Dit gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verwijderd worden, maar toch;
PHPHulp heeft in mijn ogen niet het recht om zich een community te noemen. In ieder geval geen goede. Er word gezeurd over het feit dat er slechte scripts toegevoegd worden, maar het is het php-hulpteam zelf wat er ook geen oplossing voor verzint of maakt. En over oplossingen gesproken. De nieuwe versie, die al een jaar over de deadline is. Mooie oplossing om het daar ook direct bij te zetten, mocht de nieuwe versie ooit komen. Want onze leuke admin heeft wel tijd voor zijn freelance site, maar phphulp de update die allang over de deadline is geven, ho maar. En ondertussen worden de Senior leden van PHPHulp steeds bitcherig. Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter. En de 2 dingen die ik in de zin hiervoor noemde worden niet op een nette manier gedaan. Er worden meerdere dubbelposts gemaakt, mensen vallen elkaar aan en als dan de scriptposter zijn script verwijderd lacht iedereen zich nog kapot ook.
Deze site heeft het recht niet zich PHPHulp te noemen.
Een community kan alleen maar groeien als iedereen daar aan mee werkt, dus ook die nieuwelingen. Je komt dan vanzelf weer terecht bij het puntje dat de meeste nieuwelingen gezien hebben wat je kunt bereiken met PHP (en dan bedoel ik vooral het financiƫle aspect) en dat zij dat ook willen, maar geen zin hebben om alles zelf te moeten doen; dat duurt immers te lang. Dat soort mensen kunnen wij niet gebruiken, en die zoeken dus maar ergens anders hun heil om hun doel te bereiken.
Mensen die het leuk vinden om te leren programmeren, zullen vanzelf ook anders reageren op de kritieken die ze krijgen. Zij zullen ze, mits ze natuurlijk aardig geformuleerd zijn, ze positiever oppakken. Anderzijds zal men zich meteen aangevallen voelen; diep van binnen weten ze immers dat ze het niet zullen redden zonder andermans hulp, en als ze die hulp niet krijgen...
We kunnen natuurlijk niet gaan selecteren op mensen die zich mogen registreren of niet. Iedereen moet zich vrij voelen om hier te komen en ons hun vragen te stellen. Het enige wat wij van ze moeten vragen is zelf-initiatief en inzet. Misschien is het zelfs een goed plan als men bij ieder topic eerst vraagt of er al gezocht is, wat men al geprobeerd heeft, en wat nu dus het probleem is. Daarbij moet ook de nodige informatie (errors, wat gebeurt er wat niet moet) gegeven worden.
Een nieuweling moet de hulp dus verdienen. Maar als iemand nou ten einde raad is en alles al heeft afgezocht en heeft geprobeerd, dan is iets voorkauwen een kleine moeite en mag dan ook altijd. Er is dan immers inzet getoond (we kunnen die misschien niet natrekken, dat kun je vaak wel opmaken uit de manier waarop een vraag wordt gesteld).
We moeten samen bouwen aan die community, en dat moet van iedereen komen anders wordt het niks. Er zijn nog te veel mensen die te snel beginnen met zeiken. Ik ga geen namen noemen, maar we heten niet voor niks PHPhulp.
En als je niet tegen een beetje kritiek kunt ga je maar lekker in een hoekje huilen.
Soms is kritiek/afzeik antwoord ook wel nodig om die domme vragen te beantwoorden. Op deze manier zal die gene nog wel eens een keer bij nadeken of hij de vraag eerst gaat posten en dan een antwoord zoeken of eerst een antwoord zoeken en dan de vraag te posten...
We zouden ook het principe van tweakers over kunnen nemen? Elkaars reactie "raten", zo worden reacties waar je niets aan hebt snel per default dicht geklapt en heb je alleen maar nuttige reacties over.
?
Onbekende gebruiker
27-04-2009 08:09
Dat is iets voor de nieuwe PHPHulp versie die wellicht uitkomt zodra PHP 9.3 uitkomt... (Is dus ongeveer 2021)
@Jan: vertel je verhaal en wij zullen luisteren. Dan zullen we allemaal wel weten of we naar jou zullen luisteren, maar waar je reactie nu op slaat weet niemand.
Edit: Nu niet gauw terugkrabbelen. Dit stond er ongeveer:
Wat jullie denken of vinden kan mij niks schelen. Beter luisteren jullie naar mij en houden jullie allemaal jullie bekken dicht.