Na ruim 50 pagina's in het oude topic volgeschreven te hebben, is het tijd voor deel 2.

Voorgaande delen
PHP-hulp praat topic

De regels
- Off-topic is niet mogelijk dus alle reacties zijn toegestaan, mits ze voldoen aan de volgende regels:

- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.

- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.

- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciƫle aard mogen niet worden geplaatst

- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen...
Toch is er alles mis met iedere advertentie die je ziet, terwijl je deze gemakkelijk kunt uitzetten en wordt er verwacht dat ik alles lees en overal direct op reageer. Als we het over een koning hebben, dan ben ik dat niet maar jij ;). Natuurlijk heeft de community wel veel aan je qua kennis en behulpzaamheid en mogen er best verwachtingen zijn.

Weet je waarom dat is? Omdat je er toen der tijd helaas voor hebt gekozen een forum op te richten waar ook developers op zitten. En als je dan wat doet wat echt niet in het design past dan kun je met zo'n forum wachten op de negatieve reacties. Als je het nou op een mooie plek had gedaan, zoals ik al eerder heb aangegeven, waren die reacties echt niet zo slecht. Het gaat erom dat je hier een design hebt gebouwd die weliswaar goed overkomt, maar niet echt flexibel is als je praat over het mooi toevoegen van reclame. Ik hoop dat daar in het volgende ontwerp rekening mee wordt gehouden.

Ook is er het Bug/Feature request forum onderdeel. Even serieus, kun je dat wel aan? Is het niet verstandiger om dat gewoon uit te zetten? Want nu denken we met z'n allen dat we inspraak hebben, maar eigenlijk kijkt er geen kip op dat forum, word er niks tot weinig mee gedaan en komen er alleen maar topics die daar niet thuis horen.
Het is dan beter om dat onderdeel gewoon weg te laten. Jij hebt dan niet de hele tijd het gevoel dat je te weinig doet voor het forum, want ik hoop dat je dat gevoel nu wel hebt, en wij hebben niet het gevoel dat we hier met een koning te maken hebben.

Het is niet zozeer de 5 minuten die ik spendeer om een reactie te typen, maar om alle reacties van ieder lid te lezen.

Ik weet het, het lezen van elk berichtje kan zowat een dagtaak zijn. Alleen dat hoef je ook niet te doen. Je moet je echt niet verplicht voelen om op elke reactie die over deze site/dit forum gaat te reageren. Zorg gewoon dat je die reactie voor bent, dat je al voordat je iets nieuws doet een nieuwsbericht aanmaakt waarin je schrijft wat er gaat veranderen, zoals je ooit hebt gedaan: PHPhulp updates; Activiteiten volgens op PHPhulp; Leaderboard advertentie.
En als je dan negatieve reacties krijgt hoef je die echt niet allemaal te lezen. Neem nou dat laatste bericht, leaderboard advertentie, daarin heb ik na 5 reacties gelezen te hebben echt al een beeld van wat de algemene forumbezoeker vind. Dan kun je daar een algemene reactie op geven. Dat is al duizend keer beter dan dat je helemaal niet reageert.

En mocht je nog hulp nodig hebben met de nieuwe website dan weet je dat je ook bij mij aan kunt kloppen. Ik lijk wel altijd overal te zeuren, maar ik probeer juist dat de negatieve punten van deze site worden opgelost. Ik probeer juist tips te geven om deze site helemaal geweldig te maken. Want ik denk dat iedereen wel doorheeft dat deze site bij mij ong. 24/7 open staat...
Zo kun je bijv. ook de typography wat verbeteren. Probeer een iets hogere line-height te doen en kies een leuk lettertype uit op google.com/webfonts ofzo.

