Door
Bas
op 14-05-2004 14:49
gewijzigd op 14-09-2004 09:28
3.919 views
Eej mensen.. Wat vinden jullie van de vlgnde layout? Het is misschien een beetje tweakers stijl maar ik vind hem wel geinig opzich.. Zeg ook ff als je het te lame vind als deze gemaakt wordt.. want phphulp moet niet lame worden :)
Over het logo is goed nagedacht. Misschien kan iedere photoshop no0b het maken zoals jij het zegt maar kom maar eens op het idee. Er zit namelijk een idee achter. Dat logo van jou daarin tegen is een groot grafisch kunstwerk wat je maakt als je net diverse filters en effecten hebt geleerd en deze massaal toepast op iets. Dat logo komt bij mij heel erg over als iemand die gewoon maar iets doet. Meer een kunstenaar dan een designer..
Het nieuwe logo van phphulp, bestaat uit een bordje, dit bordje heet hulp. Het staat scheef omdat het bordje hulp nodig heeft. Het plakkertje houdt het bordje vast aan het woord php. En dat wordt samen PHPhulp.
Jij hebt vast niet zo'n achterliggende gedachte bij jou ontworpen logo ;) Is niet om je aan te vallen, maar meer om mijn logo te verdedigen.. Nu weet je dus hoe het zit.
Het logo ziet er trouwens nu als volgt uit, zelfde proporties als het csshulp logo:
Een quote van een designer die aardig bekend is (heb ik eens een artikel van gelezen op mijn werk)
"The power of design is to keep it simple.."
[edit]Mijn vriendin doet een opleiding communicatie, en heeft geleerd dat er in een logo altijd een visie en een missie moet zitten. Ben ik toch redelijk in geslaagd. Wat schuilt er voor idee achter jou logo phperik?![/edit]
Iets flexibelers niet zo recht en statig.
Waarom? Omdat dit font zo standaard en saai is.
Neem nou 'haken' aan de p en H ... k vind ze niet mooi :P
De hele layout is ok op het logofont na...
tsja nou ja.. :) ik ga er iig niks meer aan doen.. ik vind het zo mooi.. het moet duidelijk zijn, en dat is dit, en ik vind het er bovendien mooi uit zien :) ik ga maffe ;) doeiiii xx
dan ben jij niet op de hoogte. sommige webdesigners hoeven zich niet in te schrijven bij kamer van koophandel omdat ze als kunstenaar worden beschouwd. designen is het maken van kunst.
"The power of design is to keep it simple.."
Zal hij daar echt een 72pt Times New Roman #000000 woord mee bedoelen?
btw.. zoals ik al van begin af aan zei was mijn logo slechts een voorbeeld van een logo. ik heb niet gezegd dat ie bij deze site past of hierbij moet. mijn punt is dat een logo een vormgeving heeft, en niet bestaat uit 3 zwarte megaletters. gebruik dan een ander font, zodat het er modern uit ziet, zoals PHP ook is.
als je het zo wil houden, prima, ik wil ook alleen maar het beste voor deze site.
Zal hij daar echt een 72pt Times New Roman #000000 woord mee bedoelen?
Je vergeet de schaduw... ;)
Ik vind het logo lekker strak, al had ik misschien gekozen voor een fixed font (Courier), zodat de logo's even groot zijn en ook net iets meer te maken hebben met de omgeving waar het meerendeel van de mensen in programmeet: fixed fonts.