he ik draai al jaren op windows (pffffffffffff)
maar wil overstappen als leek op linux of redhat.
wat raden jullie aan en waar kan ik die krijgen?
tnx
psst kan ik niet iemand een kopie afzetten???

tnx
Ik draai zelf SuSe, en vind dat opzich best een prima OS. Je kan inderdaad niet alles wat je met windows kan, maar meestal zijn daar alternatieven of omwegen voor (als je maar zoekt).

En spellen komen ook meer op Linux, maar als je primair spellen wilt nemen moet je geen Linux nemen imho. Linux draai je omdat je meer wilt weten van je pc, omdat je niet of niet veel wilt betalen, omdat je wilt programmeren, omdat je zelf wilt bepalen wat je installeert en in welke config etc.

Overigens, als je begint met Linux, dan raad ik je aan om een pakket in de winkel te kopen: dan heb je minder kans dat je pc vastloopt omdat je de iso's verkeerd hebt gebrand en je krijgt er meteen wat documentatie bij. Bij de winkelversie van SuSe Professional krijg je 2 boeken (user en admin handleiding) en 6 cd's en 1 of 2 dvd's (versie 9.0 dan, versie 9.2 heeft 1 cd meer dacht ik).
En als je de student versie koopt ben je de helft goedkoper uit, iets van 45 euro. En met een beetje geluk controleren ze niet eens dat je student bent ;)

BTW: programmeren in Linux is anders dan programmeren in Windows (in C++). Let daar wel even op als je ermee begint, want als je dan voor Linux iets wilt programmeren vanuit windows-based tutorials, zal het waarschijnlijk niet werken.
als ik die live CD van ubuntu run, dan laad ie netjes, maar als ie klaar is gaat me monitor op standy, op mijn TV krijg ik dan wel heel streperig onleesbaar zwart-wit beeld.
Heb het ook al geprobeerd met de stekker van de TV er uit, maar dan nog gaat mijn monitor standby, ik heb een GeForce FX 5200

iemand enig ID wat ik hieraan kan doen?
jah in je xfree86 config 1 lijntje commenten zit un niet op mijn linux bak..

bij je beelscherm een regel waar true bijstaat.

iets van "useblabal true"

zet er # voor en x ff opnieuw starten klaar :D

nu denk je hoe kom kan ik dat editen.
ctrl-f2
nano /etc/X11/XF86<tabtoetsdrukken>
Hmm, snap ik niks van :S

heb me nog niet verdiept in linux, komt nog wel, maar door iets te doen heb ik het net toch ff aan de praat gekregen.

niet boeiend, maar plaats hier toch ff me eerste linux screen :P
Ik gebruik al jaren OpenBSDvoor mijn servers. In het begin even wennen maar never nooit windows servers.
Wat wil je?
Beetje dingen uitzoeken en niet bang zijn voor problemen?
Ik heb mezelf ook ontzettend veel afgevraagd en gevonden wat ik wil weten.
Ik draai nu al jaren diverse servers op openBSD
Voor mij niks anders meer, het is solide, standvast en ik ben de baas.
Bij Windows, Bill Gates, ben je nooit de baas en erg veel blauwe schermen.
SanThe schreef op 03.03.2005 02:57
Bij Windows, Bill Gates, ben je nooit de baas en erg veel blauwe schermen.
Dat valt allemaal heel erg mee. Ik heb al in geen jaren geen blauw scherm gezien en ik werk toch heel wat met Windows.

Neem alleen bij Windows iets 'goeds': NT 4.0, 2000 of XP.

Elwin

[Edit: Typo]
nou kijk mijn systemen met windows xp pro erop doen precies wat ik wil.......... OP HET MOMENT DAT IK HET NIET WIL!
ik draai hier 5 servers (lees, gewone pc's die als server draaien)met xp pro, op elk systeem draaien pakweg 1 ftp,20 website's met abilityserver (draait overigens goed),met mysql en php ondersteuning.
maar de ellende is dat de systemen onstabiel worden wanneer ze pakweg 12 uur hebben gedraaid, nu kan ik ze wel elke 12 uur gaan herstarten maar daar zit ik nu niet op te wachten.
dus vandaar dat ik een stabielere oplossing zoek, maar wil nu nog niet aan eenecht server.

Reageren