Na ruim 50 pagina's in het oude topic volgeschreven te hebben, is het tijd voor deel 2.

Voorgaande delen
PHP-hulp praat topic

De regels
- Off-topic is niet mogelijk dus alle reacties zijn toegestaan, mits ze voldoen aan de volgende regels:

- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.

- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.

- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciƫle aard mogen niet worden geplaatst

- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen...
Bram Boos op 09/05/2011 18:31:18

Ik ben even stil, hoor net dat Wouter Weylandt (bekende wielrenner) is overleden na een zware val in de Giro...

Ja erg he! Ik heb er ook al artikeltjes over geschreven: klikfestijn
even een nieuwschierig vraagje, wie van de mensen die examen gaan doen doen ook examen in tekenen?
@Max; Leuk stukje!

Vincent Huisman op 09/05/2011 22:22:24

even een nieuwschierig vraagje, wie van de mensen die examen gaan doen doen ook examen in tekenen?

Ik heb alleen:
Handel & Administratie
Economie
Nederlands
Engels
Wiskunde

Lekker simpel op vmbo kader :)
@Bram, las het ook net. :0

@Max, OOP programmeren is denken in objecten. Als je bijv. een tabel hebt dan kun je daar makkelijk 3 objecten uithalen:
1) De tabel zelf
2) Een tabelrij
3) Een tabelcel
Nu heb je al 3 mooie objecten, dus classes te pakken voor een tabel. Vervolgens ga je kijken naar de eigenschappen. Een tabelcel bestaat uit content, een tabelrij bestaat uit cellen en een tabel bestaat weer uit rijen. Nu hebt je al een paar mooie eigenschappen en dat zijn de properties:
Tabel
- Rijen
Rij
- Cellen
Cel
- Content

Vervolgens kun je die eigenschappen natuurlijk wijzigen. De content kan gewijzigd worden, je kan cellen toevoegen aan een rij en je kan rijen toevoegen aan een tabel. Deze gedragsveranderingen zijn de methods:
Tabel
- Rijen
+ addRij()
Rij
- Cellen
+ addCel()
Cel
- Content
+ addContent()

Wat je vervolgens nog meer kan doen is de eigenschappen weergeven:
Tabel
- Rijen
+ addRij()
+ getTabel()
Rij
- Cellen
+ addCel()
+ getRij()
Cel
- Content
+ addContent()
+ getCel()

Nu heb je keurig nagedacht over een tabel in objecten.

Nu we het trouwens toch over een tutorial hebben, na de header already sent tutorial ben ik van plan nog wat tutorials te schrijven. Hebben jullie misschien nog wat PHP dingen waarover wat geschreven moet worden?
ik doe vmbo en heb de volgende vakken:

- Handel & Administratie
- Tekenen
- Maatschappijleer
- Wiskunde
- Nederlands
- Engels
- Economie
Wat leer je precies bij handel & administratie? heb het nooit gehad

Op vmbo-T :

Nederlands
Engels
Wiskunde
Economie
Natuurkunde
Scheikunde
Maarschappijleer *
Lichamelijke opvoeding *

* = Afgerond voor examens
ach, handel en admin stelt niet zoveel voor. Je zit de hele tijd achter de computer nep factuurtjes enzo te maken.
Ohw ja lijkt me niet zo heel erg moeilijk. Of is het dat wel?
nee, maar boven al is het ook nog saai... Gelukkig zit het er nu op
Wat Vincent zegt en ook inpakken en etalages maken enzo... Het is idd erg saai aangezien een heleboel logisch is en dus niet moeilijk te begrijpen is maar je hebt ook nog domme kinderen bij wie het 1001x uitgelegd moet worden. Als ik alleen in de klas zat was ik na een jaar klaar geweest...

Reageren