Dit gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verwijderd worden, maar toch;
PHPHulp heeft in mijn ogen niet het recht om zich een community te noemen. In ieder geval geen goede. Er word gezeurd over het feit dat er slechte scripts toegevoegd worden, maar het is het php-hulpteam zelf wat er ook geen oplossing voor verzint of maakt. En over oplossingen gesproken. De nieuwe versie, die al een jaar over de deadline is. Mooie oplossing om het daar ook direct bij te zetten, mocht de nieuwe versie ooit komen. Want onze leuke admin heeft wel tijd voor zijn freelance site, maar phphulp de update die allang over de deadline is geven, ho maar. En ondertussen worden de Senior leden van PHPHulp steeds bitcherig. Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter. En de 2 dingen die ik in de zin hiervoor noemde worden niet op een nette manier gedaan. Er worden meerdere dubbelposts gemaakt, mensen vallen elkaar aan en als dan de scriptposter zijn script verwijderd lacht iedereen zich nog kapot ook.
Deze site heeft het recht niet zich PHPHulp te noemen.
Waar vind jij dat je wordt afgezeikt dan?
Ik bekijk net je topic, en daar wordt naar mijn idee prima gereageerd?
@ Jacco,
Anders doe je ff niet hetzelfde als ik :o..!
@ php ( hoe je ook heet ),
Als je dit vind en je vind het a-relax, geef het ff aan en we gaan er op letten voor je... Maar begrijp dat een reactie nooit als aanval op jou als persoon zal zijn.
Als mensen nou gewoon eens respetc voor elkaar zouden hebben, was er niets aan de hand.
Overigens snap ik de frustratie om _weer_ een script voorbij te zien komen wat nergens op slaat. Maar, ik weet ook hoe het is om een beginner te zijn en blij te zijn met wat je gemaakt hebt. Echter zijn sommige zo enthousiast, dat ze het meteen in de SL posten.
Ik denk dat DE oplossing zou zijn:
Een RateMyN00bScript Library.
Gewoon een prullebak waar alle nieuwelingen hun scripts kunnen dumpen. Hier kunnen mensen dan op reageren, tips geven etc.
Als je dit niet professioneel genoeg vind, of je vind niet dat je goed geholpen wordt maar wel beschaafd nederlands typt en geen msn taal, ben je altijd welkom op phpfreakz... (niet om reclame te maken, maar ik laat andere opties zien ;) )
Gaan we weer.... We waren het er toch over eens dat we allemaal moeten bijdragen aan een betere community? Vaak moeten we aardiger zijn, maar we moeten ook wel streng blijven anders daalt het niveau en dat is ook weer niet de bedoeling.
Iedereen die PHP WILT leren en daar dus echt de MOTIVATIE voor heeft moet terechte hulp krijgen, anderen die zelf geen inzet tonen mogen van mij oprotten. Iemand die geholpen wil worden moet daar zelf ook naar handelen. Ik ga niets voorkauwen, als men iets niet kan moet men dat maar leren, niet in de handen geworpen krijgen. Een leraar op je proefwerk gaat toch ook niet jouw proefwerk maken, omdat jij het niet kan?
Bovendien denk ik dat we hier nu maar eens echt mee op moeten houden. Iedereen die vindt dat 'ie te zeikerig over komt gaat maar ergens anders z'n heil zoeken. Iedereen die oprecht iemand iets bij wil brengen gaat hier z'n gang. En af en toe moet er dan wel een lesje waarheid gegeven worden, want anders gaat t helemaal fout.
Ik ben het met je eens dat iedereen aan een community moet bijdragen, daar is het ten slotte een community voor. Echter, een community moet blijven groeien en zo dus ook nieuwe leden zich thuis laten voelen. Als je hier komt en een script post, waarvan jij denkt dat het in orde is terwijl het niet zo is, dan kan je beter het grote deel van de reacties niet lezen want je krijgt je van alles naar je kop gegooid. Dat is nou jammer, want hier zitten mensen die zich 100% voor PHP geven en er ook goed in zijn. Echter, het zou zonde zijn als ze die energie helemaal niet aan nieuwelingen geven.
(En ja, ze moeten dus wel gemotiveerd zijn, ben het ook weer met je eens dat diegene wat hulp vraagt gemotiveerd moet zijn)
Dat er slechte scripts komen is niet de schuld van de maker van het script, maar van de moderators. Moderators zouden de scripts moeten controleren
Zo lang hebben wij moderators nog niet het recht om scripts / tutorials te verwijderen :).. mocht er dringend iets verwijderd moeten worden, je weet me te vinden ;)
Met dat scripts controleren komt ook weer het probleem qua rechten en dat gedoe allemaal en daar loopt PHPHulp weer wat achter op mogelijkheden. Het lijkt me beter als er een nieuwe script library komt: Eentje met goed geteste, recente veilige en snelle scripts, de goede scripts. De andere voor de nieuwe scripts. De 1e kan je alleen inkomen met hulp van een mod, daarvoor moet je script goedgekeurd zijn.