Door
Bas
op 14-05-2004 14:49
gewijzigd op 14-09-2004 09:28
3.918 views
Eej mensen.. Wat vinden jullie van de vlgnde layout? Het is misschien een beetje tweakers stijl maar ik vind hem wel geinig opzich.. Zeg ook ff als je het te lame vind als deze gemaakt wordt.. want phphulp moet niet lame worden :)
o Onherkenbaar: ONZIN! Het ontwerp spreekt voor zich, en is goed herkenbaar. Het logo is helder en duidelijk, hoewel "Hulp" iets groter kan, bij kleinere formaten kan dit wegvallen onleesbaar worden.
Het logo van phperik vind ik amper leesbaar dus de herkenbaarheid laat helemaal te wensen over.
o Twee stukjes tekst? Hoe simpeler, hoe beter!
het hoeft niet psychedelisch te zijn, of compleet onleesbaar zoals het logo van phperik. Kijk eens naar normaal drukwerk, kijk eens naar andere logo's (HEMA? KLM? Unilever?) Zie je daar psychedelische vormen?
"One can only try" vind ik een bijzonder denigrerende en misplaatste opmerking. Ga vissen.
Ik ben het helemaal met Arend eens, het is een prima logo.
Het hulp tekstje zou wel groter mogen maar het is prima zo.
Herkenbaar en netjes, je kan wel een heel ingewikkeld logo maken die er fantastisch uitziet, maar de volgende keer ben je gegarandeerd vergeten waar dat logo van was.
maarja, als ik vanavond even de kans het dan komen er nog wel een lading stemmen bij ;)
de nieuwe phphulp ziet er nu gewoon uit als een saaie nageaapte site, met geen een uniek onderdeel
dit (saaie) logo is misschien herkenbaar, maar het woord logo is een te grote benaming. er is nu NIETS unieks aan de site. je zou bijna denken dat het een template is
arend, niet zo bijdehand. ik denk dat phphulp een stuk beter zou lopen als jij je bijdehandte opmerkingen voor je zou houden. waarom? als een n00b hier iets komt vragen en het staat jou niet helemaal aan, dan krijgt ie een grote bek (terwijl de n00b niet eens weet dat ie MySQL geinstalleerd moet hebben). op deze manier trek je niet echt mensen, maar jaag je ze weg. ik weet dat ik hier weer een bijdehandte opmerking voor krijg, so be it. its the truth, the whole truth and nothing but the damn truth.
over het logo: als je het zo laat, prima. ik geef slechts een tip. zelf krijg ik een beetje het gevoel dat sommige van jullie php nerds zijn met geen smaak of gevoel voor stijl, die alles strak willen en het liefst in lettertype sans.
dat je niet wil dat iemand anders het maakt, ok, maar probeer dan in ieder geval een alternatief te maken. dit logo lijkt gemaakt door een photoshop n00b die net weet hoe die CTRL T moet gebruiken en ALT BACKSPACE.
erg jammer voor een nieuwe layout dat er niets unieks aanzit. daar is geen twijfel over mogelijk. een zwarte tekst 'PHP' met een blauw bordje eraan kan je niet uniek noemen, hierover is in ieder geval geen discussie mogelijk
@bas: je hebt een mooie site gemaakt, maar probeer in ieder geval een alternatief te maken. dat kan namelijk nooit kwaad. bij een nieuwe phphulp hoort gewoon iets unieks (wat het nu ook niet heeft), anders kan je even goed geen nieuwe layout maken