he ik draai al jaren op windows (pffffffffffff)
maar wil overstappen als leek op linux of redhat.
wat raden jullie aan en waar kan ik die krijgen?
tnx
ik had een computertje over dus denk ik ga ik als server gebruiken, met windows erop, maarja hijs vrij oud en heeft e schijven van 1 gb, en voor de rest bijna niks:P.. Maar ik ging Mandrake erop installeren, maarja die was veel te groot voor mijn schijfie..
Zijn er ook 'kleine' linux versies.. die niet veel vereisen van je pc.. zodat ik ook een eigenserver met linux kan hebben..
kijk das nou weer een groot voordeel van opensource
hmm laasts op school gezien linux op een live floppy..

floppy erin en dan booten :D werkte goed soms beetje langzaam maarja het is een floppy hea

Weet de naam zo even niet meer
dat is pas echt het toppunt van KLEIN.. op 1.44 mb....
Zal het maandag even vragen..
quote: Zowiezo, mijn eigen persoonlijke mening,
windows rulez, eigen server draaien kan ook met windows + programmeren ook..

Nou leef je uit! win xp hier draaien.. mag je wel een kast hebben! linux draaien, kan nog op een PII met amper ram! das pas knallen... en crashen, nix hoor... ow ja en virussen... bestaan die dan?! blijf jij maar fijn met je lekke windows zitten... en asp... en exchange server die vol loopt... haha linux rulez windows moet eens flink in de pan gehakt worden! als alle linux fabrikanten nu eens krachten bundelen... dan met 1 pakket komen, voor heeel goed koop. moet je eens kijken wat voor capriolen windows dan moet gaan uit halen, kijk maar naar Aziƫ!!!
haha linux rulez windows moet eens flink in de pan gehakt worden! als alle linux fabrikanten nu eens krachten bundelen... dan met 1 pakket komen, voor heeel goed koop. moet je eens kijken wat voor capriolen windows dan moet gaan uit halen, kijk maar naar Aziƫ!!!

Het marktaandeel van Windows als serverbesturingssysteem blijft groeien. Ook al lijkt het soms zo, toch slaagt Linux er blijkbaar nog niet in om de technologie van Microsoft van haar voetstuk te stoten.
Bron: Linux4You.be
Is al wat ouder, maar ...

Sommigen beseffen blijkbaar niet dat Windows toch nog steeds de markt overheerst. Of je het nu goed vindt of niet...

Edit:
Bij PCWorld is een artikel verschenen over een onderzoek naar het marktaandeel van Microsoft-besturingssystemen in de toekomst. De conclusie luidt als volgt: Windows zal over een paar jaar een stuk kleiner marktaandeel hebben.
Bron: OpenBizz.nl

Volgens hen zal Microsoft in 2007 nog steeds 58% overhouden, is nog steeds meer dan de helft...
Al die bedrijven, die kunen niet van Microsoft afblijven... Dat heb je als je marktlijder bent, iedereen kent excel (eerlijk gezegt heb ik dat nog nooit aangeraakt ^^,
/me: blij) dus kiest een bedrijf met veel werknemers standaard voor Excel. En als je dan ook nog een baan hebt bij de gemeente, het rijk of een of ander groot bedrijf, en geen vaste werkplek hebt, en dus niet je eigen software mag installeren (ik hoop dat ik nooit op zo'n bedrijf zal hoeven werken) moet je wel Excel gebruiken, en om dan ook nog thuis je werk te kunnen bekijken heb je ook excel nodig (of is openoffice nu al echt een goed werkend alternatief?) en verkoopt microsoft weer meer software.

Man, waneer komt er nou eens een echt goed werkende manier om 'windows-only'-spelletjes op linux te draaien?

PS: mijn Stylvol vormgegeven stuk fruit is al bijna onderweg: ik ben Microsoft-moe.

[100% offtopic]
PPS: zal microsoft dan een groter marktaandeel in gameconsoles hebben? xbox2?
[/100% offtopic]
goeiendag

ik heb reeds windows xp maar ik zou daarnaast linux willen draaien. nl (redHat) maar zou mij iemand willen uitleggen hoe ik moet partitioneren??

bijvoorbaat

Yannick

Reageren