Als je gemiddeld 20 websites op een computer draait, waarom wil je niet aan een werkelijke server dan?
Voor servers is linux natuurlijk uitermate geschikt. Je oude pentium II kan perfect dienstdoen als server.
Er zijn zoals eerder beschreven erg veel distributies. Elke distributie heeft zijn voors en tegens, en de meeste linux gebruikers zijn erg te vreden over het os waar ze bij zijn blijven steken. Daar zijn genoeg meningen te vinden, en je zult zelf moet zelf uitzoeken welke bij jou past.
Je zult een hoop zelf moeten uitzoeken, niet alles werkt automatisch, je zult de optimale configuratie voor je systeem moeten vaststellen, en dit werkt allemaal veelal via configuratie files, waar je de juiste syntax en configuratie voor op zult moeten zoeken. Wees gerust, er is genoeg documentatie.
Begin eens bij google. Je zult jezelf moeten aanleren niet alles te vragen, maar zelf op te zoeken, anders zal het werken met linux een regelrechte ramp worden.
haah dat zelf uit en opzoeken doe ik ook wel hoor,
ik blijf niet netjes wachten op een reactie haha
ben ondertussen hard aan het zoeken, dat komt wel goed haha
maarja alle hulp uit welke hoek dan ook is welkom haha
nou kijk mijn systemen met windows xp pro erop doen precies wat ik wil.......... OP HET MOMENT DAT IK HET NIET WIL!
ik draai hier 5 servers (lees, gewone pc's die als server draaien)met xp pro, op elk systeem draaien pakweg 1 ftp,20 website's met abilityserver (draait overigens goed),met mysql en php ondersteuning.
maar de ellende is dat de systemen onstabiel worden wanneer ze pakweg 12 uur hebben gedraaid, nu kan ik ze wel elke 12 uur gaan herstarten maar daar zit ik nu niet op te wachten.
dus vandaar dat ik een stabielere oplossing zoek, maar wil nu nog niet aan eenecht server.
Misschien je pcs eens nakijken? Mijn Windows XP Home Edition draait zonder moeite 15 dagen, en is rockstable ... Das net iets meer dan jouw luttele 12 uren...
Daar draait een webserver op ja, en ik werk constant op die pc, dus belast is ie wel...
?Onbekende gebruiker
12-03-2005 02:00
Hoezo redhat9 is leuk??
In het begin misschien wel,maar al snel kom je er achter dat zo,n standaarddistro veel te stug en te star is om lekker mee aan te kloten.
De bsd kant van linux, beter bekend als kde, dat is helemaal een regelrechte ramp.
Hoe de trialtime van een VMware om te zetten in een geregistreerde versie van een VMware? Hiervoor installeer je eerst een iso image van win98
onder de trialversie van een VMware versie. Daarna kraak je met een ROM via de win98 de toegangscode.
OP deze manier heb je alweer 500 euri,s uitgespaard.
Voordeel van debian is dat het een pakketjes systeem gebruikt. Wil je Apache er op wilt ofzo apt-get install apache2 en hij instaleerd het en je hoeft het alleen nog maar de config files aan te passen ;)
haah dat zelf uit en opzoeken doe ik ook wel hoor,
ik blijf niet netjes wachten op een reactie haha
ben ondertussen hard aan het zoeken, dat komt wel goed haha
maarja alle hulp uit welke hoek dan ook is welkom haha
;-)
Volgens mij zit er bij jou een 'haha-knop', waar bij mij de punt is.