Ik heb een lay-out gemaakt (nu nog alleen in PSD-bestand) voor mijn nieuwe 'bedrijfje'.
De naam zal waarschijnlijk Your-Creation gaan heten en is bedoeld om mensen te helpen i.v.m. scripten.
Mensen zullen zich kunnen registreren en aanmelden. Zo kunnen ze dan hun eigen scripts uploaden, andere downloaden en handige tutorials volgen.
Ook komt er een overzichtelijk forum waar ik me later mee bezig zal houden.
Nu is mijn vraag wat jullie er al van vinden. Slechte reacties geven niet, maar ik wil ook niet dat je gaat zeggen dat het op niets 'trekt'.
Ik ben hier toch 4u aan bezig geweest en heb mij volledig laten gaan.
Ik ben zelf heel blij met het resultaat omdat ik niet verwacht had dat het zo goed ging worden.
De lay-out is gebasseerd op 2 andere lay-outs, nouja, eigenlijk niet echt te zien. Alleen van de ene lay-out die 4 vakken heb ik het idee van gehaald en van de 2de layout heb ik wat kleuren overgenomen.
En wat het logo betreft. Ik ging eerst 2 vierkantjes op elkaar zetten. Maar dit leek wat op een schildpad. Daarom heb ik er dat van gemaakt. Best wel grappig vindt ik.
Dit vind ik echt niet kunnen,
Als je nu nog zegt dat het een free webtemplate is, totdaaraantoe,
Maar je gebruikt de template van een ander,
Maar zegt dat je hem volledig zelf ontworpen hebt...
Wist je dat dat instrijd is met de auteursrechten??
Bedankt voor je reactie Ricardo...
Ik vind dit echt niet kunnen!!
Mensen steken hier hun hart en ziel in om dergelijke templates te maken,
En word dit werk zo ongewardeerd "gestolen" en gezegt dat het zelf gemaakte creatie is
Jij begint hier zomaar te roepen zonder eerst even de eerste posten te lezen.
Daar zie je dat ik zeg dat ik 2 lay-outs heb gebruik om deze te maken.
Mijne is er dus erg op gebasseerd. En zoals ik nu ook al eerder aangaf ben ik bezig met de lay-out te bewerken.
Dus wat mij betreft mag jij even ophoepelen hoor!
Ik doe niets verkeerd, ik maak hem achter en dan pas ik hem heel veel aan.
Dus moet jij hier niet lopen zagen, als je eerst even de vorige posts had gelezen.
Lool!
Wat je nu zegt is al een heel ander verhaal dan wat je eerst schreef!!!
Rubens eerste post
Ik heb een lay-out gemaakt (nu nog alleen in PSD-bestand) voor mijn nieuwe 'bedrijfje'.
...
De lay-out is gebasseerd op 2 andere lay-outs, nouja, eigenlijk niet echt te zien. Alleen van de ene lay-out die 4 vakken heb ik het idee van gehaald en van de 2de layout heb ik wat kleuren overgenomen.
EDIT:
btw
waaar heb je mij zien roepen,
Waar heb je nogmaar een uitroepteken gezien??
Ik wijs je erop dat je eer die jou niet toebehoort wel opeist
Het is gewoon de hele template met de Flash eruit gehaalt en de teksten veranderd,
En je schrijft alle eer naar jezelf toe... Dit kan toch neit!! zeg nou zelf!!
Matthias, ik heb er duidelijk bijgezet nu in een van mijn laatste posten dat ik bezig ben met de lay-out veranderen.
Dit was ik ook van plan.
In België leidt de wet als volgt: "Men mag dingen met kopieerrechten overnemen en zelf gebruiken mits deze enige zichtbare wijzigingen heeft.
Wat ik dus heb! Ik heb verschillende wijzigingen waardoor jij dus niets meer moet zeggen.
En ik ben nu bezig met serieuze dingen aan te passen.
Want het enige wat ik toegeef dat ik nagedaan heb zijn die 4 blokken.
En het menu idee komt er ook van. Maar deze hebben allebei de nodige aanpassingen en daardoor zijn ze dus helemaal mijn eigendom.
Ik heb ze dan ook helemaal zelf getekend in photoshop. Ik heb niets gekopieerd ofzo.
Ik heb het nagedaan en ik wijzig het nu zodat het er niet meer echt op lijkt. Ik wou alleen de vorm wat gebruiken. De kleuren veranderen nog.
En moest je alles goed gelezen hebben lees je hier ook ergens dat dit nog een soort 'beta'-fase is. Wat dus betekend dat he tnog lang niet af is.
Ik heb gedurende 9 maand het
Auteurs-,Strafrecht en getuigenverhoor in privaatrechtelijke geschillen bestudeerd,
Dus je moet mij die verzonnen wetten niet wijsmaken..
Als jij denkt dat je zoogoed inorde bent met de auteursrechten van die template zou ik de volgende link nog eens goed lezen!!
Nouja, ik was misschien wel iets te hard en moet eigenlijk zeggen dat ik nu al veel verschil in de layout heb hoor.
Neem gerust even een kijkje en zeg even wat jij vindt die nog anders moet.
Maar toch, dit was gewoon de bedoeling om de lay-out helemaal aan te passen.
Het probleem bij mij is dat ik nooit van 0-af-aan kan beginnen.
Dus wat heb ik dit keer gedaan, ik zoch 2 mooie templates en heb deze bijna helemaal achtergemaakt.
Daarna, waar ik nu volop mee bezig ben, verander ik het gewoon.
Dan heb ik toch al een soort van structuur. Wat wel handig is, dat weet iedere designer. Je hebt designers die liever hun eigen gang willen gaan, maar dan andere, zoals mij, die het liever vanuit een al bestaande structuur en kleur willen gaan. Wat dus niet fout is en zeker niet illigaal ofzo.
Want uiteindelijk verander ik hem.
Wat ik misschien beter niet had gedaan was de lay-out al tentoonstellen voor de PHPHulp.nl leden. Ik had inderdaad misschien beter gewacht tot ongeveer nu. Want nu kan je niet echt zeggen dat je nog veel zelfde dingen ziet. Buiten de titel die hetzelfde is, de kleuren zijn ook anders en de 4 blokken bovenaan zijn nu ook helemaal anders.
Het is niet erg om ideeen te lenen van andere layouts/websites/kunstwerken, maar neem hem niet niet exact over, combineer hem dan minstens nog met ideeen van andere layouts.