Mark L op 18/12/2010 00:12:06
Even tussendoor; het wordt wel steeds gezelliger hier op het forum.
't Wordt steeds meer zeiken. Kortaf tegen mensen die niet veel verstand hebben van PHP. Altijd is het weer 'dit doe je fout, dat doe je fout. Je bent hopeloos, zet jezelf bij het grof vuil.' Dit vind ik best schandalig, want zo ga je niet met mensen om. Maar dan denk je; dit komt omdat de mensen op het forum echt pro's zijn.
Maar helaas, als je dan met een moeilijk onderwerp komt, een vraag die echt anders is dan andere vragen, dan reageert niemand.
Dus laten we het gewoon leuk houden en vragen beantwoorden. Als je dat niet wilt, dan doe je het niet, maar zeik elkaar alsjeblieft niet af.
Don't be personal - it's a computer.
Zoals ik al eerder uitgelegd heb ben ik van mening dat als je even wat moeite doet van te voren, dat je dan ook veel problemen zelf kan oplossen. De meeste vragen zijn ongeveer gelijk aan elkaar. Dat betekend dus ook dat iemand zelf zijn probleem op kan lossen.
Verder vind ik een opsomlijstje van wat er precies mis is niet per se grof. Het is inderdaad niet persoonlijk of iets dergelijks, maar als je die punten verbeterd zou je script in principe wel moeten werken.
Eigenlijk denk ik dat het een duidelijke manier is om fouten op te lossen. Geen poespas er omheen. Iets kan de prullenbak in als het in de scriptlib. is toegevoegd en totaal verkeerd is, mij lijkt dat logisch, en het staat ook in de
FAQ.
- SanThe - op 18/12/2010 03:56:04
De meeste antwoorden die Karl geeft zijn heel direct en zeer vaak ook correct. Hetgene dat ik persoonlijk erg jammer vind aan Karl is dat ie blijkbaar geen enkel verschil ziet tussen een newbee en iemand die hier al langer komt. Zeer spijtig vind ik dat hij, opmakend uit zo ongeveer al zijn posts, geen enkel respect heeft voor mensen die niet op zijn niveau zitten. Kortom: Sociaal kan Karl nog heel veel leren.
Ik vind dat iedereen hetzelfde is en iedereen hetzelfde kan leren. Ook moet je denk ik op een gegeven moment wel iets weten. Verder verwacht ik dat iedereen sowieso een bepaald niveau heeft. Dus daaraan kan het misschien liggen dat ik soms niet heel erg vriendelijk ben.
Maurice vB op 18/12/2010 10:56:49
[quote="Karl Karl op 17/12/2010 23:12:14"]
*Lange bericht*
Fijn dat ik mijn mening mag geven.
Wat ik bedoelde met 'is niet goed te praten', is dat je beginners beledigt. Ik moet toe geven dat ik het ook irritant vind als mensen vragen stellen die in mijn ogen nergens op slaan. Maar ik ben ook pas 1.5 jaar bezig, en ook zo begonnen.
En uiteraard hoeven wij onze kennis niet te vergelijken want dat 'win' ik bij lange na niet.
[/quote]
Geef maar een voorbeeld wat volgens jou beledigend is.
Niels Kieviet op 18/12/2010 12:04:17
De meeste antwoorden die Karl geeft zijn heel direct en zeer vaak ook correct. Hetgene dat ik persoonlijk erg jammer vind aan Karl is dat ie blijkbaar geen enkel verschil ziet tussen een newbee en iemand die hier al langer komt. Zeer spijtig vind ik dat hij, opmakend uit zo ongeveer al zijn posts, geen enkel respect heeft voor mensen die niet op zijn niveau zitten. Kortom: Sociaal kan Karl nog heel veel leren.
Misschien heb je daar een punt. Maar ik moet toch eerlijk toegeven dat ik sneller heb geleerd door het afkraken van karl, en anderen. Er zijn nu een aantal mensen die karl proberen van alles te verwijten, maar karl is niet te enige. Er zijn meer mensen hier op het forum die mensen min of meer slecht behandelen. Misschien ben ik daar zelf ook wel eentje van, in ieder geval niet bewust maar dat terzijde.
Inderdaad. En volgens mij valt het qua ons betreft nog wel mee.
