@, : en ? in de code?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy Bongers

Roy Bongers

27/01/2005 17:15:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik ben sinds een paar dagen bezig met een site te maken in combinatie met een phpBB forum. Dus ik gebruik de user tabellen en zo voor mijn site zodat het een geheel wordt. Het kost me aardig wat moeite om te begrijpen hoe alles in elkaar zit maar het lukt wel aardig. Ik zie alleen vaker ?, : en @ tekens voorbij komen. Wat houden deze in?

voorbeeld:

Het gaat hier vooral om de return in dit geval.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?
function create_date($format, $gmepoch, $tz)
{

    global $board_config, $lang;
    static $translate;

    if ( empty($translate) && $board_config['default_lang'] != 'english' )
    {
        @
reset($lang['datetime']);
        while ( list($match, $replace) = @each($lang['datetime']) )
        {

            $translate[$match] = $replace;
        }
    }


    return ( !empty($translate) ) ? strtr(@gmdate($format, $gmepoch + (3600 * $tz)), $translate) : @gmdate($format, $gmepoch + (3600 * $tz)); // deze dus :)
}
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:00:43
 
Alfred -

Alfred -

27/01/2005 17:26:00
Quote Anchor link
De @ is om errors te dempen, het vraagteken iets met een voorwaarde dacht ik ;)
 
Roy Bongers

Roy Bongers

27/01/2005 17:34:00
Quote Anchor link
misschien ( if dit = true) ? then dit : else dit

dus dan zou dat gewoon een if else zijn.

Die @ lijkt me dan toch ook stom om te gebruiken als die de errors niet weergeeft. Zo weet je niet wat er fout gaat en gaat je script hoogstwaarschijnlijk met een foute waarde door :/
 
DaeDaluz

DaeDaluz

27/01/2005 17:40:00
Quote Anchor link
Als je meerdere bezoekers hebt, en je script werkt normaal gesproken goed, dan gebruik je @ zodat als er iets fout gaat je bezoekers ze niet zien :)
 
Roy Bongers

Roy Bongers

27/01/2005 17:44:00
Quote Anchor link
? : heb ik gevonden :)

Er is nog een expressie die vreemd zal lijken als je het nog niet hebt gezien in andere talen, namelijk ternaire conditionele operator:

$eerste ? $tweede : $derde

Als de waarde van de eerste sub-expressie waar is (niet-nul), dan worde de tweede sub-expressie geevalueerd, en dit resultaat zijn van de conditionele ex

@DaeDaluz. Ja ok daar heb je gelijk in maar stel dat er wat fout zou gaan dan crasht je script waarschijnlijk gewoon op een andere plaats of de bezoeker krijgt een fout resultaat te zien.
Dan zie ik liever een error zodat ik weet dat er wat fout gegaan is dan dat ik foute getallen zie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.