seconden had ik en goed antwoord dat nou ik:
- goeie hulp
- snelle hulp
- dus geen gezijk! :)
Ik vind het wel ok hier. Alleen sommige nieuwe mensen die denken gelijk dat wij alles voor hun gaan maken...
Dat probleem is op elke community, maar er word hier niet altijd door iedereen normaal mee omgegaan, dat was mijn punt eigenlijk.
Iedereen zeikt hier
Nou nou, dat valt nog best mee :)
Als je hier langer rond loopt dan begrijp je veel beter waarom dat gebeurt.
Het is niet omdat mensen ervan genieten anderen af te zeiken. Mensen die vragen stellen zonder zelf enigszins moeite doen, die krijgen reacties die ze als "zeikend" opvatten.
Mensen die een topic openen en verwachten dat wanneer ze 10 minuten laten terug komen er een heel script voor ze ligt, die krijgen dat soort reacties.

Zolang je een duidelijk verhaal hebt, laat zien dat je veel moeite hebt gedaan, dan wordt je prima behandeld en is er niks aan de hand..

Je kan zeggen dat "iedereen" loopt te zeiken, maar dat is echt niet het geval.
En dan nog is het 9 van de 10 keer geen zeiken om het zeiken maar omdat bijv. alleen de botte bijl helpt, of de reageerder gewoon een rotdag heeft maar niet te beroerd is om te helpen
Ik wordt hier alleen afgezeikt

Reageren