Wat ik bedoelde met 'is niet goed te praten', is dat je beginners beledigt
Dat is precies het negatieve punten bij dit soort mensen die andere mensen proberen te helpen. Of wat SanThe noemt, sociale beperkingen.
Uiteindelijk zal je altijd wel iemand beledigen.
Jammer genoeg blijft negatieve aandacht langer hangen dan positief.
Ik misbruik even de context, maar dit is ook bij een topic zo. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom karl zo mensen probeert te helpen.
edit:
Mijn stijl van reageren is ontstaan doordat er gebleken is dat dit de meest effectieve manier van reageren is.
Had ik eerst overheen gelezen, maar had dus gelijk.
Inderdaad. Goed gezien :-).
En uiteraard hoeven wij onze kennis niet te vergelijken want dat 'win' ik bij lange na niet.
Baas boven baas denk ik maar altijd.
Ik zeg niet vergelijken, ik zeg dat je er zelf ook naar moet streven om zoveel mogelijk kennis te vergaren.
Verder zou ik graag hebben dat de moderators Bas ook even aansturen om dit topic te lezen. Dan kan hij misschien eens denken over een nieuwe strategie.
Dat zou de problemen maar voor de helft oplossen. Die 'directe' reacties blijf je toch houden.
Dat zou misschien wel helpen in het inconsequente beleid dat er gevoerd wordt.
Ik moet toe geven dat ik het ook irritant vind als mensen vragen stellen die in mijn ogen nergens op slaan
Precies, en als je er zo'n hekel aan hebt moet je gewoon niet reageren. Dat zou het leven al een stuk aangenamer maken, er zijn altijd wel mensen, die wel gewoon netjes normaal kunnen reageren ondanks dat ze gefrustreerd zijn door het topic. Misschien is dat ook een begin voor karl? Want zijn reacties zijn echt niet altijd zo direct. Las gisteren een paar reacties van hem, en was van mening dat die gewoon 'normaal' waren.
Dat zal dus wel aan mijn mening liggen dat iedereen sowieso een bepaald niveau moet beheersen.
Ik vraag me ook af, heeft dit allemaal niet met een stukje volwassenheid te maken? Niet om jouw aan te vallen hoor karl,maar gewoon iets wat ik me af vraag.
Dat denk ik niet, volgens mij heeft het ook niks te maken met sociaal wezen. Ik denk dat jij als je diep nadenkt, en misschien nog wel wat graaft er wel uitkomt.
Tobias Witmer op 18/12/2010 13:13:13
dit topic: Klik is een goed voorbeeld van wat er hier misgaat:
Leuk, analyze. Dat topic is dus precies de beginner die volgens mij wel wat meer moeite kan doen.
iemand stelt een vraag,
En wat voor vraag. Zoals ik aangeef vraag ik mij af welk center. Als jij meerdere elementen hebt gecentreerd, dan heb je ook meerdere plekken die
naast het center kan zijn.
Ook geeft hij niet aan waar naast het center. Ja, 300px. Maar dat kan dus ook rechts van het center zijn (zoals ik zou verwachten, wiskundig gezien).
Verder had ik een voorbeeld gegeven. Hij had dit voorbeeld kunnen proberen en kunnen concluderen dat het plaatje nu helemaal van de pagina afviel. Dan had ik, of iemand anders hem ook wel verder kunnen helpen.
Er zijn meerdere manieren om zoiets op te lossen. Met wat code erbij is het dus makkelijker om aan te geven hoe je iets kan oplossen.
geeft erbij een andere site als voorbeeld, die hij zelf niet heeft gemaakt, zoals hij duidelijk aangeeft in zijn post.
Dat vermeld hij dus pas later. Je moet even kijken naar de tijd tussen de posts. Die post dat het zijn site niet was heb ik niet gezien, ik zag die site, zag dat het bagger was, dat vermelde ik en toen zag ik dat hij zei dat het niet zijn site was.
Hij had er beter aan gedaan om direct te vermelden dat het niet zijn site was.
PHPhulpers kraken hem vervolgens finaal af op het ontwerp van de site, en weigeren hem verder te helpen.
Ja, logisch. Foute HTML wil je niet stylen. Dat kan voor gigantische problemen zorgen. Verder is het zo dat hij dus wel meerdere keren een antwoord heeft gekregen. Beetje jammer dat je dat niet ziet (Wouter J is het bijvoorbeeld wel opgevallen).
