# of nr in Field name

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander W

sander W

13/08/2010 23:54:31
Quote Anchor link
Beste lezer,

Ik krijg elke week een database aangeleverd met daarin field names en table names welke een # bevatten of beginnen met een nummer.
Voorbeeld:

99table of table#

WERKT NIET:
$variable = @mysql_query ("SELECT * FROM 99Table where 99table.kolom like $blaat");

Ik wil graag een query maken in php, maar dat lukt niet met bovenstaande code. Ik vraag mij af of het uberhaupt wel mogelijk is. Weet iemand misschien een manier?

Als ik de naam van 99table verander naar table99 (zowel in php als in de DB), dan werkt het wel. Maar dan moet ik elke keer alle tables gaan hernoemen.
99Table tussen ` ` zetten werkte ook niet.

Weet iemand een oplossing?

Bvd en m.vgr,

Sander
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 23:28:36
 
Arjan -

Arjan -

14/08/2010 09:50:56
Quote Anchor link
Het klopt dat tabelnamen niet geheel uit cijfers mag bestaan of beginnen met een cijfer, althans het kan zorgen voor problemen. Krijg je toevallig de database in een sql bestand binnen? Dan zal je alle tabelbamen in kladblok bijv. Kunnen vervangen. Je kan ook een php script schrijven die alle tabelnamen ophaalt en controleert of er namen beginnen met een cijfer. Zo ja, dan met een query de namen hernoemen.
 
- Raoul -

- Raoul -

14/08/2010 09:52:53
Quote Anchor link
-- woeps --
Gewijzigd op 14/08/2010 09:53:08 door - Raoul -
 
- SanThe -

- SanThe -

14/08/2010 10:02:45
Quote Anchor link
Zorg dat je het fatsoenlijk krijgt aangeleverd.

Noodoplossing: Met backtics kan je in mysql elke `foute naam` gebruiken.
 

14/08/2010 10:10:24
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.