Om voor jou dit lange verhaal wat samen te vatten:
1) Probeer je lay-out en design wat beter in te richten en verwacht commentaar, je hebt immers een forum voor developers opgericht.
2) Bug/feature request forum kan misschien beter gesloten worden
3) Kondig je updates mooi aan, schrijf even een berichtje op het forum of een nieuwsbericht.
4) Je hoeft niet op iedereen persoonlijk te reageren, een algemene reactie op de gemiddelde forumbezoeker is al 1000x beter dan geen reactie.
5) Je kunt bij mij altijd aankloppen voor wat commentaar of tips.

[edit]@vincent, ik heb geen telefoon maar wordt hier ook constant uitgelogd en dan krijg je inderdaad elke keer die banner bij het inloggen. Daar moet @bas eens naar kijken[/edit]
In die zin vind ik het wel jammer dat dit al jaren speelt; community geeft input, commentaar en opmerkingen en er wordt naar de idee van de community vrij weinig mee gedaan. De "aanbiedingen" (gratis helpen met programmeren, bugfixes e.d.) van de community om te helpen worden genegeerd over het algemeen..
Inderdaad chris, volgens mij werd het zelfs ook aangeboden toen er al jaren sprake was van de nieuwe phphulp
Hebben meer mensen dat ze geen mailtjes meer krijgen? Ik gebruik hotmail
Ik heb wel dat als ik op een nieuwsbericht/tut/script reageer ik een foutmelding krijg dat er iets verkeerd is met het mailen.
Mensen, Bas... Ik ben blij dat de discussie is aangezwengeld. Soms zijn wat hardere bewoordingen nodig om een punt te maken. Ik ben blij dat Bas een eerste reactie heeft gegeven en ik hoop ook echt dat de boodschap is doorgedrongen.

@Bas:
Is het allemaal nu wat duidelijker voor jou? Snap je voldoende wat er speelt en welk gevoel er overheerst? Zoals je hebt kunnen lezen zijn er voldoende mensen die jou / het forum vooruit willen helpen. Misschien is het nu dan handig dat jij concreet aangeeft wat het plan van aanpak is en dat jij tevens aangeeft hoe mensen die willen meehelpen dit kunnen doen. Mischien kun je hier wel een apart (koffiehoek) topic van maken? (tip!)

De bal is aan jou!
of, zoals al een keer eerder gezegd is hier, geef (een deel) van je verantwoordelijkheden af aan een moderator.
Bas, we wachten nu dus vol spanning op jouw reactie...
Jongens, rustig aan. Hij is niet 24/7 online hier. Heeft ook nog werk en een sociaal leven ;-)
Ik heb het allemaal doorgelezen! Ik snap dat er mensen willen helpen met de development, maar dat levert belangenverstrengeling op. De mensen die meewerken aan bugfixes en features krijgen zeggenschap en privileges en dat is niet de bedoeling. De code van PHPhulp zal ook nooit open source worden aangezien hier hard aan is gewerkt en dit zonde is om zomaar openbaar te maken. Ook brengt dit beveiligingsrisico's met zich mee.

Zoals in de nieuwsbrief vermeld staat, zal ik niet meer de enige zijn die aan de website gaat werken maar komen er 3 mensen bij. Een frontend developer, een webdesigner en een programmeur. Deze werken in opdracht. Wat dus verbeterd gaat worden ten opzichte van voorgaande jaren is dat er iedere maand een aantal dagen wordt gewerkt aan bugfixes en features (en dan eerst de lijst die in het features forum staan). Daar zal vanaf september dus ook iedere maand wat aan gedaan worden. Hulp wordt zeer gewaardeerd, alleen wil ik de mensen die eraan werken wel op kantoor hebben.

Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen over de vormgeving. Dit zal ook heel erg vooruitgaan als ik zo naar de eerste schermontwerpen.

Wat we kunnen afspreken is dat jullie meer op de hoogte gehouden worden en dat bugs en features voortaan binnen 4 weken worden gerealiseerd - mits deze features worden goedgekeurd door de administrators en moderators.

Reageren