Heej,

In de koffie hoek mag offtopic dus stel ik nu de vraag.

Ik ben zelf geloofig hier mee bedoel ik dat ik in God geloof en zo :) Is echt gaaf :).

Maar mijn vraag is wie gelooft hier nog meer in God?

Vertel het hier :) en als je het leuk vindt om over zulke dingen door te praten kun je terecht op www.youthgospel.nl vooral het forum!
je zou me een php en mysql bible moeten geven om mij een dag in de kerk te laten zitte :)

heb ik nog wat te doen, veel leeswerk :)
'In de kerk zitten' is toch niet erg?
Heb niet alles gelezen, maar wil wel even mijn mening kwijt...

Ja ik geloof ook... Ik geloof in God, en niet om 'maar ergens in te geloven' maar omdat ik geloof niet dat de aarde uit 2 botsende deeltjes zou zijn ontstaan... En ik geloof sowieso dat er meer is dan de aarde en de mens...

Ik wil niemand 'mijn' geloof opdringen, ik zou het niet eens kunnen... Zou wel heel blij zijn als er mensen zijn die er serieus over willen praten in plaats van lopen verkondigen dat geloven de grootste onzin is die er bestaat en dat je hopeloos bent als je gelooft (zoals ik zei, ik heb niet alles gelezen, dus weet niet wat iedereen gezegd heeft, dus het zal echt niet voor alle posts gelden..)

Verder wil ik nog zeggen dat ik best op de wetenschap vertrouw, heb zelf profiel NT gedaan op school. (Scheikunde, Natuurkunde 1&2, Wiskunde B1&2). En het streven om te weten waar de mens vandaan komt kan ik me nog best voorstellen... Maar vind het vijandige dat er soms door ontstaat erg jammer...

Ik ben ook geen fan van Jehova getuigen, maar ik laat ze in hun waarde... Hun manier van evangeliseren staat mij niet aan, te opdringerig, maar begrijp wel dat ze willen dat er zoveel mogelijk mensen tot geloof komen...

En moslims heb ik ook niks op tegen, dat sommige mensen denken dat alle moslims terroristische gedachten hebben vind ik echt belachelijk. Maar ook hun wil ik in hun waarde laten... Praat zelf eens met ze, niet om ze te bekeren (of om hun geloof af te kraken), gewoon om eens te weten wat ze nu echt geloven, en waarom ze dat geloven.

Ik heb nog ergens een verhaal over geloven en evolutie theorie... Ik zal hem een keer posten als link... Het is geen verhaal om evolutie theorie af te kraken, maar (voor mij) een verhaal die de vooroordelen over geloven duidelijk maakt.

Mocht iemand er verder over willen praten, je kan me mailen... wjzijderveld(at)gmail(dot)com
Is 5 minuten veel tijd dan?
Maar voor zoiets zou ik tijd willen vrijmaken als het nodig is...
nou bij mij is het..

nee ik geloof niet,

waarom?

1)vroeger dachten mensen dat er een god was als er iets on verklaar baars was

voorbeeld:
Baal, God of Thunder (greek god)

omdat er omweer was dachten mensen dat er meschien iets hoger was dan hun zelf (een god ?)

maar heb jij er ooit wel eens 1 gezien?
als er een god was had ik van dit kut leven wat ik had niet bespaard kunnen worden ?

nu met de wetenschap weten we wat onweer is, weten we hoe onstaat.. dus wat is "Baal, God of Thunder" nu een verzinsel ?

nee ik blijf bij me standpunt
zolang ik geen god heb gezien geloof ik er niet in

en zo zijn er nog veel meer voorbeelden
was het niet zo dat de bijbel zei dat de wereld in 2000 zal vergaan ?

nou, ik leef nog, netzoals de wereld

een gekke gekke leipe leipe tante dacht dat ze in 2000 met een luchtschip door god werdt opgehaald en dat de wereld zal vergaan en het geld ook
en dat de mensen die niet bekeerd waren ook op de wereld blijven

tot op de dag van vandaag leeft ze nog... (rot histerische tante)en woont helees nog op deze wereld

dit is nog maar een klein gedeelte van me standpunt

het spijt me als ik sommige mensen heb beledigt, maar dit is mijn mening

3 min werk ^^
In mijn bijbel staat nergens dat de aarde in 2000 zou vergaan...

En als je niet in een God gelooft omdat je er geen gezien hebt... Dan zal je nooit gaan geloven, want dan is het een feit omdat je het ziet...

En ik 'zie' God dagelijks... Ik wordt elke dag wakker en leef... Ik zie de natuur, ik zie de seizoenen veranderen...

En natuurlijk heb je de oorlogen en het verdriet... Maar ik 'weet' dat daar redenen voor zijn, maar daarvoor moet je al geloven om ze te willen aanvaarden... En nee ik geloof dat dat ik ziek wordt omdat ik een zonde heb gedaan... Alleen wel dat er mensen ziek worden en dat er oorlogen zijn omdat de zonde in de wereld is gekomen... En ik baal er nog elke dag van, dat hoezeer ik het ook wil en probeer, ik niet zonder zonde kan leven... Dat vind ik het moeilijke van geloven...

Voor de meer geïnterreseerden:
Ik geloof dat ik 3 hoofdvijanden heb: De duivel, de wereld en mijzelf...
De duivel: lijkt me vrij duidelijk....
De wereld: Geld en macht lijden tot verkeerde dingen, maar als je niet zo diep kijkt lijken het alleen maar goede dingen...
Ikzelf: Een mens wil graag doen wat hij zelf wil, en soms doen mensen daardoor dingen die niet goed zijn...

Met deze 3 vijanden wordt mijn leven soms eg moeilijk gemaakt, toch blijf ik bij mijn God! Want Hij kan en zal mij steunen als ik erom vraag. En ik weet dat Hij mij wil vergeven wat ik verkeerd doe...
Je hebt helemaal gelijk Jan-willem ik denk dat ik bijna het zelfde geloof heb als jouw, Ik geloof dat ik alles heb 'gekregen' alles wat je koopt krijg hje van God dus ook dat je leeft!
En de 'knal' teorie, tja je moet iets hebben om te gaan verzinnen ;)

< 1 min ^^
Ik bedacht me een tijdje geleden dat er een regel is in de biologie: 'generatio spontanea' Het is daardoor in de biologie zker dat er nooit iets uit niets kan ontstaan. DUs als we het over de BigBang hebben (de oerknal-tHeorie) die moet uit iets zijn ontstaan. Dus zouden biologie in IETS geloven.

Dus is God wel licht (hint naar Dan Brown).
Zim, de evolutie theorie is ook een geloof... Een theorie is niet bewezen... Het is iets wat op feiten is gebaseert.... Maar in hun theorie zitten gaten.. Ze missen dingen, maar die worden nooit vermeld... 'De zwarte doos van Darwin' is een boek waarin wordt uitgelegd dat de evolutie theorie net zo goed een geloof is als het christelijk geloof een geloof is...

@Han
Ik ben Christelijk Gereformeerd (Vrijgemaakt) (gebruik die naam meestal nooit... Maar om het even duidelijk te maken. Meestal ben ik 'gewoon' christen...

Edit: typfoutje

Reageren