Geen wonder dat hij dan afhaakt
Dit is dus precies het topic waarvan ik denk dat de topic starter beter zijn best had kunnen doen.
Dalando De Zuil op 18/12/2010 15:36:24
Ik ben het met Jordy eens. Karl doet de afgelopen tijd een beetje, nja, opgefokt. Iedere keer als een nieuweling iets probeert te leren, dan kun je uit 2 dingen kiezen:
- Je probeert het probleem op te lossen
- Je gaat de code afkraken.
Beschouw jij jezelf ook als beginner? Volgens mij valt het reuze mee met hoe ‘opgefokt’ ik reageer.
Karl kiest hierbij meestal voor de 2e optie, en gaat daar mensen soms nog eens mee beledigen ook.
Gelukkig betekend meestal niet altijd. Dus dat klopt wel. Verder zou ik graag een voorbeeld willen zien waar ik beledig. Misschien in topics waar men [php]die[/php] gebruikt, zij zelf zeggen tegen php dat php dood moet vallen. Als je ven logisch nadenkt, dan is dat toch niet net? Hoe kan je iemand daar direct duidelijk mee maken dat [php]die[/php] gebruiken niet correct / net is? Door te zeggen dat iemand
ook niet dood neervalt als die een fout maakt.
Ik kan me nog een topic herrineren waar we het hadden over muziek tijdens programmeren. Nu hou ik wat van de hardere muziek, dan post ik dat, en de eerste opvolgende reactie van karl: 'Opflikkeren'.
Bij Nederlands leer je dat je altijd je bronnen moet checken:
Welke muziek tijdens programmeren?.
Dat is het mooie aan herinneringen (spellingchecker kent dat woord gewoon ;-)),
ze zijn niet permanent van vorm. Ze zijn niet absolute opgeslagen, zoals een bestand op een cd is gebrand. Ze kunnen vervagen, ze kunnen door elkaar gemixt worden, ze kunnen zelfs bedacht worden. (Allemaal hele interessante psychologie.)
Daarom pakte ik dus het topic er even bij. Nergens zie ik een reactie van mij op jou. Zeker niet in die trant die jij suggereert. De enige reacties die ik van omtrent jou zie zijn deze:
Dalando De Zuil op 06/09/2010 18:34:01
Teringherrie. :P
Niek s op 06/09/2010 19:08:40
[quote="Dalando De Zuil op 06/09/2010 18:34:01"]
Bek dicht.
[/quote]
Tobias Witmer op 06/09/2010 19:52:03
Sommige goed opgevoede mensen zeggen dan: Dat is niet helemaal mijn smaak
[/quote]
Dalando De Zuil op 06/09/2010 19:58:22
[quote="Niek s op 06/09/2010 19:08:40"]
Bek dicht.
[/quote]
Waarom deze reactie zo grof? :o
[/quote]
Tobias Witmer op 06/09/2010 20:05:00
[quote="Dalando De Zuil op 06/09/2010 19:58:22"]
[quote="Niek s op 06/09/2010 19:08:40"]
Bek dicht.
[/quote]
Waarom deze reactie zo grof? :o
[/quote]
Actie en reactie...
[/quote]
Je hebt dus helemaal niet gepost dat je van hardere muziek houd. Je post alleen het woord
’teringherrie’. Daarmee kan je suggereren dat je de muziek van de persoon boven je teringherrie vind, wat ik, Niek en Tobias blijkbaar ook zo interpreteren.
Dan heb ik zoiets van, 'What the f*ck?'! En Karl, nog even, als je zeikt dat het niveau te laag is, moet je eerst even kijken of jou niveau niet te hoog is. "Voor LOSERS door LOSERS", lijkt mij dus overdreven.
Dat is ook wel een leuke interpretatie, dat mijn niveau te hoog is. Dat betekend dus ook dat ik hier niet hoef te zijn volgens jou? En dus ook niet kan meehelpen met de problemen die jij hebt? (Je kunt niet ontkennen dat ik je meerdere keren heb geholpen.) Sla ook eens de Van Dale open ;-).
Justin Streuper op 18/12/2010 17:11:14
(...)
Sorry dat ik je hele post afkort naar puntje-puntje-puntje, maar deze post is dus precies mijn bedoeling. Jij hebt mijn idee gesnapt, wat ik bedoel, wat ik probeer te vertellen!